• Mrs Baom

1/8 -2009!!

Vi som gifter oss den 1/8, inte ens en månad kvar brudar!! Vår gamla tråd funkar inte längre och det var evigheter sedan jag var inne på datorn. Men nu är jag tillbaka, någon som vill följas åt de sista veckorna av planering, möhippor, svensexor och nervosuitet:)??

• Svar på tråden 1/8 -2009!!
  • 20090801

Även vi har blivit man och hustru. Bodde på hotell natten innan men pga marinfestival och nattklubbar två kvarter från hotellet så fick vi inte mycket mer än två och en halv tilles sömn. nattklubbarna spelade så högt att trots två kvater emellan och rum på tredje våningen så vibrerade sängen, golvet och rutorna skallrade.

Dagen blev bättre än vi hade kunnat föreställa oss. Frissan fixade mig, tärnan och brudgummen. Jag gjorde min sminkning på The Body Shop och den satt hela dagen, kvällen och natten. Min tärna kom in dit oxå och då erbjöd de att sminka henne oxå för 150kr.

Klädda och färdiga knölade vi in mig i bilen och sedan bar det av till fotograferingen som kunde börja nästan en timma före utsatt tid. Fotografen fick oss att känna oss bekväma och det fanns inga som hellst spänningar eller någon nervositet under hela fotograferingen.

Vi samlades och åt hemma hos tärnans farföräldrar, blev lite bråttom i slutet då vi konstaterade att tiden bara försvann och helt plötsligt var det bara fem minuter kvar till vigseln, hann precis dit i tid.{#lang_emotions_wink}

Allt gick bra i kyrkan, brudgummen fick gästerna att bli en aning oroliga innan han hann att kläcka ur sig ett Ja! När vi kom till löftena stod han och tittatde mig i ögonen och fick inte fram ett ord, en av kompisarna hörde man säga: Han står redan och planerar bröllopsnatten. Det blev ett skratt från oss och äntligen fick han sagt sina löften.{#lang_emotions_laughing}

Det blev riskastning och därefter fick vi åka 40min med häst och vagn till festlokalen. Kvällen blev ljuvlig, många tal, spex och telegram. Det var inte en tyst sekund på hela kvällen. Vårt toastmasterpar var suveräna, höll inte de låda så fixade både kompisar och släkterna detta, vi skrattade så tårarna rann. Vi lyckades ta oss från festen vid 01:45 och övriga gäster fortsatte festen fram till 02:30 innan de började droppa av.

• Småland09

Vilken dag! På fredagen SPÖREGNADE det och jag var lite orolig då jag bara hittat fotoställen utomhus, men solen strålade och det var lagom varmt (så man inte svettades).. Min frissa gjorde håret så vackert, sminket var perfekt (höll hela dagen!) och jag fick stora tårar i ögonen i kyrkan när min kompis sjöng (blinkade dock bort dem haha)..
    Festen var underbar, det var så lyckat, allt var perfekt.. Jag är bara så himla lycklig just nu!!!
    Imorgon bär det av på bröllopsresa... ska bli underbart!!!

• Mrs Baom

Vilken otrolig kännsla att vara gift!! Vår dag var helt perfekt!! Vi hade strålande sol från morgon till sen kväll. Jag kännde mig verkligen som en prinsessa. Allt var helt perfekt!! Grattis till alla er andra som också blivit fruar!!

• 20090801

Nu finns det bilder i galleriet.

• SaraPayam
    20090801 skrev 2009-08-04 14:17:23 följande:
    Ni är jättefina
  • SommarNoll9
    20090801 skrev 2009-08-04 14:17:23 följande:
    Så fina ni var!!

Jag går runt som i lyckorus och tänker tillbaka på vilken fantastisk dag vi hade i lördags!! Längtar tills bilderna från fotografen kommer. Har ju redan sett många bilder som familj och släkt tagit, och vi var såklart hur fina som helst
  • SaraPayam
    Mois81 skrev 2009-08-05 23:02:25 följande:
    ÅÅÅ i morgon får vi våra kort från fotografen!!!
    Redan, gu vad kul Jag vill med se våra kort
  • Mois81

ÅÅÅ de är så fina....... skall lägga upp några bilder sen!!!!

• augustibrud2009

Va roligt att läsa om era bröllopsdagar och att de flesta verkar ha haft det toppen! Nu är även vi man och hustru =)
    Har tagit ett par dagar att komma tillbaka till verkligheten men igår började vi båda att jobba igen.
    Vi hade också jätte dåligt väder på fredagen, för att inte tala om allas humör mitt i all stress. Men allt lättade upp tills lördagen även vädret som var under förmiddagen blev helt underbart och höll sig så resten av vår dag. Så nervös som jag var innan kyrkan och efter har jag aldrig varit förut men han var såååå stilig och allt gick jätte bra i kyrkan. Fotograferingen blev jätte bra, vi har varit där och valt foton och kollat ut hur vi vill ha albumet, borde komma på posten i nästa vecka . Festen blev JÄTTE lyckad, det var mycket strul med maten eftersom allt inte stämmde i köket men vår underbara trubadur räddade situationen genom att börja spela några låtar innan, alltså i glappen. Sedan la vår toastmaster in lite fler grejer så allt flöt på bra och alla verkade ha jätte trevligt.

Hotelet var toppen och vi hade en underbar bröllopsnatt och första dag. Morgonen var ur mysig, min M2B gillade min secret box ;-P...

Nu ser jag fram emot vår bröllopsresa den 23 november då det bär av till Florida i två veckor .

Svar på tråden 1/8 -2009!!