• paulaner

Vi som gifter oss 23 Maj!

Hej!

Den gamla tråden är avstängd så jag hoppas alla vill fortsätta här. Nu är det nedräkning - bara en vecka kvar!!!

• Svar på tråden Vi som gifter oss 23 Maj!
  • GladaEmma

idag smäller det. lycka till alla fruar

• paulaner

Stort grattis till er alla! Jag hoppas att er dag var lika underbar som min!! Nu är jag fru och det känns hur bra som helst

Jag har lagt upp lite bilder från gårdagen i mitt galleri. Ni får gärna göra det samma

Lycka till alla fruar!!!

• Lumo

Grattis alla fruar! Min dag blev verkligen kaotisk. Kvällen innan blir dottern magsjuk och kräker sista gången kl 4 lördag morgon! Inte en blund fick man på hela natten. Morgonen i ren kaos där man fick försöka lägga om allt som planerats. Dottern skulle följa med mig till frissan och få fina lockar men detta fick ändras till att hon skulle komma dit senare. Min morgon innehöll många tårar. Väl hos frissan kände jag mig lite bättre till mods men tankarna var splittrade. Dottern mådde bättre på em och kunde vara med. 10 min innan vi skulle åka till kyrkan står jag med en hink och kräker i min fina brudklänning. Svetten rinner av mig. Kan säga att man fick lite panik. Något försenad i kyrkan lyckas jag till slut ta mig till altaret med min kära man. Känner mig något bättre och kan känna mig lycklig av stunden. När min man dessutom överraskar mig med att sjunga sista versen i Den här stunden som vår solist sjöng blir man riktigt rörd. Senare under middagen var det min mans tur att bli dålig, han fick springa ifrån med jämna mellanrum... Varken han eller jag kunde äta något av maten och fick dricka Ramlösa hela kvällen. Trots allt är jag överlycklig att vi lyckades genomföra hela kvällen för det är ju den bästa dagen i ens liv! Nu ligger mannen däckad i feber så våra bröllopspresenter fick vi öppna tillsammans i sängen...

• Tillde

Men GUD, stackars stackars er!!!!! Tur att ni blev gifta iallafall

Lumo skrev 2009-05-24 22:14:18 följande:
    Grattis alla fruar! Min dag blev verkligen kaotisk. Kvällen innan blir dottern magsjuk och kräker sista gången kl 4 lördag morgon! Inte en blund fick man på hela natten. Morgonen i ren kaos där man fick försöka lägga om allt som planerats. Dottern skulle följa med mig till frissan och få fina lockar men detta fick ändras till att hon skulle komma dit senare. Min morgon innehöll många tårar. Väl hos frissan kände jag mig lite bättre till mods men tankarna var splittrade. Dottern mådde bättre på em och kunde vara med. 10 min innan vi skulle åka till kyrkan står jag med en hink och kräker i min fina brudklänning. Svetten rinner av mig. Kan säga att man fick lite panik. Något försenad i kyrkan lyckas jag till slut ta mig till altaret med min kära man. Känner mig något bättre och kan känna mig lycklig av stunden. När min man dessutom överraskar mig med att sjunga sista versen i Den här stunden som vår solist sjöng blir man riktigt rörd. Senare under middagen var det min mans tur att bli dålig, han fick springa ifrån med jämna mellanrum... Varken han eller jag kunde äta något av maten och fick dricka Ramlösa hela kvällen. Trots allt är jag överlycklig att vi lyckades genomföra hela kvällen för det är ju den bästa dagen i ens liv! Nu ligger mannen däckad i feber så våra bröllopspresenter fick vi öppna tillsammans i sängen...
  • Tillde

Vårt bröllop blev så fantastiskt så man tror att det är en dröm!!! Strålande sol från en klarblå himmel, havet och segelbåtar i bakgrunden och alla man älskar runtomkring sig! ALLT klaffade och när vi åkt från festen till vår fina svit på Strömstad Spahotell så patrade våra vänner inkl. svärmor och min mans mormor på 83bast till halv FYRA Härligt härligt häääärligt!!!!

Hoppas ni andra hade en helt sagolik dag!!!! Kram från Fru Borgström

• lolca

Vår dag blev också helt underbar! =) Solen tittade fram och vi kunde ta alla kort utomhus och sen när vi kom ut från kyrkan försvann alla moln och hela kvällen var varm, solig och skön.

Kommer att lägga in lite bilder så småningom.

