• Lapinette

Tips & tricks

Ja, här fortsätter vi att skriva och komma med tips till olika resmål, oavsett om det gäller en helg i en liten by utanför Sundsvall eller till en exotisk plats i Asien.

Kläder safari: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2036077.html
    All around the world: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2212224.html
    Been there, done that: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2372831.html
    En värld full av möjligheter: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2532440.html
    Upp och ned, hit och dit: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2989098-3.ht...
    Restråden som aldrig tar slut:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3208871.html
    Nästa anhalt: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3365062.html
    Go to gate www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3484455.html
    Resa mera www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3569953.html

• Svar på tråden Tips & tricks
  • Piggelin1

Haha Ab Fab - det där kunde varit jag som skrev - jag var nämligen i Frillesås för ngn månad sen! Fick ett presentkort på en färganalys & sminkning i present av min syster - en superduktig engelsk tjej som har sin salong i just Frillesås (av alla ställen). Låg liksom på baksidan av ett fult "plåtskjul" i det lilla centrum/torg som fanns, trodde jag kommit fel.
    Men väl där - tjejen var GRYM! Dit kommer jag att åka igen - det är värt milen från Gbg dit ner.
    Frillesberg - heter inte pensionatet ngt sådant? Har hört talas om det & har en svag aning om att avlägsna/gamla släktingar till mig drev det pensionatet en gång i urminnes tider - men jag kan minnas fel.

Vet inte om det är för att Halland är mina hemtrakter (=hemmablind?), men det känns som om det finns väldigt få mysiga ställen i Halland? Bohuslän & Skåne, där finns det ju massor, men Halland?

• Piggelin1

En kollega var i Sthlm i hlgen, pratade om att de skulle testa ngt som hette Beirut Café, tror det ligger på Östermalm ngnstans. Fast jag har inte hört vad hon tyckte om det ännu
    Fast jag ska väl eg hålla tyst - det är ju knappast mina hemmatrakter

• Lapinette

Beirut Café är trevligt, libanesiskt. Har dock inte varit där på en så där hmmm... 8 år kanske?! Om jag ska fortsätta på denna sida av bron (Östermalm) så ligger en italiensk restaurang precis runt hörnan där jag jobbar www.loscudetto.se/hittahit.htm. Den låg tidigare på Söder och jag har alltid velat gå dit men fortfarande inte lyckats!

Sen finns både Eriks bakficka i närheten av Djurgårdsbron och om ni kan tänka er att ta båten från Slussen så ligger ju Eriks vinbar och Gondolen på nära avstånd. www.eriks.se/start.asp

Sen har vi ju mitt och Piggelins lunchställe . www.brasserieelverket.se

• Lapinette

Piggelin - så klart ni ska åka till Portugal!!! Ta en vecka i juni så kan jag tala om vad ni absolut inte får missa. Vi var där i 10 dagar och bodde då på 4 ställen. På en vecka hinner ni med åtminstone att besöka era vänner i Lissabon + minst ett ställe till och jag vet vilket!

• Ab fab

piggelin- just det Frillesberg heter pensionatet. Byggt typ 1938- gulligt, trevlig personal och god mat. Vann en middag där på en mässa. men Frillesås... det var verkligen plåtskjulsfult

tack för tipsen- Loscodetto har jag varit på ett par gånger uppe vid Karlaplan. Himla trevligt ställe men tror att förre krögaren bytt ställe. Noterar Josefina, eriks bakficka och elverket.

På lördagen har vi bokat bord på Berns asiatiska brunch. Shopping, dumplings och lite skumpa sitter aldrig fel. Sen är det dags för svärföräldrarnas julklapp- pjäsen "Hantverkarna" på Dramaten

• Ab fab

Piggelin- skall fundera på Hallandstips. jag är inte så bra på det tyvärr. Fast Torekov är ju nästan Halland. Det är ju en favorit, men jag frågar runt lite för tips.

• Lapinette

Ab fab - ja du ser, t o m du som inte bor här i stan har varit på Lo Scudetto och jag som jobbar näst intill granne har inte lyckats ta mig dit än.

• Lapinette

Det enda tips jag har söderöver är faktiskt något som jag suttit och tittat på igen idag www.pmrestauranger.se. Varför ska det ligga så långt från Stockholm?

Svar på tråden Tips & tricks