• Lapinette

Tips & tricks

Ja, här fortsätter vi att skriva och komma med tips till olika resmål, oavsett om det gäller en helg i en liten by utanför Sundsvall eller till en exotisk plats i Asien.

Kläder safari: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2036077.html
    All around the world: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2212224.html
    Been there, done that: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2372831.html
    En värld full av möjligheter: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2532440.html
    Upp och ned, hit och dit: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2989098-3.ht...
    Restråden som aldrig tar slut:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3208871.html
    Nästa anhalt: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3365062.html
    Go to gate www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3484455.html
    Resa mera www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3569953.html

• Svar på tråden Tips & tricks
  • Lapinette

Här är listan över de huvudstäder som fått minst antal sökningar på flygresor.se under första kvartalet 2010:

1. Tbilisi, Georgien
    2. Bratislava, Slovakien
    3. Baku, Azerbajdzjan
    4. Minsk, Vitryssland
    5. Tirana, Albanien
    6. Ljubljana, Slovenien
    7. Luxemburg
    8. Vilnius, Litauen
    9. Podgorica, Montenegro
    10. Valetta, Malta

Har faktiskt bara besökt en (men det flera gånger) och ytterligare en ska ju besöka i augusti!

• Lapinette

Mitt är inte så originellt då jag har varit i Luxembourg och ska till Ljubljana i sommar.

• Ab fab

Baku.Så exotiskt. Min drömresemål är Ulan Bataar i Mongoliet eller Sevastopol på Krim.

Ang Göteborgsrestaurang. Jag skall kolla o fundera o återkomma

• Lapinette

Hade några nya vänner över på middag för några veckor sedan som har rest och bott mycket utomlands och jag bad dem välja favoritresemål. Det blev Argentina och Mongoliet.

• Piiiip

Mrs B.

Jag har sämre koll på barnaktiviteter, men det finns en camping söder om Visby med Villa Villerkulla, badland, special minigolf osv. De har både hotell, stugor, husvagns och tältcamping. Restaurang (som är barnvänlig), barnaktiviteter t.ex. pippi-teater m.m. m.m.

De brukar också ha tornerspel utanför ringmuren (mellan ringmuren och sjukhuset ungefär) och jag har för mig att de tidigare har gett typ riddar-skola och dylikt. Det beror ju på barnens ålder om de uppskattar att se tornespelen.

Sveriges största glassbar i hamnen är ett måste för alla barn och glassälskare!

Sedan finns det ju många fina badstränder både norr och söder om Visby.

Glömde ett vuxentips. Det finns ju hur många keramiker som helst på Gotland, så kör runt på små vägarna och stanna till när ni ser en skylt!

Tyvärr vet jag inte när stockholmsveckan är, troligtvis runt v 28-30 någonstans. En annan fruktad vecka för gotlänningarna är medeltidsveckan, v 32 varje år. Då är det väldigt mycket folk i rörelse i Visby, i o f många aktiviteter också...

• minia

har visst också besökt tre av städerna som svenskar helst inte åker till, nämligen bratislava, luxemburg och minsk. Den sistnämnda fler gånger till och med ;)

• Lapinette

Min ena kollega har precis kommit hem efter 3 veckor i Sydafrika. Jösses, vad jag blir sugen på att åka ned igen! Tankarna på Namibia kom även upp igen ... nästan så jag har lust att strunta i sommarsemestern och dra till Namibia i oktober istället. Vet dock inte vad maken tycker om det resonemanget ... eller rättare sagt, jag tror jag vet vad han kommer att säga.

• Lapinette

Förresten länge sen man såg E11a och gosnosen här inne. Hallå, var är ni??

Svar på tråden Tips & tricks