• Mrs Baom

1/8 -2009!!

Vi som gifter oss den 1/8, inte ens en månad kvar brudar!! Vår gamla tråd funkar inte längre och det var evigheter sedan jag var inne på datorn. Men nu är jag tillbaka, någon som vill följas åt de sista veckorna av planering, möhippor, svensexor och nervosuitet:)??

• Svar på tråden 1/8 -2009!!
  • annafogel

Min mamma berättade igår att hon köpt ett fint block där tanken var att alla skulle rita en bild av oss (inget snyggt utan bara för kul) eller så kan man ju om man inte vill det skriva nånting, så det kommer bli vår "gästbok"

• SommarNoll9
    Småland09 skrev 2009-07-28 08:42:31 följande:
    Kollade väderprognosen för lördag för den delen av Småland vi gifter oss i och det var 16 grader o regn... surt!!! Tur vi har ett snyggt brudparaply då, men trist, lär inte bli så roliga bilder Får hoppas på uppehåll precis när vi ska ta kort...
    Ja här uppe i Umeå ser det inte heller lovande ut för lördagen 19 grader och regn, men bara 0,7 mm under hela dygnet så förhoppningsvis blir det uppehåll iaf. Vi som har planerat att ha vigseln ute får nog flytta in den... men är det uppehåll, inte storm och inte svinkallt så kör vi ute. Fotograferingen kommer att ske under en bro här i stan om det är regn så det blir nog bra. Men jag vill ju ha sol på lördag!!
  • SommarNoll9
    annafogel skrev 2009-07-28 08:44:06 följande:
    Min mamma berättade igår att hon köpt ett fint block där tanken var att alla skulle rita en bild av oss (inget snyggt utan bara för kul) eller så kan man ju om man inte vill det skriva nånting, så det kommer bli vår "gästbok"
    Vilken bra idé! Såg igår på Maxi att de hade en sådan där "mina vänner-bok" för vuxna. Skulle varit kul men det var så himla mycket man skulle fylla i... men man kanske kan sno idén och några punkter
  • mns
    SommarNoll9 skrev 2009-07-28 08:36:46 följande:
    Hur gör ni andra med gästbok? Och om ni har, vad har ni köpt för någon och vad skriver ni i den?
    Har köpt en enkel grön bok med blanka blad man kan skriva i, har också fixat Polaroidkamera och kort så alla kan ta ett kort och sätta in och skriva vad de känner bredvid
  • Mois81

Vi har köpt en snygg tavelduk och akvarellfärger som våra gäster skall få rita på det får bli våran gästbok som sedan skall få en speciell plats i vårt nya hus.

Är ni nervig tjejer... jag är faktiskt oförskämt lugn... kommer väll sen... Har massa kvar att göra men orkar inte.. det får bli som det blir.. Gift blir man ju säkert ändå =) Skämt och sido, skall försöka pricka av några punkter under dagen...

• mns

Att göra idag: bordsplacering, placeringskort och festprogram...
    Känner mig något stressad, men det löser sig säkert

• Annecarin

Har köpt c:a 40 st stora härliga rosor som ska torkas! Min sambo är dålig, så nu känns det lite pirrigt. Men har kollat av listan för beställning av porslin, det är fixat!

Ska texta bordsplaceringen, har använt den som finns på BT som mall sedan är det bara att texta.

• EhjärtarE

Vi var och skulle skriva ut våra festprogram idag (vi gör det inte hemma eftersom vi inte har laserskrivare). Tror ni inte att skrivaren går sönder och allt blir fult och fel och det upptäcker vi inte förrän den har skrivit ut hälften!!! Jag orkar inte ens vara upprörd längre, allt bara skiter sig! De ska fixa den senast fredag! Så nu får vi väl sitta på fredag och vika och häfta alla program, som om vi inte hade annat att göra då!!!

Och alla bara säger att "det löser sig" "vi är många som kan hjälpa till" men när det väl gäller är det ingen som hjälper till! Dessutom behöver alla hjälpa till med allt annat på fredag, det kommer ta tillräckligt många timmar i alla fall. Jag som trodde att vi skulle vara klara med festhäftena ikväll! Det är alltid något som skiter sig!

(Förlåt, det blev långt, behövde bara få klaga lite )

• Milla84

Usch, jag är rädd att jag kommer glömma att fixa med nånting samtidigt som sambon håller och bygger garage mitt i alltihop.
    Det jag tror vi har kvar att göra är
    *Hämta kläder + ringar
    *Duka
    *Hämta tårtor
    *Hämta is
    *Hämta blommor
    *Hämta helium
    *Köra ner dricka och mat till lokalen

• Cattis77

Idag har vi fått nyckeln till lokalen och har även träffat fotografen där vi ska fotas på olika möjligheter. Känns helt ok tycker ja.

Nu är också festprogammen ihopsatta, så nu är det bara vigselprogrammen som ska häftas ihop också!!

Svar på tråden 1/8 -2009!!