• Lapinette

Tips & tricks

Ja, här fortsätter vi att skriva och komma med tips till olika resmål, oavsett om det gäller en helg i en liten by utanför Sundsvall eller till en exotisk plats i Asien.

Kläder safari: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2036077.html
    All around the world: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2212224.html
    Been there, done that: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2372831.html
    En värld full av möjligheter: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2532440.html
    Upp och ned, hit och dit: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2989098-3.ht...
    Restråden som aldrig tar slut:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3208871.html
    Nästa anhalt: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3365062.html
    Go to gate www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3484455.html
    Resa mera www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3569953.html

• Svar på tråden Tips & tricks
  • Lapinette

Anne - om du har varit både i Vilinius och Riga? Så undrar jag vilken av städerna du föredrar och varför?

E11a - riktigt god choklad sitter aldrig fel ... mmm....!!!

• anne på grönkulla

Hmm, de är helt olika till sin karaktär - Riga är storstad o häftigare medan Vilnius är mer litet och mysigt. Riga är ju också en hamnstad med badmöjligheter nära ut på kusten, Vilnius ligger i inlandet, en ganska lång bit från badorter.

• Lapinette

Tror det får bli Riga då vi kommer att åka i början på augusti. Har både hittat billigt flyg och fint hotell.

• Lapinette

e11a - tar gärna emot lite tips på restauranger och annat trevligt i London. Ja, självfallet ställer jag denna fråga till er andra också.

• Tinga

Lappis - jag var i Jurmala utanför Riga på konferens med jobbet häromåret, och där var väldigt fint. Eftersom ni åker i augusti kan det kanske vara trevligt att lägga en dag på stranden också, om vädret är fint?

• Lapinette

Kan man åka dit över dagen ... för att slippa byta hotell? Hur långt tid tar det? Räknar med att vi har 3 dagar där. Det kanske räcker med 2 för att utforska staden och så en dag till stranden?

• anne på grönkulla

Nån som har tips antingen på trevlig restaurang för slutet sällskap en fredagkväll i Stockholm, eller på catering (vi har möjligheten att vara hemma) - lämplig för ett tiotal personer till en mycket jämn födelsedag?

Har Melanders catering tex? Det gör inget om det inte är kött...

Gärna Nacka/Söder typ.

O ja, jag tror man kan åka buss eller tåg till Jurmala över dan!

• Lapinette

Anne - Melanders har catering. Vi beställde deras nyårsmeny och blev mycket nöjda.

• Mrs  B

Hej hej!

Blir tyvärr inget London för oss nu i februari , väninnan fick inte semester. Så vi skjuter på det lite.

MEN maken och jag har en barfri helg att utnyttja, men VAD ska vi hitta på????

Tinga
    Något roligt nere hos er i region syd kanske????

Andra tips mottages också tacksamt???

Svar på tråden Tips & tricks