• Flisa80

Juni 2009 nr 4

Den förra tråden var avstängd, så här kommer en ny!! Peppa, berömma, dela med sig, prata av sig..... Snart är det dags!!!

• Svar på tråden Juni 2009 nr 4
  • älskarlivet

Vad ska ni ha för vegetarisk mat?
    Vi ska ha fläskfilé som "vanlig" mat och nu föreslog stället vi ska vara på att vegetarianerna ska få burgare eller lasagne. Känns inte som så rolig mat, så nu är jag nervös att den vegetariska maten inte ska bli bra. Vi ska dessutom ha räkcoctail som förrätt och det kan inte vegetarianerna heller äta..

• xmarsan

Tråkigt att det är problem med detta - hoppas att det löser sig iaf!
    Han kanske kan göra en insats och lära sig kameran ordentligt!

älskarlivet skrev 2009-05-24 21:46:47 följande:
    Den andre de har är inte alls bra, så då kan vi lika bra vara utan känns det som..
  • zeddy

19 dagar kvar....

Hur känns det tjejer? Stressade? Lugna som filbunkar??
    Jag börjar bli smått stressad, men vi har bara småsakerna kvar..

Kan inte förstå att om 3 veckor är vi på väg till Söderköping för en mini resa.. Som Man och Fru !!!

• xmarsan

Ja, 19 dagar kvar även här. Är relativt lugn men så kommer jag på något och blir superstressad i stunden. Känns väldigt underligt att det är så snart nu! Men det ska bli helt underbart!

zeddy skrev 2009-05-25 10:26:48 följande:
    19 dagar kvar.... Hur känns det tjejer? Stressade? Lugna som filbunkar??Jag börjar bli smått stressad, men vi har bara småsakerna kvar..Kan inte förstå att om 3 veckor är vi på väg till Söderköping för en mini resa.. Som Man och Fru !!!
  • MulleNuh

Ja men fatta!! 19 dagar!!! Och nu sitter jag på nya jobbet och kan ju inte hålla på med en massa bröllopsbestyr ju!

• zeddy
    MulleNuh skrev 2009-05-25 11:40:02 följande:
    Ja men fatta!! 19 dagar!!! Och nu sitter jag på nya jobbet och kan ju inte hålla på med en massa bröllopsbestyr ju!
    Dålig tajming!! Men kul att ha börjat ett nytt jobb!! Grattis!
  • AIE
    MulleNuh skrev 2009-05-25 11:40:02 följande:
    Grattis till jobbet!

Vi har precis en månad kvar på ons och jag är sååååå stressad!
    Börjar dessutom att få panik över min hy.Den är värre än värst.. Nya utslag varje dag och jag undrar vart detta ska sluta...
    Trycker i mig vitaminer och peelar och fixar men inget hjälper

Behöver tips!! Vill inte gå uppför alltargången prickig....
  • MulleNuh

köp nåt aco acnegel på apoteket... Den kan funka..

AIE skrev 2009-05-25 12:53:47 följande:
    Grattis till jobbet!Vi har precis en månad kvar på ons och jag är sååååå stressad!Börjar dessutom att få panik över min hy.Den är värre än värst.. Nya utslag varje dag och jag undrar vart detta ska sluta...Trycker i mig vitaminer och peelar och fixar men inget hjälper Behöver tips!! Vill inte gå uppför alltargången prickig....
  • Red Scarlet
    AIE skrev 2009-05-25 12:53:47 följande:
    Grattis till jobbet!Vi har precis en månad kvar på ons och jag är sååååå stressad!Börjar dessutom att få panik över min hy.Den är värre än värst.. Nya utslag varje dag och jag undrar vart detta ska sluta...Trycker i mig vitaminer och peelar och fixar men inget hjälper Behöver tips!! Vill inte gå uppför alltargången prickig....
    Du får inte hålla på för mycket med hyn, inte peela mer än en gång i veckan för det sliter på den och den producerar bara mer talg. Du bör smörja in hyn ordentligt så den är återfuktad, köp typ krämen Propyless på Apoteket och smörj några ggr om dagen. Jag har fått en receptbelagd salva av min hudläkare för min problemhy (Salvan heter Differin) och hudläkaren rekommenderade i allmänhet för problemhy att man INTE använder något ansiktsvatten av något slag och att man heller inte behövde ha någon speciell dag- eller nattkräm. Bara typ Propyless (väldigt ocharmig vanlig hudkräm).

Övriga tips är att de har A-vitaminkrämer och grejer på apoteket som kan hjälpa, drick mycket grönt thé och pröva att sola solarium nån gång kanske om det kan hjälpa? (Rekommenderar inte solning annars men det hjälper ju ofta mot dålig hy) Hoppas att de försvinner i tid till bröllopet, tänk på att sova ordentligt och FÖRSÖK att inte stressa..det förvärrar det ju!
  • Flisa80

Men jag håller med, 19 DAGAR! Vad hände??? Hur kunde det ha gått så fort??!!

Är relativt stressad, men tror nog ändå att vi kommer att hinna med det vi har tänkt oss.

Lite mindre roligt var att vi igår upptäckte att en god vän till oss var besviken över att hon inte sjöng mer än vad hon gör på bröllopet, för hon jämförde med en annan vän som sjunger lika mycket men som dessutom spelar på ett par låtar... Vi hade inte riktigt tänkt på det, det var totalt omedvetet, att det blev "orättvist" och känner oss nu lite skamsna och ska försöka fixa till det bäst vi kan. Lite problematiskt blir det dock om vi behöver ändra vigselprogrammen för vi är redan igång. Men vi får väl vara smickrade att de slåss om att få delta! Alltid något!

Svar på tråden Juni 2009 nr 4