• Lapinette

Tips & tricks

Ja, här fortsätter vi att skriva och komma med tips till olika resmål, oavsett om det gäller en helg i en liten by utanför Sundsvall eller till en exotisk plats i Asien.

Kläder safari: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2036077.html
    All around the world: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2212224.html
    Been there, done that: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2372831.html
    En värld full av möjligheter: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2532440.html
    Upp och ned, hit och dit: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2989098-3.ht...
    Restråden som aldrig tar slut:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3208871.html
    Nästa anhalt: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3365062.html
    Go to gate www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3484455.html
    Resa mera www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3569953.html

• Svar på tråden Tips & tricks
  • Tinga

Anne - vad är din favorit då, när det gäller bad och kultur vid Medelhavet?

Lappis - Argentina finns definitivt på min lista också, men barnen får blir några år gamla först.

• Lapinette

Argentina får vänta för vår del också eftersom det innebär vintersemester. Sen har vi ju Australien och Nya Zeeland kvar som vi ska tar när vi är pensionärer. Måste ju ha lite roliga resmål kvar att göra .

Anne - bad och kultur vid Medelhavet, säger som Tinga, några favoriter du vill delge oss?

Själv vill jag ha naturupplevelser och hav. Både på Korsika och i Sloveninen har jag kollat upp bra vandringsleder så vi kan få gå i bergen i några dagar.

• anne på grönkulla

Okända pärlor i Turkiet (insidertips):

Assos, 2 timmars bilresa söder om Istanbul, tvärs över vattnet från grekiska Mytilini. Dagsutflyktsavstånd till Gallipoli o Troja, flera antika lämningar i närheten, bara turkiska o en del tyska gäster - tror man kan flyga till Izmir o hyr bil o köra norrut dit också - det borde ta liiite längre tid än från Istanbul.

Mersin-provinsen, öster om Alanya, jag tror på Kizkalesi, med sjöborgen. Inte provat själv än - men kan man köra från Alanya eller från Adanas flygplats om man flyger reguljärt - det ligger typ mittemellan.

Som barnfamilj tror jag på Side, finns i vanliga charterutbudet från Sverige, till skillnad från ovanstående.

*viskar* sen är norra Cypern grymt vackert och med mycket europeisk historia, men det är hur knökigt som helst att ta sig dit (utom på dagsutflykt från Cypern), om man inte flyger brittisk charter.

• Lapinette

Anne - tack för tipsen! Ska spara och titta närmare. Du som verkar gilla historia och kultur har du varit på Sicilien? Där kryllar det av historia, stora grekiska tempel, fantastiska romerska palats etc.

• Ab fab

Hej
    en ny resetråd- trevligt. Resedrömmar behövs när snön ligger i drivor o termometern med jämna mellanrum ger sig ner mot -20 tilloch med här i Göteborg

Jag har två resor som jag verkligen ser fram emot nu till våren. Den första är en jobbresa till Dubai. Där har jag aldrig varit så det skall bli spännande. Mestadelen jobb men en dags ledigt blir det. O sen blir det Mallorca i maj med en av mina vänninor. Letade hotell o hittade detta www.hotelesport.com/. Någon som varit där?

• anne på grönkulla

Tyvärr inte än, men vi har pratat om Sicilien. av olika skäl har planerade solsemestrar inte känts superaktuella de sista 2-3 åren, men det ska det bli ändring på framöver, så kanske kan det bli i år eller nästa år...

• Lapinette

Anne - vill du ha Sicilientips så har jag massor. Nu är det några år sedan jag var där senast men de gamla templen och underbara stränderna ligger nog kvar .

Ab fab - har inte varit på Mallorca sen jag var liten men hotellet ser jättefint ut. Hur länge ska ni vara där, weekend eller vecka?

• Ab fab

vi skall vara där en vecka. några dagar i palma, ett par dagar i Soller samt en natt på kloster. Jag jobbade som reseledare en säsong för många år sen och gillar ön sedan dess

• Lapinette

Ab fab - skulle vara trevligt att se Mallorca utanför turiststråken någon gång. Hmmm... vi får sen när det ska klämmas in i reseplanerna.

Svar på tråden Tips & tricks