Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 3
Jag tror att den andra tråden stängs snart. Så vi kan fortsätta här
Där vi hjälper varandra med tips och ideér, allmänt snack är också välkommet.
Välkommen
Jag tror att den andra tråden stängs snart. Så vi kan fortsätta här
Där vi hjälper varandra med tips och ideér, allmänt snack är också välkommet.
Välkommen
Tyckte jag läste någonstans att seden säger att om föräldrarna är skilda ska de ändå sitta bredvid varandra längst fram för att visa stöd och ....
Träffade floristen igår och det gick rätt bra tror jag. Man vet ju inte exakt hur det blir men vi har förtroende för henne. Avvaktar offerten nu dock...
MW 090829 skrev 2009-07-16 10:02:45 följande:
Jag har lite svårt att förstå gäster som "kräver" saker och ting när de är inbjudna på bröllop. Man kan tycka att de för en dag kan lägga sina bråk åt sidan.
bride2be; Jag hoppas att det löser sig!
Vi satt uppe till klockan ett i natt och gjorde bordsplaceringen färdig. Jag tror att det blir bra nu. Vi följde rådet från "bröllopsexperten" på TV4+-programmet om att sätta "tråkiga" gäster tillsammans, och de mer uppsluppna gästerna tillsammans...
Kläder, dekoration, dukning är så gott som klart.
Jag är fortfarande nervös över maten... ska baka bröd och muffins i helgen. Laga rostbiff nästa vecka.
Måste ringa VF och berätta att vi vill ändra i programmet...
Åh jag blir så less - här på BT och i verkliga livet är det många som verkar anse att en bröllopsfest utan alkohol är en hemskt tillställning där gästerna inte visas hänsyn och att man som brudpar är antingen snål eller präktig!
Vi har tidigare varit på 2 bröllop utan alkohol och har haft sjukt roligt på båda.
Vi kommer ha ett alkoholfritt bröllop då vi inte dricker särskilt mycket och vid alla andra fester och tillställningar i min släkt så får vi göra det bästa av situationen när folk börjar bli lite väl runda under fötterna och humorn inte riktigt är lika bra som om man själv är onykter. Men det är ju vårt val och då har vi kul så länge vi kan och går sedan hem. Nu är det en fest som vi har och då blir det alkoholfritt. Men då jäklar blir det högljudda protester från min släkt och vänner som inte alls förstår och verkar ha grundsynen att vår bröllopsfest blir tråkig. Blir verkligen ledsen..
Äh, brukar inte bry mig men när man jobbar så hårt för att allt ska bli så bra som möjligt för gästerna är det liksom trist när det här får sådant fokus!
Alla 29/8 hur långt har ni kommit?
Jag tröck mej i klänningen häromdagen o märkte att jag fortfarande INTE kan ha den, HAHA!
Så here we go again cambridge och jag! ren kur sen igår! ska ner 7 kilo nu.
Jag ska ha sista provningen av klänningen två veckor innan. Är lite nervös! Har typ glömt bort hur den ser ut och aldrig provat den i rätt storlek...
jag är lite orolig att min chef med en del arbetskamrater tänker hitta på något med mig en så kallad hippa.
Men de har inte pratat med min BM om när jag kan. Eller de har tänkt ha de på arbetstid. Jag har liksom barn att hämta och ta hand om.
Min Bm kan inte bara lämna sitt jobb för att mitt jobb ska hippa mig.