• Lapinette

Tips & tricks

Ja, här fortsätter vi att skriva och komma med tips till olika resmål, oavsett om det gäller en helg i en liten by utanför Sundsvall eller till en exotisk plats i Asien.

Kläder safari: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2036077.html
    All around the world: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2212224.html
    Been there, done that: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2372831.html
    En värld full av möjligheter: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2532440.html
    Upp och ned, hit och dit: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2989098-3.ht...
    Restråden som aldrig tar slut:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3208871.html
    Nästa anhalt: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3365062.html
    Go to gate www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3484455.html
    Resa mera www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3569953.html

• Svar på tråden Tips & tricks
  • Piggelin1

Själv firade jag ju min födelsedag här
    www.bjorholmensmarina.se
    Sååå underbart vackert & häftigt att se Bohuslän i vinterskrud, hade nog aldrig gjort det förut, tror jag!

• Ab fab

hej Piggelin
    kul att se dig här. Visst är det fint på Björholmen. Dit åkte vi på söndagen efter vårt bröllop för ett par dagars total avkoppling. Slutet av augusti- stilla och vackert, nästan öde. perfekt för oss

• Lapinette

Hej Piggelin!!!!

Ska kolla in dina New York länkar och visst åker vi dit på min födelsedag. Har kollat på Björholmen och det ser verkligen jättemysigt ut.

• Lapinette

Maken och jag köpte Lonely Planet New York för några månader sedan. Han har bläddrat lite och jag har inte alls läst ! Ska kanske börja uppdatera mig lite. Istället satt jag precis nu på lunchen och läste på lite om Slovenska viner inför vår resa i sommar. Har även där köpte Lonely Planet och ska läsa lite mer innan vi väl beslutar för våra stopp och bokar hotell. Har satt rutten men man kan ju ändra sig .

• Piggelin1

Hej igen!
    Jag köpte denna när vi var i NYC för snart tre år sen
    www.adlibris.com/se/product.aspx
    Verkar som om det kommit en ny upplaga precis, utsidan ser annorlunda ut. Gillade den boken skarpt - köpte den på Designtorget minns jag. Hade du bott i Götet, Lappis, så skulle du fått låna den direkt!

Ab fab, vad roligt att du också varit på Björholmen! Jag hade aldrig hört talas om stället innan, så mannen lyckades verkligen överraska mig! Trodde jag hade bra koll på smultronställen längs västkusten, men tji fick jag

Vi var där en tors-fre i mitten av januari, så vi var väl i princip enda gästerna & restauranten var stängd, men det gjorde inget - vi bodde i en stor studio med högt i tak upp till nock, gigantiska fönster ut mot havet - vardagsrum, sovrum & pentry där mannen lagade en fenomenal middag med underbara råvaror som han hade packat med. Superfräscht, tror att det var invigt (den byggnaden alltså) för max två år sen. Underbart väder - strålande sol, kanllblå himmel - bara vi tre (dottern var med) och så alldeles tyst & stilla - magiskt!

• Lapinette

Piggelin - några semesterplaner för sommaren? Vi har bokat flyg ned till Treviso för att göra Venedig - Slovenien - Istrien. Ni var väl i Venedig för bara något år sedan?

• Piggelin1

Vi hade planer för att hälsa på vännerna i Lissabon - är sugen på Portugal sen ni var där & nu när vännerna som tidigare bodde i Johannesburg, flyttat till Portugal, så har vi pratat om att åka ner & kombinera "hälsa på" med att bila runt. Har mailat en del med kompisen, men första halvan av juli har de annat besök & sen resten av juli & hela augusti, så åker de själva på semster till familj & vänner i Frankrike. Så antingen får vi ta en långhelg eller vecka nu i vår & då börjar det verkligen bli hög tid att boka), eller så blir det senare.

...och sen har vi inte kommit längre. Både mannen & jag har (haft?) så extremt mkt på jobbet ända sen i julas, så ingen av oss har riktigt haft orken att ta tag i resplanerna. Vi ska iaf till Oslo strax efter påsk & till Kristi Flygare pratar vi om att hitta på ngt med ett par kompisar & deras pojk som är jämngammal med vår tjej, typ cykla längs Göta Kanal en sväng & bo på gt B&B eller liknande. Inget avancerat, men ska bli skoj att hitta på ngt tillsammans med dessa kompisar, vi har inte varit iväg tillsammans tidigare.

Nästa lörd-sönd har vi faktist barnfritt, ska lämna dottern hos mina föräldrar en sväng. Ab Fab - du som bor i samma landsända, har du ngt sista-minuten-tips? Helst Halland/norra Skåne/västra Småland, eftersom vi lämnar henne i Varberg. Vet inte ens om vi kommer att hitta ngt som är ledigt, men tänkte att vi ska ge det en chans. Annars så är det egentligen helt OK med en dag på stan, frukost på vårt ("före detta" får man väl säga) stamställe - bara vara & utan barn

Imorgon har vi vår barnfria kväll igen - svärmor kommer en onsdag i månaden & sover över & passar dottern. De onsdagarna är lyx!

• Ab fab

ja Björholmen är verkligen en oas. vi gick ju omkring i en post-bröllopdimma så det passade perfekt med att det var stängt. vi hade också en studio med en balkong ut mot havet.

Min senaste helgtur var till ett pensionat i Frillesås. Trevligt pensionat men inget speciellt. Och vilken ful ort (hoppas jag inte trampar för mycket på någons tår). Rostig Volvo 760, Konsum på dekis och en känsla av västkust hillybilly.

Det låter underbart med NY. Slovenien låter spännande. Vi har fastnat i våra sommarplaner. Jag var inne på St Petersburg men har inte riktigt hittat ett bra koncept ännu

• Ab fab

Är det någon som har ett restaurangtips i Stocholm?

26 mars skall vi på Björn Skifs på Cirkus. Jag tror att det börjar 19.30 så vi behöver ett ställe som vi kan gå till vid 17. Gärna med gångavstånd till Cirkus eller vid Slussen så vi kan ta färjan.

Svar på tråden Tips & tricks