• Mrs Baom

1/8 -2009!!

Vi som gifter oss den 1/8, inte ens en månad kvar brudar!! Vår gamla tråd funkar inte längre och det var evigheter sedan jag var inne på datorn. Men nu är jag tillbaka, någon som vill följas åt de sista veckorna av planering, möhippor, svensexor och nervosuitet:)??

• Svar på tråden 1/8 -2009!!
  • Hawaiiii

Ja, då har en månad gått. Bröllopsresan blir till Maldiverna om ytterligare en och en halv månad. Tackkorten är beställda på arkitektkopia och mest sitter jag och tittar på fotografens bilder hela dagarna. Så himla fina dom blev!

• SaraPayam
    Hawaiiii skrev 2009-09-02 13:15:21 följande:
    Ja, då har en månad gått. Bröllopsresan blir till Maldiverna om ytterligare en och en halv månad. Tackkorten är beställda på arkitektkopia och mest sitter jag och tittar på fotografens bilder hela dagarna. Så himla fina dom blev!
    Vad kul att ni är nöjda
    Vår fotograf hörde av sig idag & frågade om hon fick lov å göra ett album till för att det hade blivit så många bra bilder, å det är ju klart att hon får, det är ju bara kul å ha
    Vi har även fått filmen från filmaren idag, så den ska vi kolla på ikväll
  • EhjärtarE

Vi fick fotografen bilder idag. De är jättefina! Hur ska man kunna välja EN bild att ha som "bröllopsfoto"!?

• Hawaiiii

Man måste inte välja bara en... vi valde tre :)

• 20090801

våra tackkort kom igår så nu ska de läggas på brevlådan till alla gäster.

• Cattis77

Vi har också fått våra bröllopsbilder men är inte jättenöjd...tyvärr!! Någrå blev sådär och några blev mindra bra..men vi kan ju inte göra om dem precis. Som tur är var eller är vår toastmaster jäkligt duktig hobbyfotograf också så han har fått till några jättebra kort...

Vi får se hur vi väljer med tackkort, en förstoring av nått kort och kort till tidningen...svårt val och det blir ju ännu svårare med tanke på att vi inte är jättenöjda med fotografens!

• EhjärtarE

Vi är inte heller jättenöjda med våra kort faktiskt. Det finns en del som är jättefina, men vi är inte så fina på alla kort. Framförallt så ser min man väldigt stel ut på kanske 80 % av korten. Det kan ju delvis vara vårat fel, men man tycker ju att fotografen åtminstone kan säga till att man ska le eller försöka underlätta så att man känner sig mer naturlig...

Men som sagt finna det några som är fina och vi är nöjda med dem i alla fall.

• 20090801

Vi blev nöjda med våra kort, svårt att välja bara, tackkort och kort till tidningen är klart iaf.

• SaraPayam

Sådär nu har vi vart med i tidningarna Fotografen överraskade oss med bilden så det va kul. Å vi är hur nöjda som helst. Så nu längtar man efter alla andra bilder. Men de kommer inte förrän om en vecka. Men filmen har vi nog redan sett 10ggr, den är så fin. Kunde verkligen inte bli bättre.

Hoppas att ni alla har det bra!

• Annecarin

Vi hämtar våra kort på fredag, men vad svårt det var att välja. Det kommer att kosta en förmögenhet, men vi kom på att det fanns nästan inga kort på oss gemensamt förutom när vi har döpt våra två barn!

Vi har valt två olika bröllopskort, eftersom det finns två tidningar här i Uddevalla som har nygifta par. Så det blir lite spännande. Väntar på en skiva med kort som min kusins man har tagit i kyrkan.

Hoppas att ni alla mår bra, själv har jag varit hemma o varit sjuk några dagar. Men får gå till jobbet imorgon, efter ha sovit ut.

Härliga soliga hösthälsningar till er alla fruar!

• 20090801

Vi har inte lyckats välja våra kort än, suck, tänk om det ändå inte hade blivit så många bra kort. Hade en superduktig fotograf.

• Cattis77

En knas fråga kanske ...men är det nån som har en aning hur man kan få sina bilder ja hur ska jag förklara... En större bild o sen 3 småbilder eller nått precis brevid!! Är det nån som förstår vad jag menar??? Om nån gör det snälla ge mig tips....

• Hawaiiii

Ja, du måste högerklicka på bilden och välj "formatera bild" har jag för mig, och välj sedan "layout". Jag brukar välja "bakom text" då kan du flytta runt bilden som du vill och lägga text eller andra bilder runtomkring. Sedan drar du bara i kanterna på bilder som vanligt för att ändra storleken. Lycka till.

• Cattis77
    Hawaiiii skrev 2009-09-18 22:18:47 följande:
    Ja, du måste högerklicka på bilden och välj "formatera bild" har jag för mig, och välj sedan "layout". Jag brukar välja "bakom text" då kan du flytta runt bilden som du vill och lägga text eller andra bilder runtomkring. Sedan drar du bara i kanterna på bilder som vanligt för att ändra storleken. Lycka till.
    Jag fattar men kan man lämna in det sen o få utskrivet som ett tackkort....??
  • Hawaiiii

Njae... det går om man lämnar in det på rätt ställe. Vi kommer göra en pdf-fil av word-dokumentet och sen lämna in till arkitektkopia. Dom har riktigt bra priser och verkar kunna fixa ALLT! En del fotoaffärer bara grymtade illa när vi lade fram vår ide :)

• EhjärtarE

Hur har/ska ni göra med tidningsannons? Vi har precis skickat tackkort till alla som uppvaktat oss (i princip alla vi känner) så att annonsera i tidningen för tusen kronor känns lite onödigt, och lite omodernt Samtidigt kanske folk blir besvikna om man inte annonserar?

• SaraPayam
    EhjärtarE skrev 2009-09-24 12:24:06 följande:
    Hur har/ska ni göra med tidningsannons? Vi har precis skickat tackkort till alla som uppvaktat oss (i princip alla vi känner) så att annonsera i tidningen för tusen kronor känns lite onödigt, och lite omodernt Samtidigt kanske folk blir besvikna om man inte annonserar?
    Vi satte in i lokaltidningen & sen i gratis tidningarna som finns här omkring.
    Det va faktiskt jättekul å se sig själv i tidning
Svar på tråden 1/8 -2009!!