Kram från Fru Olsson

• Hemlig2009

Även jag är nu gift. Vi hade små missöden som såhär i efterhand (och faktiskt under tiden) bara var roliga!

Min mans (he he) ring kom tillbaka från guldsmeden i fredags orhodinerad och detta fick de i panik fixa till under lördagen när han var hos frissan. Min hårblomma vissnade på en gång och floristen fick rycka ut och leverera en ny och kom precis i tid innan vi skulle åka och fotas. Jag hade köpt stay ups på nätet som inte alls var stay ups utan såna som det behövdes strumpeband till. Under fotograferingen satt dessa strumpor precis under knäna... De åkte av innan vigseln sen. Det blåste så mycket under fotograferingen att mina ögon bara rann och så gjorde också sminket. Tur att jag hade min kompis som sminkade mig så hon fixade till mig innan kyrkan. Under vigseln så var min man (he he igen) så rörd att det fick oss alla att gråta. Sminket behövdes alltså fixas igen. Blev akut kissnödig på vägen till kyrkan och fick ge mig ut på en åker i klänning och allt, D stod och väntade med buketten i handen vid vägkanten. Sedan gick nog allt annat som det skulle.

Vilka minnen dessa små händelser ändå ger!

Lägger ut de få bilder jag än så länge har. Ingen tog nämligen kort med vår kamera. Hade ju fotograf med under hela dagen fram till porträtten då en annan tog över. Sedan tog den första fotografen även bilder under middagen. Så det kommer!

• lecaroline

Grattis alla FRUAR!!

Vi hade också en helt otrolig dag/kväll/natt

Sov ca 3 timmar mellan fre och lörd. Satt hos frisören kl 06,00 min min tärna och min svägerska. Hår och sminkning tog exakt 4 timmar så jag sprang iväg och hämtade blommorna.
    Sedan in i bilen och en timmes färd till Thn. Ringer ca 15 minuter innan för att få igång alla att bära ut klänningen och sitta klara i bilen så det skulle gå smidigt till fotografen och klä mig. Men det misslyckades totalt Fick tydligen inte fart på någon. Näbbarna var inte klädda inte mor och far heller. Så det slutar med att min kusin och hennes man klär mig och snörar mig. Fotografen lugnar oss (20 min försena som vi var.) Att det är lugnt han hade ingen mer fotning den dan så vi hade fram tills vi var tvugna att vara i kyrkan. Så då slappnade alla av och jag antar att det syntes på bilderna.

Väl i kyrkan efter att min MAN sagt sitt löfte så kunde jag inte prata jag hde en stor klump i halsen som jag försökte svälja. Tårarna rann fick inte fram ett ljud, ser på min älskade att han ler och tårarna rinner på honom med. Fick tydligen hela kyrkan att böla hörde jag sedan

Jag lyckas klämma ut lågt det som skulle sägas och så var vi gifta. Och hela min kropp slappnade av och jag bara njöt av resten av vigseln...

När vi kom till Kolonin och såg vad alla hade slitit med att göra allt fint så blev man rörd till tårar igen. Det var så fiiint och planeringen man slitit med i ca 6 månader bara klaffade.
    Det blev dans långt in på småtimmarna och bandet drog 5 extra låtar som vi klappade igång
    Allt var helt underbart!! Ingen var sjuk, solen sken och det var hyfsat varmt.

• Lumo

Åh vad jag önskar att jag hade kunnat få tillbaka denna dagen i mitt liv igen och att alla hade fått vara 100%-igt friska. Nu efteråt har alla mina känslor svallat över. I kyrkan kom det inte en tår, var så fokuserad på att inte börja må illa igen. Inte ens när min man sjöng till mig grät jag. Gör det nu efteråt när jag tänker på det och när jag ser det som filmats från vigseln. Är det någon mer än jag som känner en psykisk trötthet? Jag är helt matt i hela kroppen. Kan i och för sig bero lite på att man varit magsjuk men tror även att det kan vara efter den psykiska urladdningen som det ju ändå var. Visst är det även en ganska stor tomhet just nu. Inget att planera längre. Vi har bestämt oss för att bara vi två ska ta in på något hotell en helg med spa så vi kan få rå om varandra för att ta igen lite av vad vi missade pga sjukdom under bröllopet.

• lecaroline

Jo mattheten har jag, kan ju bero på att jag har städat och plockat nu i 2 dagar efter och inte sovit som man brukar. men jag är såååå trött!!

Svar på tråden Vi som gifter oss 23 Maj!