Hej hej igen,
Lappis - jag tror att jag har tips sparade både från dig & Tinga - men jag ska dubbelkolla! Vill minnas att du hade restauranttips i Mougins, borde ha det sparat ngnstans. Gissar att vi siktar på köra de flesta resturantbesöken dagtid, eftersom lilltjejen är med. Ibland funkar det att ha henne med kvällstid, men som tex i Paris i höstas kändes det som om vi mest höll på att riva stället Å andra sidan är hon äldre nu - jaja, det ger sig! Vi kör trial & error som vanligt
Har för mig att det fanns en marknad inne i Nice med massor av frukt, grönsaker, inlagda oliver & annat gott - kan nog tänka mig att shoppa en del gott där & äta i lägenheten vi ska bo i Shoppa mat lokalt är ju superkul!
Lappis förresten, hur långt är det till italienska gränsen från Nice? Har ett svagt minne av att en fd kollega var där för massa år sen & pratade gott om ngn by precis vid gränsen. Dock ingen aning om vad den hette.
GötaKanal-turen ska bli kanonmysig, det är i trakterna runt Sjötorp vi ska cykla, dvs mellan Vänern & Vättern. Ska bo här: www.osterbergagard.se/
Hoppla Lappis - udda med bröllop där brud & brudgum bara träffats två ggr!?!
Förresten, när jag låg sjuk häromveckan köpte mannen en resetidning till mig - Escape. Inte speciellt inmponerad av journalistiken i den tidningen, väldigt tunn & ytlig, MEN det fanns en bilaga om NYC med, & jag tänkte genast på dig Lappis! Antingen så scannar jag den & mailar den till dig eller så letar jag upp ett kuvert & frimärke & skickar det med snigelposten. Hittar jag din adress på hitta.se?
Underbart vårväder i Gbg idag, tyvärr inte ute nu på lunchen, men fick iaf en promenad mellan några byggnader här på fm -alltid ngt! Hoppas att det fortsätter så i helgen!