• MammaMiaa

Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 3

Jag tror att den andra tråden stängs snart. Så vi kan fortsätta här

Där vi hjälper varandra med tips och ideér, allmänt snack är också välkommet.

Välkommen {#lang_emotions_smile}

www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3368790.html

• Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 3
  • Med stor förväntan

Vi gifter oss också 8/8. Det har strulat massor med underkjol för mig, så jag har inte kunnat testa brudklänningen med underkjol. När jag i fredags gjorde det var klänningen för lång, fast jag beställde den efter mina mått tillsammans med höjden på skorna. Hittade som tur var en sömmerska genom kontakter som egentligen inte hade tid, men nu ändå tar på sig att sy upp den, så vi ska dit idag. En hel del grejer har strulat, vilket ökar nevrositeten, men allt verkar lösa sig i alla fall.

Vet dock inte hur det blir med mannens väst som verkar vara i helt fel färg (alldeles för gul) trots att hon i affären sa att den var till ivory-klänningar (vi hade inte fått min klänning då) och nu har de semesterstängt i flera veckor, så vi har inte kunnat titta på den igen.

Det är lite svårt att få ihop saker och ting när man inte bor på den plats som bröllopet ska vara på...

• Poca

Nu har jag varit bortrest några dagar och inser att jag inte besökt på BT på ett tag, då är det extra kul att läsa! Vi har inte bestämt en massa saker men just nu funderar jag på blommor elle ris utanför k:an, tips? Och jag är extremt nervös inför vigseln, känns som att jag kommer gråta mig igenom den, funderar på att ta en betablock innan så kanske man håller sig lite lugnare:)

• MW 090829

Rosblad utanför kyrkan def tycker jag!

• Poca

MW 090829 skrev 2009-07-20 11:11:22 följande:

Rosblad utanför kyrkan def tycker jag!
    Ja, men flyger de... Eller kommer alla blomblad bara lägga sig direkt på marken? Man vill ju ha ett elelr två på sig :)
  • MarianneL
    Poca skrev 2009-07-20 12:49:02 följande:
    MW 090829 skrev 2009-07-20 11:11:22 följande:Ja, men flyger de... Eller kommer alla blomblad bara lägga sig direkt på marken? Man vill ju ha ett eller två på sig :)
    Du borde nog fråga kyrkan. Där vi gifter oss sa de att det var ok med ris men INTE ok med rosenblad eller konfetti. Slå en signal det skulle de nog uppskatta.
  • JanetKim

En lite sallads fråga till nån som är kunnig på alla vis.....

Hur mycket sallad ska man köpa om man är ca 80 personer?
    Sallad
    Tomater
    Gurka
    Majs
    Å nått mer....

• MW 090829

Vet inte men jag skulle tänka på vad jag tar till 10 pers och sen x 8

• MW 090829

Var är alla augustibrudar idag?

• Lischen

Vi gifter oss också den 8/8. Nervös? Hmmm.. njae... konstigt nog blir jag bara lugnare när det närmar sig, trots att det mesta inte är helt klart än.

Men det verkar som om det ordnar sig, allt som jag varit nervös över innan... på något konstigt sätt har det bara ramlat på plats. Jag har gott om underbara vänner och familjemedlemmar som ställer upp och hjälper oss med allt möjligt...och jag har fullt förtroende för dem.

Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 3