• MammaMiaa

Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 3

Jag tror att den andra tråden stängs snart. Så vi kan fortsätta här

Där vi hjälper varandra med tips och ideér, allmänt snack är också välkommet.

Välkommen {#lang_emotions_smile}

www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3368790.html

• Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 3
  • lönnsjö

Lakritsbåten: Jättesöta skor Hoppas de är toppen!

SaraPayam: Vad skönt att det ordnat sig med ledigheten Härligt!!

Till förrätt blir det skaldjurssallad med rhode island och brytbröd. Ett vitt vin Gallo Chardonny. Inget avancerat vin, men jag tyckte det smakade mycket bra

Varmrätten blir helgrillad vildsvinsytterfilé, smörslungad nypotatis med kantarellsås och grillade grönsaker. Ett rött vin Mc Pherson, som var jättegott och jag som aldrig tyckt om rött vin. Toppen!!

Till efterrätt har vi valt att ha bröllopstårtan.Blir så mycket ätande annars...skaju ha "nattamat" också. Varmkorv och Pucko

Oj jag längtar verkligen nu, samtidigt som nerverna blir allt mer spända

• SaraPayam
    lönnsjö skrev 2009-07-13 22:17:36 följande:
    Lakritsbåten: Jättesöta skor Hoppas de är toppen!SaraPayam: Vad skönt att det ordnat sig med ledigheten Härligt!!Till förrätt blir det skaldjurssallad med rhode island och brytbröd. Ett vitt vin Gallo Chardonny. Inget avancerat vin, men jag tyckte det smakade mycket bra Varmrätten blir helgrillad vildsvinsytterfilé, smörslungad nypotatis med kantarellsås och grillade grönsaker. Ett rött vin Mc Pherson, som var jättegott och jag som aldrig tyckt om rött vin. Toppen!!Till efterrätt har vi valt att ha bröllopstårtan.Blir så mycket ätande annars...skaju ha "nattamat" också. Varmkorv och Pucko Oj jag längtar verkligen nu, samtidigt som nerverna blir allt mer spända
    Tack

Det låter supergott
  • Lakritsbåten

Låter som en supermeny. Lagom unik - sådant man inte äter varje dag men ändå något som de flesta kan relatera till.

Lakritsbåten: Jättesöta skor Hoppas de är toppen!SaraPayam: Vad skönt att det ordnat sig med ledigheten Härligt!!Till förrätt blir det skaldjurssallad med rhode island och brytbröd. Ett vitt vin Gallo Chardonny. Inget avancerat vin, men jag tyckte det smakade mycket bra Varmrätten blir helgrillad vildsvinsytterfilé, smörslungad nypotatis med kantarellsås och grillade grönsaker. Ett rött vin Mc Pherson, som var jättegott och jag som aldrig tyckt om rött vin. Toppen!!Till efterrätt har vi valt att ha bröllopstårtan.Blir så mycket ätande annars...skaju ha "nattamat" också. Varmkorv och Pucko Oj jag längtar verkligen nu, samtidigt som nerverna blir allt mer spända
  • Amilia76

Tjenare brudar! Tänka sig, nu är det snart dags! Har ni mycket kvar som måste planeras. För min del gäller inköp av underkläder, skor och örhängen. Sen ska jag försöka bidra till festprogrammet, men vill inte veta för mycket vad som kommer med så klart!

Mycket hoppas jag blir spontana inslag under kvällen! Vi gifter oss den 15 augusti

• Mitt hjärta 2008

Låter gott!

• Mitt hjärta 2008

Själv håller jag i detta nu på att skriva ut vigselhäftena, passade på att utnyttja kopiatorn på jobbet

Annars är det inte så jätte mycket kvar för oss..
    - ringa fotografer för de sista detaljerna (ska jag göra idag)
    - stärka och stryka servetter. (dukar stryker min mamma)
    - skriva ut festhäftena
    - hämta ut ringarna (fred. 17/7)
    - köpa: alkoholfritt till brudskål, vatten, läsk, snacks, godis, kaffe
    - köpa två ljuslyktor att ha utanför ingången
    - köpa blommor till blomsterkrukorna utanför ingången

Det är väl det som finns kvar att göra innan det är dax att fixa till lokalen. Vi får den redan på torsdagskvällen och det känns väldigt skönt! Då har man verkligen tid att känna efter om man vill komplettera med något.

Jag vet att min blivande kommer få sin svensexa nu på lördag och jag får nog min möhippa den 25/8.. Sen ska mannens arbetskollegor även ha svensexa för honom den 21/8-22/8, dom ringde mig förra veckan och frågade om dom fick "låna" honom Sålänge dom bara lämnar tillbaka honom i godtagbart skick så ska det väl gå, haha!

Vad har ni andra kvar att fixa? Kanske är något som man har glömt att tänka på???

Skor köpte jag i student tiderna, hittade ett fint och skönt par för 399:-

• MilosMamma

Oj hinenr inte läsa tråden nu, ska sätta mej ikväll men bröllopsplaner igen. har nyss slutat jobba fäör idag o hämtat kiddo hos dagmamman, nu dammsuger...vi, och snart kommer tjejen från P1

• BrideToBe09

Lännsjö: Vad gott det lät!!! Vi har vår provsmakning på lördag! Ska bli jättespännande!!

• MW 090829

Nu har osat gått ut och vi har meddelat antal och allergier till stället. Skönt!

Imorgon ska vi träffa floristen och bestämma bukett... det är ltie svårt tycker jag!

• Hubba

Träffade cateringdamen igår, så menyn blir:

Förrätt: skinkrullar med kesella & ost, sallad och hembakt bröd

Huvudrätt: Fläskfilé med baconrullar och fyllda tomater, klyftpotatis och tzatziki el. bearnaisås

Efterrätt: fruktsallad med punschgrädde

sedan kaffe och tårta...

Kändes superbra...

Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 3