• Lapinette

Tips & tricks

Ja, här fortsätter vi att skriva och komma med tips till olika resmål, oavsett om det gäller en helg i en liten by utanför Sundsvall eller till en exotisk plats i Asien.

Kläder safari: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2036077.html
    All around the world: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2212224.html
    Been there, done that: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2372831.html
    En värld full av möjligheter: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2532440.html
    Upp och ned, hit och dit: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2989098-3.ht...
    Restråden som aldrig tar slut:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3208871.html
    Nästa anhalt: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3365062.html
    Go to gate www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3484455.html
    Resa mera www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3569953.html

• Svar på tråden Tips & tricks
  • Ab fab

i april skall jag med en grupp till London. Är det någon som har några bra restaurangtips- inte lyxklassen... det brukar inte företaget gilla men inget sunkigt

• Sebastiána

anne på grönkulla skrev 2010-02-14 22:48:33 följande:

Ja, till lunch idag blev det moules frites! Maken var överförtjust! Igår åt vi tomatsoppa till lunch (eller jag gjorde, maken åt pasta tror jag) o på kvällen åt vi italiensk nära Place Luxembourg. På fredan åt vi en sorts flamsk kalops till lunch och så en lammgryta i pannkaka på ett hak i centrala Bryssel som väninnan kände väl till men som jag tyvärr aldrig skulle hitta tillbaks till - superbt gott alltihopa! Men mäktigt, särskilt på fredan blev det på tok för mycket mat, så sen hejdade vi oss lite...
    Mums!
  • Tinga

Lappis - enligt Sydvsenskan är det inte vår i Barcelona heller just nu, så av den anledningen behöver du inte misströsta att du inte är i Barcelona just nu.

• Lapinette

Tinga - maken kollade in vädret innan han for och det stod ihållande regn och 7 grader. Då föredrar jag gråmulet och snö. Fast på fredag och lördag visar yr.no en strålande sol och 12 grader ... de dagar jag normalt är nere. Det har faktiskt alltid varit superfint väder.

• Lapinette

På tal om vädret kunde jag inte låta bli att titta på vädret för Stockholm. Typ när ska man få se solen? Jo, om vi har tur blir det nästa onsdag!

• anne på grönkulla

Hörni, om man ska ha en riktigt fin tårta i Stockholm, vart går man då? Att köpa hem alltså. Inte prinsess eller en gelekladdig frukttårta, men fin choklad eller moussetårta kan gå. Förr sålde Gourmandise direkt till kunder, men tydligen inte längre...

• Lapinette

Någom mer än mig som längtar till sommar och värme???

Gick in på Åhléns igår och köpte 100 värmeljus = mer värme och mys till hemmet. Sedan tågade jag direkt in på Akademibokhandeln och köpte två guidböcker à Lonely Planet (min favorit) = sommar och semester. En för Slovenien och en mindre för Venedig. Det blir med största sannolikhet en tripp till Slovenien kombinerat med Venedig och Istrien (norra Kroatien) i sommar.

Så det vände från att Korsika till Slovenien pga att priset på flygbiljetterna gick upp så mycket. Småsnål men kan man slippa betala 3 000 mer för flygbiljett så är jag gör jag gärna det och lägger de pengarna på hotell, mat och annat trevligt. Sen är Slovenien/norra Kroatien så mycket billigare än Korsika. Till Korsika ska vi absolut åka men inte under högsäsong.

Sitter ni också och drömmer om turkosblå vatten och varma lata dagar?

• anne på grönkulla

Låter klokt, inte snålt, tycker jag - har man 2 likvärdiga alternativ i övrigt så menn väldigt olika i pris är väl valet självklart?

Svar på tråden Tips & tricks