• paulaner

Vi som gifter oss 23 Maj!

Hej!

Den gamla tråden är avstängd så jag hoppas alla vill fortsätta här. Nu är det nedräkning - bara en vecka kvar!!!

• Svar på tråden Vi som gifter oss 23 Maj!
  • Moninan

igår så var jag på min möhippa! Har en dundrande huvudvärk nu men så roligt som jag hade det igår! JAg visste att det skulle bli igår eftersom det finns inte så många dagar kvar....
    de tog mig kl 8.00 och fick ta på mig en hiskelig grön klänning, gröna strumpbyxor, gröna inneskor och en drakmössa med tillhörande ögon mask plus en liten rosa prinsseskrona!
    Sedans så bar det av till en konstatelje där vi fick måla enorma tavlor (alla målade på allas) så det är enorma färgfläckar som kommer att vara i bröllopslokalen nästa vecka. Grymt uppskattat! Sedan en pickning i brunnsparken där det var en svensexa jämte.
    Sedan åkte vi till spat och bara mös. Efterdet åkte vi till en kompis och bara slappade innan vå åkte till rsturangen med god mat och en massa skratt! Vår servetör gjorde lite eldkonster för oss vilktet var grymt uppskattat. Tyvärr drack jag lite för många jägermeister så på krogen efter maten blev sovande för mig.

Men är supernöjd över min hippa. Tänk att det är så få dagar kvar till vårt bröllop!

• GladaEmma

Blev oxå hippad igår! De kom och hämtade mig efter min ansiktsbehandling. Sen var tanken att vi skulle ha en picknick i Slottsparken, men det regnade hur mycket som helst så vi slog oss ner med våra mackor inne på biblioteket istället *tihi*. Sen bar det av till Makeup Store för en festsminkning som blev hur bra som helst - hade ingen aning om att jag passade så bra i brunt! Efter det blev det promenad till Ungdomens hus där en salsalärare väntade. Fick full utstyrsel - först en riktig karnevalklädsel med huvudbonad och allt (detta dock endast för fotografering), sen en blå kort paljettklänning med neonrosa boa...lektionen i fullgång. Skitkul!!!

Efter detta tog vi bussen hem till oss och där hade tjejerna redan varit och lämnat matvaror. Jag fick ett glas champagne i handen och sen började de tillaga en tre rätters middag. De var t.o.m. så omtänksamma att de tillagade efter Viktväktarrecept - snacka om att de hade tänkt på allt =)

Efter en lång middag och massa kul blev det ombyte för utgång. Målet var Kuba café - nu var det upp till bevis...bara att visa vad man lärt sig under dagen. De hade faktiskt t.o.m. "bjudit dit" läraren så han kollade på oss och klappade takt =) Inga större problem så länge de körde lite saktare låtar, men när takten ökar är det verkligen inte lätt!!!

Minnena idag är härliga, men tyvärr gör sig även huvudet påmint!

• paulaner

Monian och Glada Emma: Kul hippor ni verkar ha haft!!

Vad gör ni så här i slutspurten? Själv försöker jag få ordning på bordsplaceringen, samtidigt som jag fyller godis i våra favour-askar... Min blivande var på svensexa igår och är grymt sliten idag. Så jag försöker pyssla om honom också

• Moninan

idag... så lider jag av bakfyllan från mina mardrömmar...

Men det vi har kvar är att lära oss bröllopsvalsen.
    Göra en stor bordsplaceringsskylt.
    Kontakta fotografen en sista gång.
    Bara mysa med gubben.

• Hemlig2009

Jag sliter med fest- och vigselprogram. Stör mig på att jag måste göra extra omslag nu men det visste jag ju eftersom jag inte ville göra för många från början... Men allt är iaf utskrivet och skuret i rätt storlek. Den stora placeringskartan räknar jag också med att hinna ikväll då namn och bord bara ska fästas. Tror jag struntar i att knyta band runt festprogrammen utan använder mig av de rosa häftklamrar jag har köpt, eller ångrar man sin lathet i efterhand tro?

paulaner skrev 2009-05-17 21:18:48 följande:
    Monian och Glada Emma: Kul hippor ni verkar ha haft!!Vad gör ni så här i slutspurten? Själv försöker jag få ordning på bordsplaceringen, samtidigt som jag fyller godis i våra favour-askar... Min blivande var på svensexa igår och är grymt sliten idag. Så jag försöker pyssla om honom också
  • fröken sjunfors

Är det någon mer än jag som har nerverna utanför kroppen?! Jag är SÅÅ nervös!

• Cackis

Om mindre än 12 timmar lyfter flyget mot New York. Vigsel i Central Park den 23:e klockan 16.00, dvs 22 svensk tid. Känns super!!

• paulaner

Wow! Låter härligt!!

Cackis skrev 2009-05-17 22:43:37 följande:
    Om mindre än 12 timmar lyfter flyget mot New York. Vigsel i Central Park den 23:e klockan 16.00, dvs 22 svensk tid. Känns super!!
  • Hemlig2009

Jag är inte nervös, bara tankfull så att vi kommer ihåg allt.

fröken sjunfors skrev 2009-05-17 22:41:39 följande:

• paulaner

Jag är inte så nervös, men stundvis blir jag väldigt stressad... försöker ta det lugnt. Det gå väldigt upp och ner VI har MYCKET kvar som ska hinnas med under veckan. Tack och lov så är det ju långhelg, så on-fr är vi lediga tillsammans och kan förbereda.

fröken sjunfors skrev 2009-05-17 22:41:39 följande:

Svar på tråden Vi som gifter oss 23 Maj!