• Lapinette

Tips & tricks

Ja, här fortsätter vi att skriva och komma med tips till olika resmål, oavsett om det gäller en helg i en liten by utanför Sundsvall eller till en exotisk plats i Asien.

Kläder safari: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2036077.html
    All around the world: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2212224.html
    Been there, done that: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2372831.html
    En värld full av möjligheter: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2532440.html
    Upp och ned, hit och dit: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2989098-3.ht...
    Restråden som aldrig tar slut:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3208871.html
    Nästa anhalt: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3365062.html
    Go to gate www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3484455.html
    Resa mera www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3569953.html

• Svar på tråden Tips & tricks
  • Lapinette

Ab fab - det låter helt ljuvligt! Tittar ut genom fönstret och ser snön ligga på taken och istappar som hänger i stuprännorna. Maken åker till Barcelona på söndag. I år ska jag inte följa med .

• Ab fab

Jag är trött på vinter just nu. 18 minusgrader igår morse, pendeltåg som bara tjorvar.... det var många svordommar som muttrades från mun igår.

• Lapinette

Jösses, är det så kallt i Götet. Måste titta ut på vår termometer. Minus 7 grader är det på vår balkong och grått, grått, grått. Nej, nu får det bli vår.

• anne på grönkulla

Nej, vår var det inte, tvärtom mer vargavinter än belgien sett på många år... Men trevligt var det o mycket god mat har vi fått!

• Lapinette

Anne - du får gärna berätta vad ni har ätit. När vi var där blev det moules frites och en annan kväll åt vi en mycket god gryta tillverkad på bl a öl.

• anne på grönkulla

Ja, till lunch idag blev det moules frites! Maken var överförtjust! Igår åt vi tomatsoppa till lunch (eller jag gjorde, maken åt pasta tror jag) o på kvällen åt vi italiensk nära Place Luxembourg. På fredan åt vi en sorts flamsk kalops till lunch och så en lammgryta i pannkaka på ett hak i centrala Bryssel som väninnan kände väl till men som jag tyvärr aldrig skulle hitta tillbaks till - superbt gott alltihopa! Men mäktigt, särskilt på fredan blev det på tok för mycket mat, så sen hejdade vi oss lite...

• Lapinette

Ja, de belgiska våfflorna får man ju inte misssa!

• Lapinette

Moules frites äter vi lite då och då (speciellt under hösten när det med fördel ska ätas). Bor inte så långt ifrån Musslan i Vasastan så det är enkelt att glida in där och ta ett gäng musslor.

Svar på tråden Tips & tricks