• Dolly84

Är det bara jag som har svårt för att tänka på nåt annat än bröllop??

Jag gifter mig den 24 juli, alltså om ett halvår. Gör inget annat än tänker och planerar bröllop, vilket är sååå kul! Men det är svårt att fokusera på skola, jobb och allt annat som hör till vardagen... Någon annan som är likadan? Hur kommer det då bli efter bröllopet, tomt?! :P

• Svar på tråden Är det bara jag som har svårt för att tänka på nåt annat än bröllop??
  • fryser

ååå vad kul. förstår att du saknar den redan.
    nä ingen lapp bara en salva som skulle i 2 gånger dagligen. tycker synd om honom.
    fick nyss ett mess av barnvakten att det har kört ihop sig o att hon kanske inte kan imorgon så då blir det lunch med en lien tjej oxå
    tänkte att dte hade vart skönt att få äta o fnittra o prata bröllop utan att behöva bli avbruten 12 gg
    sover lillan gott nu när hon inte sov så mycket på dan?
    Vi 3 skrev 2010-03-10 21:10:30 följande:

fryser: Ha va roligt!! Den satt så fint på fingret..Men lillen då. Måste ju göra skitont! Fick han lapp över ögat? Hoppas du får en riktigt mysig dag på stan med vänninorna!
  • Vi 3

fryser: Sovit i snart 2 timmar, men en övertrött tjej var inte helt enkel att natta.. Slutande med att BM också somnade...

Hon tycker nog att det är skitmysigt med lunch med tjejerna..

Usch, har en riktigt dålig vecka gällande mat och motion Tappat motivationen lite..

• fryser

vi3.. så du nattade bägge 2
    mm det tycker hon säkert
    oj ja då får vi puscha dig lite så du kommer igång. jag har kokat ett ägg som jag ska ha till frukost imorgon, på grovt bröd o lite grönsaker till. om barnvakten inte kommer så ska jag ta en långpromenad istället för gymmet. tar tonfisk o sallad till tidigt lunch om jag ska träna. går till gymmet isåfall vid 1. tjejerna kommer vid 3 så det blir sen lunch/middag o då ska jag satsa på nåt nyttigt. slår du det? kom igen...
    hur ser din dag ut imorgon.. fixar ditt samvete att jag promenerar o inte du hahahaha

• Maxiander
    fryser skrev 2010-03-10 11:42:16 följande:
    var det för restaurang ni var på? vi ska till sthlm sista helgen i mars kan vara kul med lite tips.
    Fondueboden (här kan du kolla på bilder www.maxiander.se/tastesthlm-middag-pa-fondueboden/) Riktigt bra och trevligt! Ett hett tips!
    Men Brasserie Bobonne (läs mer här www.maxiander.se/fodelsedagsmiddag-tastesthlm/) är den restaurang, av de vi hunnit prova i år, som var absolut bäst faktiskt!!!
    Sen är east min favoritrestaurang men där har vi inte varit i år faktiskt. Försöker prova så mycket nytt vi bara kan :)

Sista helgen i mars, gu s kul, om du vill bli bröllopsinspirerad så måste jag TIPSA om ayy Skansen har bröllopsmässa den helgen!!! Men ni kanske ville komma bort på lite semester och inte tänka på bröllop? Skansen är ju annars supermysigt och deras egna bröllopsmässa kommer nog vara urmysig!

www.maxiander.se/
  • Maxiander
    scarborough81 skrev 2010-03-10 21:21:00 följande:
    Vart kan vi äta i stockholm någonstans, där det inte kostar skjortan?Har hört om någon mongolisk på drottninggatan?Vi ska besöka på lördag, åker iväg över dan bara vi..
    Fondueboden (www.maxiander.se/tastesthlm-middag-pa-fondueb.../)Är prisvärt likaså Sacre Coeur (www.maxiander.se/svensk-fransk-tastesthlm-middag-pa-sacre-coeur/)
    Det är inte "jättebilligt" men inte heller "dyrt".
    Även Bebe (www.maxiander.se/middag-pa-bebe-tastesthlm-kortet/) var jättebra.

