• paulaner

Vi som gifter oss 23 Maj!

Hej!

Den gamla tråden är avstängd så jag hoppas alla vill fortsätta här. Nu är det nedräkning - bara en vecka kvar!!!

• Svar på tråden Vi som gifter oss 23 Maj!
  • lolca

Nu finns det några bilder från mitt och min mans bröllop i mitt galleri! Jag hade verkligen en underbar dag och jag kände mig som en prinsessa!

Helt underbart! Nu väntar jag bara på att efternamnsbytet ska gå igenom. Hur lång tid kan det ta innan skatteverket har gjort sitt?

• Moninan

Nu väntar jag bara på att efternamnsbytet ska gå igenom. Hur lång tid kan det ta innan skatteverket har gjort sitt?
    [/citat]

Ja det undrar jag med. De hade fått in vigselbeviset redan den 25 men har fortfarande inte fört in den i registret eller vad det nu är.

• Arla79

Jag har fått papprena från skatteverket idag

Hur gör man med körkortet, sköts det automatiskt eller?

• Kampi

Här kommer en till brud som gifte sig den 23 maj, har varit väldigt dålig på att uppdatera mig här på BT den sista tiden.

Vad härliga allas bröllop verkar ha varit enl bilderna, kul! Har lyckats lägga upp några bilder från den stora dagen tagna av familjen, de "proffstagna" väntar vi fortfarande på...

Ang namnbyte så fick Skatteverket våra papper den 26 maj och idag gick namnbytet igenom så ert borde bli klart när som helst. Jag gick in och kikade på mina personbevis m e-leg på hemsidan och såg då att namnbytet var registrerat.

Moninan skrev 2009-06-02 20:34:00 följande:
    Nu väntar jag bara på att efternamnsbytet ska gå igenom. Hur lång tid kan det ta innan skatteverket har gjort sitt?[/citat]Ja det undrar jag med. De hade fått in vigselbeviset redan den 25 men har fortfarande inte fört in den i registret eller vad det nu är.
  • Arla79

Det om körkortet hittade jag nu iaf:

En uppgift i körkortet har ändrats
    Transportstyrelsen skickar dig automatiskt en ansökningsblankett (grundhandling) för förnyelse av körkortet om du till exempel byter namn eller personnummer eller om körkortet inte längre visar rätt behörighet.

• Hemlig2009

Wow, vad fin du var i håret! Jättefina var ni!

lolca skrev 2009-06-02 20:32:19 följande:
    Nu finns det några bilder från mitt och min mans bröllop i mitt galleri! Jag hade verkligen en underbar dag och jag kände mig som en prinsessa! Helt underbart! Nu väntar jag bara på att efternamnsbytet ska gå igenom. Hur lång tid kan det ta innan skatteverket har gjort sitt?
  • Hemlig2009

Det finns ännu inget registrerat hos Skatteverket på mig. Kan tjuvkika via jobbet (bank) men tittade nu via e-leg direkt hos Skatteverket. Jag börjar bli lite otålig nu!

• lecaroline

Vi åker på semester den 14 Juli och jag har bokat resan i mitt nya efternamn..
    Hur lång tid tar det att få det nya passet??

• lolca

Loggade in på skatteverket via e-leg och min namnändring är inte genomförd än =(

Vi ska åka till Korsika 11 juli och vill gärna hinna få ett nytt pass innan det..

• GabriellaochTomas

Vi hade också en underbar bröllopsdag, om än lite hektisk. Jag och tärnan tog ur de sista kladdkakorna ur ugnen 01.30 på bröllopsdagen. Vaknade vid 7 och kunde inte somna om, men syrran var också vaken och passade på att börja med mitt hår (som tog jättelång tid)sen var man liksom klar och skulle fotograferas.

Vi har en del foton från släkt och vänner, lägger upp dem senare, väntar fortfarande på proffsfotona.

Jag har ingen aning om hur det går med mitt namnbyte, men jag har bytt mail på jobbet och fått nya visitkort och snart lärt mig att svara i telefon med mitt nya efternamn.

Regniga kramar från fru Vestin

Svar på tråden Vi som gifter oss 23 Maj!