• Stefan09

Kristna seder och bruk

Eftersom det konstigt nog är väldigt ovanligt med kristna på denna sidan tänkte jag att det var enklast och bäst för alla att vi kunde diskutera våra traditioner på en egen tråd. Berätta om era traditioner oavsett om det är en frikyrka eller svenska kyrkan ni kommer ifrån. Har ni gift er eller är ni mitt uppe i planeringen?

• Svar på tråden Kristna seder och bruk
  • Aleta

Nej, jag skämtar inte.

Stefan09 skrev 2009-10-01 23:24:37 följande:
    Jag hoppas att du skämtar nu. Men visst han kan vara en fin människa men han är en av tidernas sämsta ärkebiskopar. Som det ser ut nu gör han tvärtom tycker jag.
  • Stefan09

Vilka samfund tillhör folket här? Själv kommer jag från BV och Pingst, ja jag vet att de är två olika sidor av kristendomen men det fungerar bra.

• sms å fotboll

Svenska Kyrkan (Lunds stift).

• MKAB

absolut är vi mänskliga men som du själv skrev (o jag med) att man ska dricka måttligt:)

Stefan09 skrev 2009-10-01 23:07:15 följande:
    Ja helt klart. Men jag som trodde att den förre ärkebiskopen var sigig, tvi fick jag. Den nuvarande är ju ännu värre, är det konstigt att kyrkan är på väg utför?
  • Stefan09

Jag förstår inte kopplingen där?

• Aleta

MKAB citerade ditt inlägg nr 34 där du har råkat få in ett av dina svar i den citerade texten. Då kom tyvärr inte den delen med, men du skrev så här:
    "Ja Jesus hade inget emot alkoholen i sig men han såg vad den kunde ställa till med och uppmanade därför oss att dricka med måtta (inte bli full). Sen håller man kanske inte alltid det rådet stenhårt tyvärr men man är ju mänsklig trots allt. "

Stefan09 skrev 2009-10-02 11:39:12 följande:
    Jag förstår inte kopplingen där?
  • wiicky
    Stefan09 skrev 2009-10-02 09:52:52 följande:
    Vilka samfund tillhör folket här? Själv kommer jag från BV och Pingst, ja jag vet att de är två olika sidor av kristendomen men det fungerar bra.
    Vad är BV?
  • Aleta

Jag tror att Stefan09 menar det här:
    sv.wikipedia.org/wiki/Evangelisk_Luthersk_Mission_%E2%80%93_Bibeltrogna_V%C3%A4nner

Men annars står BV för borgerlig vigsel på detta bröllopsforum.
    Stefan09 skrev i inlägg 6 att det beror på att forumet är skrivet för ateister, jag tror att det beror på att det handlar om bröllopsrelaterade saker. Men tro är ju en sådan individuell sak.

wiicky skrev 2009-10-02 11:52:33 följande:
    Vad är BV?
  • Annelajan
    Aleta skrev 2009-10-02 12:42:53 följande:
    ...Men annars står BV för borgerlig vigsel på detta bröllopsforum.Stefan09 skrev i inlägg 6 att det beror på att forumet är skrivet för ateister, jag tror att det beror på att det handlar om bröllopsrelaterade saker. Men tro är ju en sådan individuell sak.
Svar på tråden Kristna seder och bruk