• MammaMiaa

Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 3

Jag tror att den andra tråden stängs snart. Så vi kan fortsätta här

Där vi hjälper varandra med tips och ideér, allmänt snack är också välkommet.

Välkommen {#lang_emotions_smile}

www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3368790.html

• Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 3
  • MW 090829

Vi åker till Mauritius i två veckor. När man väl är där kommer det kännas bra att man sitter och jobbar nu...

• MW 090829

Förresten går man in på vänster sida om mannen i kyrkan?

• MammaMiaa

Ja det måste väl vara tjejen på vänster sida

• MW 090829

Men på middagen sitter man till höger. Hur går det ihop? Man går ju ut ur kyrkan till höger iofs...

• 090829

MW 090829 skrev 2009-07-15 14:30:08 följande:

Vart ska ni alla åka på bröllopsresa (om ni ska)?
    Vi åker till spanien 3 veckor.
    Jag tänkte också på det där när man går in i kyrkan..
    Jag ska gå in med min bror och om han ska gå på min högersida, sätter han sig sen på höger sida också? Brudens släkt sitter väl till vänster eller har jag kanske fel?

Nu är det inte långt kvar =)
  • Lischen

MW 090829 skrev 2009-07-15 14:52:29 följande:

Men på middagen sitter man till höger. Hur går det ihop? Man går ju ut ur kyrkan till höger iofs...
    Det har något att göra med att man går in som ogift och ut som gift... därför byter man sida, men jag är osäker på varför.

Jag har bestämt för mig att brudens släkt o vänner sitter på vänster sida av kyrkan (om jag tänker efter hur jag har suttit på alla bröllop jag varit på)
    Och jag har ett vagt minne av att ha läst här på BT att eg ska brudens släkt sitta på norra sidan av kyrkan. Är det så att kyrkor alltid har altaret mot samma väderstreck?! Hmmm... konfirmationen känns långt borta nu!
  • Lischen

Lischen skrev 2009-07-15 15:24:58 följande:

... därför byter man sida, men jag är osäker på varför.
    Förtydligande; Jag vet inte varför man ska gå på vänster sida när man är ogift!
  • Lischen

Vi ska inte åka någonstans. Vi köpte hus i vintras så det var med nöd o näppe budgeten räckte till ett bröllop!

Eller... egentligen beror det på att vi är så pinsamt hemkära av oss att vi inte vill åka hemifrån. Vi trivs bäst under våran korkek...

• MilosMamma

Bruden ska alltid gå på vänster sida in. PÅ mannens vänstra sida

• lönnsjö

MilosMamma skrev 2009-07-15 16:05:53 följande:
    Bruden ska alltid gå på vänster sida in. PÅ mannens vänstra sida

Ja det stämmer

Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 3