• passionsblomman

I vått och torrt och väntan

Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

...förra tråden:

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

• Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • passionsblomman

I Oskarshamn eller Mönsterås, så Nässjö är nog lite långt.
    Tack i allafall.

Och välkommen hit förresten, har jag nog inte sagt till dig!

EmMagnus skrev 2009-09-09 21:36:55 följande:
    Vart i Småland? Jag vet en superbra i Nässjo!
  • Ninnnis

God morgon!

Har fortfarande inte hört nåt från Ingis... Åh, vad jag hoppas att allt har gått bra och att hon ligger och snusar på Battingen och att hon slapp hamna på avd 44 så att maken kunde stanna över natten!

• Ninnnis

Vår jobbmassör kommer tillbaks i oktober efter sommaruppehållet (lång sommar, tydligen), så nu har jag bokat in tider hela hösten...

Jag har typ mensvärk, drag och molande i hela tjejmagen och ömma bröstvårtor, men fortfarande inga indianer Var det inte Bruttan som berättade att livmodern är dum i huvudet? Det skriver jag under på!

• andbeyond

Godmorgon!

Härligt med sammanfattning, Tack Lanovia!
    Ni verkar ha haft fullt upp. Skönt att det mesta har ordnat upp sig dock - *skäller ut Ninnis indianer, nu får ni BASKE MIG bestämma er för vad ni håller på med!*.

Lite sammanfattning från mig:
    Bröllopsdagen, var alldeles underbar! På morgonen gjorde jag mig i ordning tillsammans med min tärnor i badrummet hos Makens föräldrar. Smink och hår gick till stor del som det var tänkt, var kul att göra det själv
    Tiden gick otroligt snabbt och plötsligt var vi på väg till kyrkan för porträttfoto. Solen strålade trots att det regnat ett hav kvällen innan. Vi tog foton och hade superskoj, sekunden efter att vi satt oss i bilen efter fotografering så öppnas himlen och det bara väller ned regn. I en halvtimme. Så lagom till att vi ska gå ur bilen och in i kyrkan så är det soligt igen

Var inte alls nervös, tills vi hörde makens bror börja spela första tonerna på ingångslåten:

DÅ kändes det riktigt mycket i magen. Var fantastiskt vackert i kyrkan, vigseln var såå fin. Makens syskon sjöng och spelade underbart (Come What May), bandet med sångerska var alldeles underbara (It Feels like Home). Makens far vigde oss och allt vara bra helt perfekt. När vi skulle läsa våra egna löften grät vi allihop tror jag.. men vi fick fram orden iaf

Efter åkte vi limo med våra tärnor och marsalkar till festlokalen så familjen verkligen fixat otroligt bra! Maten var supergod och några fina tal och roliga filmer hann vi med. Bröllopsvals och dansa loss till Michael Jackson fick avsluta kvällen. Vid 1 var vi på hotellet och somnade på en halv sekund. Romantiskt va? Dagen efter skyndade vi tillbaka till Sthlm för att packa och ordna allt inför resan.. som jag ska lägga upp bilder om och skriva om snaart I'll be back. Har lagt upp några av de testbilderna jag fick från porträttfotot så får ni se min underbara bukett lite bättre också! (Och ja Hvdis, skalliga män is tha shit )

• Ninnnis

Fick precis följande mess från vår superwoman Ingis:

"Hej! Nu har äntligen vårt bus kommit till världen! En liten tös 52 cm o 3470 g. Allt väl men trötta. Skicka kram till alla!"

• passionsblomman

ÅÅÅÅÅÅÅH herreguuuuuuuuuuuuuud! Åh vad roligt !!!*hoppar omkring*

Och vilken lättnad det alltid är när allt är "väl men trötta"

Skrev hon inget klockslag så vi vet om datumet höll???

Ninnnis skrev 2009-09-10 08:33:35 följande:
    Fick precis följande mess från vår superwoman Ingis:"Hej! Nu har äntligen vårt bus kommit till världen! En liten tös 52 cm o 3470 g. Allt väl men trötta. Skicka kram till alla!"
  • passionsblomman

Andbeyond, så oerhört vackra ni är på era bilder! Vilken fin känsla som syns mellan er!

Jag vill peta lite på metalltrådarna,i buketten, men jag är ju skadad...

ÅH ni är så fina!

• lanovia 08

Ohhhhhhhhh!!!!! Trådbebis nr 2 är här! Hurra!!! och grattis till familjen Ingis!!!!

Men precis vilket datum???? Blev det 090909???

Läste förresten i tidningen i morse om en bebis som föddes i Lund igår, alltså 090909 kl 9, i sal 9, 9 dagar efter BF.
    Ok wild guess, vilket kommer bli den tjejens turnummer genom livet???

• Ninnnis

Nej, men jag skrev tillbaks och grattade och passade på att fråga om det blev 090909... Jag lovar att meddela svaret!

Andbeyond, jag ska genast in och titta på dina bilder...

Svar på tråden I vått och torrt och väntan