• Lapinette

Tips & tricks

Ja, här fortsätter vi att skriva och komma med tips till olika resmål, oavsett om det gäller en helg i en liten by utanför Sundsvall eller till en exotisk plats i Asien.

Kläder safari: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2036077.html
    All around the world: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2212224.html
    Been there, done that: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2372831.html
    En värld full av möjligheter: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2532440.html
    Upp och ned, hit och dit: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2989098-3.ht...
    Restråden som aldrig tar slut:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3208871.html
    Nästa anhalt: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3365062.html
    Go to gate www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3484455.html
    Resa mera www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3569953.html

• Svar på tråden Tips & tricks
  • Lapinette

Ab fab - det var det i fjol fast då låg Påsken någon vecka senare har jag för mig. Jag tycker alltid om att gå och skrota hemma (förutom när det inte är frivilligt typ vid sjukdom).

• Mrs  B

Någon som har tips för Gotland?????
    Boende, aktiviteter osv...

Funderar på att åka dit med familjen i sommar.....

• Piggelin1

Gomorron tjejer

Hur har ni det? Igår blev det första utelunchen för i år - uteserveringen på saluhallen Briggen med två kollegor. Yummie!

Hoppas ni haft en bra påsk - jag tog två dgr extra ledigt i förra veckan - superskönt!

Annars så är jag alldeles lycklig i resesjälen, i förrgår bokade vi en vecka i Nice/Rivieran i juni. Ska bli så himla underbart att komma iväg en sväng & få lite sol & bad & kuska runt. Mannen & jag var där en långhelg i maj för några år sen (4?), men det känns som om vi bara hann snudda vid allt som fanns att se, så det blir skoj att komma dit igen.

Barnfria helgen med mannen (som hade bokat lyxigt hotell i Malmö) för några veckor sen fick vi tyvärr ställa in - jag åkte på magsjuka eftermiddagen innan Men vi ska försöka hitta en annan helg istället, så det blir säkert av så småningom. Åker till Oslo & mannens syster (har inte varit där sen jag var 25!) om ett par veckor & sen i maj ska vi cykla lite längs Göta Kanal med några vänner & bo på ett mysigt B&B. Känns som om ambitionsnivån är rätt lagom & lika oss emellan - ingen av oss måste cykla till varje pris, ösregnar det kan vi ju alltid åka bil istället

MrsB - har själv inte varit på Gotland sen jag var elva, så jag kan inte tipsa om ngt...!

Ooops, nu kom visst chefen (ny IGEN!) & han har full koll på min skärm, så jag får nog avsluta...
    Kram på er

• Lapinette

Mrs B - säger som Piggelin, har inte varit på Gotland sen jag var 16 år men älskar verkligen den ön (hann med 3 gånger innan jag fyllde 17).

Piggelin - vad härligt med en vecka i Nice. Säg till om du vill ha tips ... tror jag har en pdf liggandes någonstans. Fast den kanske du redan har fått? Trist att Malmöhelgen inte blev av. Magsjuka är verkligen hemskt! Götakanal låter supermysigt, du får berätta hur det var och vilken sträcka ni tog. Min släkt kommer ju från det diket ... men sträckan som går igenom Östergötland.

Åter tillbaks till Nice så kanske vi blir "tvugna" att åka ned i sommar då en av makens bästa kompisar ska gifta sig (med någon tjej han har träffat 2 ggr ... mutter, mutter). Nu verkar det som om de ska göra detta mitt i juli då vi redan har bokat flyg ned till Venedig. Vi får se hur vi löser det hela men först av allt vill vi veta OM det verkligen blir av innan vi försöker hitta en lösning.

• anne på grönkulla

Hmm, inga Gotlandstips här heller. Däremot bilder på bloggen (inboxa för länken om ni inte har den) från de senaste resorna.