Vilken stadsdel föredrar ni och vad är ni sugna på?
    Vi är ute och äter jätteofta och älskar att prova nya ställen så vi har varit lite varstans faktiskt så jag hjälper gärna till att rekommendera!
    Vill ni ha en rastaurang med lite klubb-känsla så rekommenderar jag Hotellet som är väldigt trevigt att stanna kvar på och ta en drink. Det är inget stökigt ställe och riktar sig till en "äldre" publik. Likaså Storstad som har samma ägare, bara olika stadsdelar.

www.maxiander.se/
  • Vi 3

fryser: Ska försöka ge mig ut på promis ändå :-P men tack för motivationen! Tror det blir bättre om jag försöker dra igång MP3-spelarn innan jag går ut. Och magen är bättre idag också

Idag ska dopinbjudan skickas ut. Vi har osa gällande festen på sön, så nästa vecka kan vi börja planera mat Fick lite inspiration här på BT till hur vår vigsel ska bli.(Eller hoppas ska bli..) Vet inte om man måste skriva manus åt VF men vi har skrivit såsom vi vill att det ska vara. Skulle läsa det för BM igår, det jag hittat, och blev alldeles sentimental.. Hur ska det bli på dagen D??

• Vi 3

Jag behöver råd av er kloka brudar..

Pratade först med en tjej som gjorde smink och hår på min svägerska. Hon tar 2250 och kommer hem till oss. När jag kontaktat henne har hon inte svarat på 1,5 vecka. Nu har hon hört av sig och förklarat varför.

Under den tiden jag inte fick ngn kontakt kollade jag upp med min vanliga frissa om hon hade möjlighet att fixa håret på mig. 1200 kr. Sen kollade jag upp med KICKS om de kunde sminka mig, 650 kr. Kommer då sitta i butiken. Alltihop 1850.

Fördelen med tjej 1 är att hon kommer hem till oss och fixar både hår och smink. Nu känner jag mig sååå kluven. Är det värt mer pengar att slippa springa mellan olika ställen och vara rädd för att folk ser en (överraskningsbröllop).

Vad tycker ni?

• Maxiander

Jag tycker det är värt extrapengarna! Tänk också på den stress det spar dig. Kunna slappna av hemma och inte ha en till tid att passa och springa runt på stan och bli uppstressad! Jag skulle valt att göra det på ett och samma ställe oavsett och nu när du dessutom har ett överraskningsbröllop så känns det verkligen som ett lugnare alternativ.

• Vi 3

Maxiander: Det är precis så jag känner också.. Tror jag. Det känns jättejobbigt att avboka frissan isf. Hon blev så glad och taggad.. Usch, jag är nog inge bra ¨på att ta beslut ändå..

• fryser

aha. härligt nu har vi några restauranger att välja på..
    ja o det är även tårtutställning i sthlm den helgen
    tanken är ju att vi bara ska var ,shoppa,promenera om det är fint väder o ta agen som dne kommer men jag vet inte om jag kan hålla mig ska lägga upp det lite snyggt o se om han vill annars får dte vara.
    tusen tack för tipset

Maxiander skrev 2010-03-11 07:42:47 följande:
    Fondueboden (här kan du kolla på bilder www.maxiander.se/tastesthlm-middag-pa-fondueb.../) Riktigt bra och trevligt! Ett hett tips!Men Brasserie Bobonne (läs mer här www.maxiander.se/fodelsedagsmiddag-tastesthlm/) är den restaurang, av de vi hunnit prova i år, som var absolut bäst faktiskt!!!Sen är east min favoritrestaurang men där har vi inte varit i år faktiskt. Försöker prova så mycket nytt vi bara kan :)Sista helgen i mars, gu s kul, om du vill bli bröllopsinspirerad så måste jag TIPSA om ayy Skansen har bröllopsmässa den helgen!!! Men ni kanske ville komma bort på lite semester och inte tänka på bröllop? Skansen är ju annars supermysigt och deras egna bröllopsmässa kommer nog vara urmysig!www.maxiander.se/
Svar på tråden Är det bara jag som har svårt för att tänka på nåt annat än bröllop??