• Lapinette

Tips & tricks

Ja, här fortsätter vi att skriva och komma med tips till olika resmål, oavsett om det gäller en helg i en liten by utanför Sundsvall eller till en exotisk plats i Asien.

Kläder safari: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2036077.html
    All around the world: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2212224.html
    Been there, done that: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2372831.html
    En värld full av möjligheter: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2532440.html
    Upp och ned, hit och dit: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2989098-3.ht...
    Restråden som aldrig tar slut:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3208871.html
    Nästa anhalt: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3365062.html
    Go to gate www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3484455.html
    Resa mera www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3569953.html

• Svar på tråden Tips & tricks
  • Lapinette

Ingen som vågar rösta?

Flygbiljetter till Riga är nu bokade till den första helgen i augusti. Jag vet det är långt dit men jag kunde inte låta bli att boka då priset var så bra.

• Tinga

Lappis - jag skulle satsa på Sardinien-Korsika-kombinationen. Det känns som att det finns roligare matalternativ i den delen av Europa.

Våra sommarplaner går det trögt med, för allt är avhängigt hur våra små killar äter. Kommer de bara igång med att äta ordentligt kan det bli vad som helst i sommar , för nu är mitt uppdämda resebehov stort. Det känns ju dock inte så kul att lägga ut en massa pengar på resor om all tid ska gå åt till att klödda med mat, så därför får det anstå tills problemen är hyfsat lösta. Men vi lägger pengar på hög istället nu, så att vi ska kunna resa sen.

• Lapinette

Låter som en bra strategi, att länga pengarna på hög . Till sommaren borde nog grabbarna ha kommit in i ätandet så ni kan resa någonstans. Några drömresemål?

• Lapinette

Ja, de har en förmåga att försvinna ganska kvickt !

Jag lutar själv åt Sardinien/Korsika men Slovenien ser väldans vackert ut och skulle förutom berg och hav ge lite storstäder så som Ljubljana, Venedig och förmodligen Zagreb.

• Tinga

Tja, någon jättehög har det väl inte blivit än, direkt, eftersom vi renoverat huset och köpt massor av snordyra möbler, men nu när vi båda jobbar blir inkomsten lite högre igen. Dessutom blir det ju inte alls så många restaurangbesök och liknande nöjen nu när vi har småbarn, så de pengarna, som annars hade hamnat på nöjeskontot går nu till resekontot, som förstås också är ett nöjeskonto.

Jag har nog inget specifikt drömresmål som jag bara måste åka till just i sommar, men jag skulle eventuellt kunna tänka mig att göra den tur som inte blev av i somras, dvs bila till södra England och Normandie. En tur till New York och New England + Niagarafallen skulle inte heller vara fel. Eller lite sol och bad varvat med lagom doser av kultur någonstans kring Medelhavet. Tja, det finns många alternativ.

• Lapinette

Tinga - ja, det finns många alternativ. Satt faktiskt också och kollade på södra England fast med Bretagne som slutdestination i förra veckan.

• Lapinette

Ahh... på tal om att drömma om resor så rev jag ut flera sidor om Argentina och härliga vingårdar/restauranger för några kvällar sedan. Det är ju också ett resmål jag gärna skulle vilja åka till.

Svar på tråden Tips & tricks