• Lapinette

Tips & tricks

Ja, här fortsätter vi att skriva och komma med tips till olika resmål, oavsett om det gäller en helg i en liten by utanför Sundsvall eller till en exotisk plats i Asien.

Kläder safari: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2036077.html
    All around the world: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2212224.html
    Been there, done that: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2372831.html
    En värld full av möjligheter: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2532440.html
    Upp och ned, hit och dit: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2989098-3.ht...
    Restråden som aldrig tar slut:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3208871.html
    Nästa anhalt: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3365062.html
    Go to gate www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3484455.html
    Resa mera www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3569953.html

• Svar på tråden Tips & tricks
  • Lapinette

Maken ringde precis och berättade att han läst att Operakällaren har förlorat sin stjärna. Istället fick Frantzén Lindberg två stjärnor.

• Telis

Tänk, jag trodde att det inte fanns någon ny resetråd, så dumt av mig. Jag borde ju förstått att ni inte kan låta bli att diskutera alla möjliga och omöjliga resor.

Vi har inga direkta reseplaner utom att vi pratat lite löst om att fira min födelsedag i Paris. Sommaren ska iallafall spenderas hos släkt och vänner runt om i landet, så ingen utlandssemester. Ska bli kul att kunna ta god tid på oss, i vanliga fall brukar vi få stressa runt för att hinna med så många som möjligt.

• Ab fab

god morgon. Stora variationer. Idag en kall morgon i Frankfurt, rufsig och seg efter en nattflygning. Igår badade jag i persiska viken. Så nöjd med mitt besök i Dubai. Mycket mer förtjust i landet än vad jag hade kunnat tro.

• Lapinette

Ab fab - berätta gärna mer om Dubai. Har hört så mycket olika åsikter från kompisar som varit där.

Telis - så klart det finns en ny restråd! Paris är aldrig fel men jag antar att ni inte behöver några tips eller råd för ni har ju varit där flera gånger. Blir det en resa istället för födelsedagsfirande eller kör ni både och?

• Telis

Lappis, vi har bara pratat om en resa som en möjlighet men om vi åker så blir det ingen fest också. Min svärmor sa för ett tag sen att hon var så sugen på att åka till Paris så vi funderar på att bjuda med henne. Dels fyller hon 70 i sommar och dels skulle vi ju i så fall kunna få barnvakt någon gång.

• Lapinette

Telis - tycker det låter som en perfekt lösning med svärmor så länge som ni går bra ihop och det har jag för mig (från den andra tråden).

Själv har jag fortfarande inte helt och fullt bestämt om jag ska ha fest eller ej. Har hittat catering och allt men kan inte bestämma datum. Fick olika alternativ av min bror igår men det som kändes bäst kom jag på att det är Stockholm marathon dvs ingen kan ta bilen in till oss. Det andra datumet ligger precis innan Midsommar och jag tror Viktoria ska gifta sig då ... inte för att det spelar så stor roll.

Förresten en av mina fd bästa väninnor fyller 40 på tisdag. Jag hade tänkt att skicka blommor men vet inte ..
    1.) om de är hemma, de kan ju ha åkt iväg för att fira
    2.) om hon jobbar
    Ska jag våga skicka blommor och i sådana fall hem eller till jobbet?

• Telis

Lappis, jag såg din cateringmeny för ett tag sen och det lät ju hur gott som helst! Kan du inte ta festen i höst annars eller vill du ha den i nära anslutning till födelsedagen?

Svårt med väninnan som fyller år, hon kan ju vara bortrest som sagt. Om jag skulle skicka några blommor så skulle jag nog skicka dom hem till henne. Jobbar hon så lär hon ju ändå komma hem någon gång men hon kan ju ha tagit semester den dagen.

• Lapinette

Telis - ja, jag tror jag skickar dem hem och hoppas på att de inte åkt på semester. Samtidigt så är ju denna tid inte riktigt någon semestertid om man inte åker utför (vilket hon och jag visserligen har gjort massor ihop ... men jag vet att hennes make inte är lika förtjust). Kan ju kryssa i att de får lämna blommorna hos grannen om de är borta .. så gör jag någon glad .

• Lapinette

Gällande festen så känns det lite som om antingen har vi den i samband eller i närheten av min födelsedag eller så får det vara. Om jag bara kunde bestämma mig!

• Lapinette

Om det inte blir en stor fest = öppet hus så tänkte jag bjuda ut min närmaste familj på restaurang. Hade vi haft ett stort hus (drömmer mig bort) hade jag absolut haft en stor fest.

Svar på tråden Tips & tricks