• Mrs Baom

1/8 -2009!!

Vi som gifter oss den 1/8, inte ens en månad kvar brudar!! Vår gamla tråd funkar inte längre och det var evigheter sedan jag var inne på datorn. Men nu är jag tillbaka, någon som vill följas åt de sista veckorna av planering, möhippor, svensexor och nervosuitet:)??

• Svar på tråden 1/8 -2009!!
  • Hawaiiii

Grattis alla brudar!! Hoppas ni hade en lika fin dag som vi! Allt var perfekt!

• Åsa Erika

Var på ett bröllop i går, bruden var underbart vacker, brudgummen stilig och allt gick bra! Lite regn innan bröllopet men som tur var skulle de fotas efter vigseln och det fungerade klockrent! God mat, fin dukning, fina tal och härliga människor! Åh.... snart är det min tur!! Hoppas det går minst lika bra för oss som för våra vänner!

• Annecarin

Grattis alla brudar som gifte sig igår! Kanske är ni lycka trötta och lyckliga som jag! Slutade festen 03:15, då orkade vi inte dansa längre. Vilken underbar dag det blev!

• PixieKatt

Jag är också supernöjd ! Vi hade vigseln ute och det regnade på oss, men det betyder ju bara tur och det var inget ösregn. Det kunde inte gått bättre !! Hoppas alla är lika glada och nöjda och har en lika vacker ring på fingret som jag!!

• SommarNoll9

Hade en fantastiskt underbar dag och kväll igår!! Kunde inte blivit bättre. Inte en regndroppe på hela dagen och lagom till vigseln lättade molntäcket upp och solen kom fram

Känns helt underbart att vara fru. Ville dock att kvällen aldrig skulle ta slut. Alla gästerna var så nöjda och tyckte att det var en supertrevlig bröllopsfest.

Vigseln hade vi utomhus vid sjön och den var perfekt. Brudskål och mingel ute i solskenet, sedan grymt god mat och gott vin. Härliga tal som lockade både tårar och skratt. Lite lekar efter tårtan och sedan dans några timmar. Helt enkelt en alldeles alldeles underbar dag!

• Vita Rosen

Känner mig såå nöjd!! Allt var perfekt!! Är så lycklig.
    Har packat färdigt nu, åker till Paris i morgonbitti. Ska bli roligt att förlänga bröllopskänslan några dar.

Kram till er alla!

• Mois81

Jag är så lycklig, vilken dag....... Helt underbar och festen blev kanon så många roliga spex och tal ville inte att dagen skulle ta slut.. nu vill jag ha våra bilder från fotografen...Vi hade jätte tur med vädret några droppar föll när vi fotade sen hade vi sol... KRAM

• Cattis77

En helt underbar känsla det är att vara gift...
    Me like a lot!!!

Hade världens mest underbaraste dag man skulle kunna önska sig i lördags...vill ha den tillbax!!!

• SaraPayam

Grattis till er alla

Vi hade med en helt underbar dag, den kunde verkligen inte ha blivit bättre

Vi vaknade till solsken, å det höll i sig hela dagen, vilket kändes helt fantastiskt!
    Med så här har vår helg varit

Vi kom till slottet redan i fredags, jag hade beställt att vi skulle få 1 timmas massage var & sen efter det blev det 5-rätters middag.
    Det va verkligen jättebra å åka dit dagen innan å bara ta det lugnt, å hinna koppla av innan den stora dagen.

Vi vaknade kl 8 på bröllopsdagen, jag fixade mig i ordning å så gick vi ner till festsalen å placerade ut placeringskorten, festprogrammen & favors till gästerna.
    Efter det åt vi lite frukost & sen kom frisören kl 9, där va jag klar vid 11.30 å jag kände mig så nöjd med både frisyren & makeupen
    Vid kl 12 kom våra föräldrar & toastmastrar & syskon med sina respektive, å då åt vi lite lunch tillsammans, och sen va det dags för att klä på sig.
    Kl 13, så kom fotografen, å då tog vi alla porträttbilder & familjebilder.
    Kl 16 så började vigseln, vi va båda konstigt nog välsigt lugna & vi kände båda att vi kunde njuta av stunden. Så allt blev perfekt, bandet som spelade va superduktiga, fotografen & filmaren märkes knappt & alla gästerna va helt underbara
    Efter vigseln, så serverades det snittar & champange, och fotografen passade på å ta lite mingel foton.
    Kl 17.30, satte vi oss vi bords, för å avnjuta vår 4-rätters middag, allt va så gott, å alla gästerna tyckte det med
    Det blev betydligt mer tal å spex än vad vi trodde, så det va jättekul.
    Efter middagen va det dags att dansa vals, det gick jättebra, trots att vi bara hade tränat ca 30 min. Sen blev det lite mer dans, innan det va dags för å äta tårtan (som va supergod)
    Efter det blev det lite mer dans och det höll på till kl 02, å då kände vi alla oss väldigt nöjda, så de flesta gick å la sig & vi kom väl i säng vid 03.

Dagen efter så samlades vi å åt brunch & hade presentöppning. Och efter det började gästerna röra sig hemåt. Vi va kvar tills på eftermiddagen. Å även vår toastmaster & våra vänner. Så vi åkte gemensamt hem, satt hemma hos oss en stund & kolla på våra presenter å så, sen gick vi ner till en resturan å åt middag Det va så mysigt å bara umgås lite till å prata om hur dagen hade varit osv
    Vi fick även se bilderna som de hade tagit, så det va jättekul Såå nu längtar jag som en tok efter våra foton å vår film som ska redigeras

• EhjärtarE

Nu är vi gifta det känns bra men ganska mycket som vanligt. Vi hade i alla fall en helt underbar bröllopsdag, det var fint väder, alla hade anträngt sig och gjort jättefina och roliga saker till oss och stämningen var jättebra. Vi fick mer presenter än vi hade kunnat drömma om och våra familjer hade gjort massa överraskningar till oss, tex. dekorerat jättefint utanför kyrkan.

Det var ändå några saker som inte riktigt blev som vi hade tänkt, min frisyr tex. den var fin men inte alls som jag hade tänkt mig, trots att hon fick göra om den en gång, dessutom höll den jättedåligt, den var inte ens sig lik när vi kom hem från frisören. Tårtan blev raserad på sidan eftersom konditoriet hade gett oss fel information om hur den skulle förvaras, väldigt tråkigt på alla "fina" tårtkort. Dessutom fick vi precis reda på att potatisgratängen inte var glutenfri, tur att min man är misstänksam, annars hade han legat och spytt på vår bröllopsnatt...

Trots allt är vi väldigt nöjda med vår dag, detaljerna är ju trots allt inte det viktigaste.

Svar på tråden 1/8 -2009!!