Jag kan förstå dina tankegångar men jag vet ju också att det bara finns en Gud. Sen tycker jag nog att man ser stor skillnad i hur folk lever beroende om de lever i tron eller inte. Jag tycker inte att jag dömer någon genom att säga så?
Duchess skrev 2009-10-05 15:15:35 följande:
Jag kan inte skilja på söndagskristna och troende kristna, eftersom jag inte är Gud. Det är bara Gud som till fullo känner alla människors hjärtan. Du och jag kan inte avgöra hur andra har det ställt med relationen till Gud. Vi kan se hur ofta någon går i kyrkan, hur den personen agerar i vardagen, men aldrig någonsin hur hennes gudsrelation ser ut.
[/citat]
Äntligen någon som kan förstå mig!
FruFlata skrev 2009-10-06 23:50:48 följande:
[citat]
Rumänien. Om de uppgifter jag fått stämmer. Man ställer sig ju också gärna frågan hur man mäter ett lands religiositet? Men när jag kommer tillbaka till Sverige efter att ha varit utomlands, nästan oberoende av land, så slås jag alltid av hur sekulariserat sverige är.
[/citat]
Tyvärr är det nog lättare hänt då än om båda antingen tror eller inte tror.
Energy skrev 2009-10-09 12:02:21 följande:
[citat]
Härligt!!! Och det är underbart! Jag har sett tjejer och killar som gift sig med någon som inte är okej med deras tro och efter deras Ja så visar dom det tydligt. Jag har själv haft partners som gjort sig roliga över min tro och inte varit okej med det. Och det är så ledsamt.
[/citat]
Japp hon kommer bli mitt överhuvud och jag hennes, hur skulle du vilja ha det själv? Jag är för jämställdhet.
Jag har nog aldrig träffat någon som inte skulle kalla protestanter, katoliker, ortodoxa eller frikyrkor för kristna församlingar?! Alla är vi kristna i tron! Om jag nu bara skulle kalla BV för kristna hur skulle jag då kunna vara med i pingst samtidigt? Något att suga på...
Svanboet skrev 2009-10-06 08:44:14 följande:
[citat]
Jo en annan sak Stefan09... I många delar av världen idag har kvinnoförtrycket försvunnit tack och lov. jag hoppas din bliavnde vet att du nu kommer bli hennes överhuvud för så står det i bibeln. "...liksom mannen är huvudet över kvinnan..."
[/citat]
Svanboet skrev 2009-10-05 15:38:09 följande:
[citat]
Stefan09 jag måste få fråga - du pratar hela tiden om att folk inte är kristna... menar du då också katoliker och ortodoxa? Det finns säkert många varianter av kristendom men du verkar endast kalla en enda av dem (BV) för riktiga kristna.