• Lapinette

Tips & tricks

Ja, här fortsätter vi att skriva och komma med tips till olika resmål, oavsett om det gäller en helg i en liten by utanför Sundsvall eller till en exotisk plats i Asien.

Kläder safari: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2036077.html
    All around the world: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2212224.html
    Been there, done that: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2372831.html
    En värld full av möjligheter: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2532440.html
    Upp och ned, hit och dit: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2989098-3.ht...
    Restråden som aldrig tar slut:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3208871.html
    Nästa anhalt: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3365062.html
    Go to gate www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3484455.html
    Resa mera www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3569953.html

• Svar på tråden Tips & tricks
  • anne på grönkulla

Mmm, Melanders är ett klart alternativ alltså, men om man vill gå ut istället? Gondolen - eller är det för slamrigt en freedagkväll? Vart går man 10 pers på en 60-årsmiddag?

• Lapinette

Gondolen kan vara lite slamrigt. Vi var där med svärmor förra sommaren och hade svårt att höra varandra.

• Tinga

Mrs B -hmm, jag funderar, men kommer inte på något bra tips. Piggelin har ju pratat gott om Karnelund, så vi har gett våra föräldrar varsin helg där till våren, men de öppnar inte förrän till påsk, så det är ju inget alternativ i februari.

• Lapinette

Anne - är allmänt dålig på ställen på Söder och kan i princip inget i Nacka. Gondolen är den restaurang på Söder som vi har besökt mest.

Mrs B - regionsyd är jag också superdålig på men jag säger som Tinga att bara Piggelin tittar in så har hon säkert en massa tips.

• E11a

anne på Grönkulla - Vi var på Ulla Winblad på pappas 70 års dag. Supertrevligt! Ulriksdals Wärdshus är också trevligt och man kan ju sitta lite avskilt i deras mindre rum på övervåningen.

• Lapinette

Mrs B - gällande något i södra Sverige så läste jag om denna restaurang i höstas och blev sugen på ett besök www.pmrestauranger.se. Skulle då kunna kombineras med ett besök i glasriket.

• Mrs  B

Lappis
    Kollade lite snabbt på restaurangen och blev lite sugen.....
    Ska kolla lite mer och se om vi åker dit nu i februari eller om jag besöker den då jag är i Växjö med skolan i april. Vi är 4st tjejer som bestämt oss för att stanna i Växjö den helgen vi är där fredag-lördag. Och gott vill man ju äta!!!!!

• Tinga

Mrs B & Lappis - ska man till de regionerna finns ju Möbelriket också, med bl a Svenssons i Lammhult, om man är intresserad av design och inredning.

• Lapinette

Vad röstar ni på?

- norra Sardinien några dagar och sedan södra Korsika

- Slovenien med norra Kroatien och kanske besök i Venedig

Tänkte att vi skulle sätta oss ned snart och bestämma vart vi ska åka i sommar. Båda resorna gäller 2 veckor där vi flyger ned och sedan hyr bil.

Hur går det med era sommarplaner?

Svar på tråden Tips & tricks