• Ab fab

Tvärr inga Gotlandstips från mig heller. Över 8 år sen jag var där. Nu åker jag till Essen o förhoppningsvis lite vår. Nästa vecka väntar London hela veckan- mest jobb men lite fritid åtminstone

• Piggelin1

Hej hej igen,

Lappis - jag tror att jag har tips sparade både från dig & Tinga - men jag ska dubbelkolla! Vill minnas att du hade restauranttips i Mougins, borde ha det sparat ngnstans. Gissar att vi siktar på köra de flesta resturantbesöken dagtid, eftersom lilltjejen är med. Ibland funkar det att ha henne med kvällstid, men som tex i Paris i höstas kändes det som om vi mest höll på att riva stället Å andra sidan är hon äldre nu - jaja, det ger sig! Vi kör trial & error som vanligt
    Har för mig att det fanns en marknad inne i Nice med massor av frukt, grönsaker, inlagda oliver & annat gott - kan nog tänka mig att shoppa en del gott där & äta i lägenheten vi ska bo i Shoppa mat lokalt är ju superkul!

Lappis förresten, hur långt är det till italienska gränsen från Nice? Har ett svagt minne av att en fd kollega var där för massa år sen & pratade gott om ngn by precis vid gränsen. Dock ingen aning om vad den hette.

GötaKanal-turen ska bli kanonmysig, det är i trakterna runt Sjötorp vi ska cykla, dvs mellan Vänern & Vättern. Ska bo här: www.osterbergagard.se/

Hoppla Lappis - udda med bröllop där brud & brudgum bara träffats två ggr!?!

Förresten, när jag låg sjuk häromveckan köpte mannen en resetidning till mig - Escape. Inte speciellt inmponerad av journalistiken i den tidningen, väldigt tunn & ytlig, MEN det fanns en bilaga om NYC med, & jag tänkte genast på dig Lappis! Antingen så scannar jag den & mailar den till dig eller så letar jag upp ett kuvert & frimärke & skickar det med snigelposten. Hittar jag din adress på hitta.se?

Underbart vårväder i Gbg idag, tyvärr inte ute nu på lunchen, men fick iaf en promenad mellan några byggnader här på fm -alltid ngt! Hoppas att det fortsätter så i helgen!

• Lapinette

Piggelin - mina tips börjar kanske bli inaktuella också eftersom det snart är fyra år sedan vi flyttade. Det ska finnas en marknad i Nice men jag är inte så hemma på just Nice så jag kan inte riktigt uttala mig om några tips där.

Det är ca 30 minuter till Italien och närmast staden är Ventimiglia. Sen ligger San Remo en liten längre bort och Diano Marina (där jag var på semester för en så där 10 år sedan). Annars rekommenderar jag er (om ni har bil) att åka upp i bergen ovanför Rivieran ... supermysigt! Typ Gourdon eller det superturistiga men mysiga Saint-Paul. Ja, sen får vi inte glömma en annan favorit Eze som ligger högt över havet precis innan Monaco.

Du hittar mig på hitta.se annars kan jag maila dig min adress. Funderade härom kvällen på att jag borde lägga New York boken på nattduksbordet men just nu är jag så inne i Hypnositören att det får vänta i någon dag till.

Tror ni i Götet fått vårt väder vi hade igår. Tyvärr är jag sjuk för tredje gången på typ 1,5 månad så jag var inte utanför dörren när solen sken igår. Idag då jag mår bättre är det genommulet och det verkar som vädret ska vara så här även imorgon. Kanske ska jag ta tag i projektet måla garderobsdörrar och byta handtag? Vi får se!

Trevlig helg!

• Lapinette

Oj, ingen som varit på Gotland på länge?!

Själv så har jag haft tankarna på annat håll än att boka hotell inför semestern i sommar. Måste även kolla med makens kompis om de har bestämt datum för bröllopet dvs om vi måste ta oss ned till Rivieran mitt under vår semester. Ger honom några dagar till men sen tror jag vi bör sätta igång och göra lite bokningar så det bästa inte hinner försvinna.

• Ab fab

Skickar vårliga hälsningar i London. Magnolian blommar och solen skiner. Idag skall jag på studiebesök på Lloyd's vilken är spännande för en försäkringsnörd som jag

Svar på tråden Tips & tricks