• Dolly84

Är det bara jag som har svårt för att tänka på nåt annat än bröllop??

Jag gifter mig den 24 juli, alltså om ett halvår. Gör inget annat än tänker och planerar bröllop, vilket är sååå kul! Men det är svårt att fokusera på skola, jobb och allt annat som hör till vardagen... Någon annan som är likadan? Hur kommer det då bli efter bröllopet, tomt?! :P

• Svar på tråden Är det bara jag som har svårt för att tänka på nåt annat än bröllop??
  • Niini

Vi 3 skrev 2010-03-12 10:23:04 följande:

Niini: Jag tror inte att det gick så bra eftersom hon bara försvann tyvärr.
    De va nästan lite det jag började fundera också :/
  • varelse

Hmm... mitt senaste inlägg var på s24... :-O Jag kan inte hjälpa det, skolan äter upp all min tid och slukar den hel! :-/

@Vi 3: Jag håller med fryser. Man FÅR gnälla. Man måste ju få ventilera, det är så mycket bättre att göra än att hålla allt inom sig! Och jag håller också med fryser när hon skriver att du ska utnyttja barnvakterna för att få lite tid för dig själv som du antingen kan sova eller träna på. Det är viktigt både med sömn och träning och lite är ju bättre än ingenting! Självklart måste du ta hand om din lilla, men du måste samtidigt ta hand om dig själv också och lyssna på din kropp. Annars blir ju ingenting bra i slutändan. -försöker peppa och trösta på samma gång-

• KatjaB

vi3: hur gammalt är ert barn? Förstår hur det känns, att du känner att du får sätta ditt liv på vänt lite för att din sambo ska kunna göra sin karriär. Lite så kändes det stundatals för mig också, framförallt med första barnet, men vi började nästan lite schemalagt ha kvällar som jag gjorde något själv och det var faktiskt bra. För då visste jag att då och då var det min egodag.
    Nu med andra barnet så har jag jobbat sedan hon blev 5 månader och han varit hemma, vilket har varit riktigt nyttigt för oss. Har ni möjlighet kanske han kan vara pappaledig längre fram och du kan få jobba/plugga?

Det där med sömnbrist är ju en annan femma.. vår dotter vaknade jämnt och ville ha mat på nätterna, efter lång tid utan att ha fått sova ordenligt och behövt gå på promenader på dagarna för att hon skulle somna, så gjorde vi så att hon fick en vattenflaska varje gång hon vaknade på natten. Hon var förstås inte alls så förtjust i den, men efter 3-4 dagar så slutade hon vakna på nätterna. Och promenaderna så kunde vi lura henne att vi gick ut, genom att klä på henne alla kläder, ner i vagnen och ut på balkongen. Då somnade hon utan att vagnen rörde på sig och vaknade inte heller så fort det stannade, som annars

• Vi 3

Varelse: Tack fina du! Börjar ana varför dottern varit gnällig och sovit dåligt, det verkar som vi har tänder på ingång! Så nu är jag otålig istället.

Usch jag börjar klura på skansens bröllopsmässa eller va det va de skulle ha. Kändes ju rejält lockande när vi ändå kommer vara inne i stan då.. Frågan är ju hur jag får med gubben på det, kanske rent av inte säga att det är ngn mässa och "bara" gå på Skansen? Alldeles för lockad av det där..

• varelse

@Vi 3: Så lite så! Aaah, det kan ju förklara ett och annat! Tur att man var så liten när tänderna växte ut att man inte minns hur jobbigt det var. Hihi. Fast när man blir äldre så kommer ju de där dumma visdomständerna istället.. hmm...

-fnissar- Berätta hur det gick sen! När är mässan? Inte för att jag ska gå, för det är ju fortfarnade hur långt som helst kvar tills vi gifter oss, men nyfiken får man vara ändå!

• Vi 3

Katja: Hon är snart 8 mån. Jo jag ska nog ge mig på att köpa ett friskiskort eller ngt så jag dels kommer ut lite och får vara mig själv och del får vara ngt annat än bara mamma. Tror inte riktigt sambon fattar hur det är att vara hemma. Eller såklart han inte gör iom att han inte gjort det.

Han har precis börjat nytt jobb, vet inte riktigt hur det blir med semester o så, men han ska iaf kolla hur mkt jobb de har under sommarn och om han isf kan vara föräldraledig så kan jag jobba. Det skulle nog göra mkt för mig att få komma ut och vara yrkesverksam ett tag igen. Sen kanske man kan jobba extra eller ngt.

Vi har verkligen snålat med dagarna för att han ska kunna vara hemma längre, så jag tror det kommer, frågan är när..

Varelse: Mässan är sista helgen i mars, men på så dumma tider att det inte funkar för oss.. Den är öppen mellan 11-15, och vi ska iväg på födelsedagslunch kl 13 så det blir nog tjorvigt åt båda håll. Men men. Är nog lika bra det, vem vet vad man kan få för sig..

Nu håller vi på att diskuterar godisbuffé, jag är jättesugen på det, godisråtta som jag är. BM, som känner mig lite för väl?, tror att alla kommer må illa efter för mkt godis.. Mig han syftar på?

• varelse

@Vi 3: Aaaw, så typiskt det ska vara! Är det inte nästan alltid så att när något roligt dyker upp så har man redan annat planerat? Gärna inträffar det en tre-fyra roliga saker på en och samma dag, vid ungefär samma tidpunkt också. Märkligt hur det funkar.

Oh! Godisbuffé! Vad roligt! Det hade mina vänner när de gifte sig i höstas. De valde några favoritsorter och blandade och ställde ut i skålar längs borden vid väggarna. Gott, men farligt!

• fryser

vi3.. håller fortfarnde tummarna. jag skalade morot o stoppade i näven på min lilla o det var både lite kylande o nåt årt hon kunde bita på när dte kliade i tänderna.
    om du kommer på nåt bra o lura i gubben istället för mässa så säg till.. vill oxå gå på den.
    har fått för mig att dte ska vara mycket bättre än den igbg.. för den var verkligen kass;-(

varelse.. ingen vinst men jag förnyade den jag önskar ibland att vi hade börjat lite tidigare ju just när dte gäller lokal o så, tror inte att man kan vara ute för tidigt eftersom man förhoppningsvis ska planera bröllop 1 gång i livet. såå kul ju.
    jaja nu får alla passa på o njuta av dagen.ska kanlla ut på promenad o sen jobb till 22.. kanske syns senare

• KatjaB

vi3: okej, ja tänder gör det ju lite gnälligt förstås.. vi hade en "gele" grej från babyproffsen som man slängde in i frysen en stund så att den var kall. Den tuggade hon friskt på.
    Träningskort är nog bra, ska fixa ett själv också, bara inte kommit mig för än.

• fryser

hej o hå.. nu är jag tillbax i planerandet kocken ville att vi ska ha typ en kavringskiva o på hlva den nån kallrlkt lax o på andra halva löjrom,gräddfil o vad det nu var.
    kruxet är att jag vill INTE men har inget bättre förslag eller jo läste på en annan sida om nån som skulle ha apelsinmarineratankbröst med woldorfsalla med honungsrostade valnötter. det tycker jag låter myyyucket godare. har inte smakat på nån av de rätterna men är själv väldigt förtjust i anka.. kan jag me o ringa kocken o be han ändra..tänk om det inte blir så got då..blääää
    annars så skiner solen o jag är sååå trött efter helgen men det är en underbar måndag..yeee

Svar på tråden Är det bara jag som har svårt för att tänka på nåt annat än bröllop??