• Dolly84

Är det bara jag som har svårt för att tänka på nåt annat än bröllop??

Jag gifter mig den 24 juli, alltså om ett halvår. Gör inget annat än tänker och planerar bröllop, vilket är sååå kul! Men det är svårt att fokusera på skola, jobb och allt annat som hör till vardagen... Någon annan som är likadan? Hur kommer det då bli efter bröllopet, tomt?! :P

• Svar på tråden Är det bara jag som har svårt för att tänka på nåt annat än bröllop??
  • Zia 20090618

Åh så är jag i perioder.. Vart halvt galen precis efter att han friat (förra sommaren) och kunde inte sluta sitta här, leta klänningar, ringar, tips, dukning osv osv.

Så vi bestämde datum, för att få något att fokusera på och rikta min längtan till;) Och datumet är först i augusti 2011. Då insåg jag att det går bara inte att sitta här och toklängta och planera allt redan nu. Så jag la ned det. Jag gick inte in här efter att vi fått hem ringarna. Då hade jag visserligen en Thailandsresa att tänka på vilket hjälpte med ändå;)

Just nu har jag en c-uppsats att fokusera på men vi får se hur det blir efter sommaren:P Har tänkt börja prova klänningar på allvar och beställa den under hösten.. Men känner så väl igen mig i det du skriver! Jag förstår själv inte hur jag ska kunna tänka på något annat typ sista halvåret:P

• CeKe

Jag är likadan =) Lyckas ju i o f sig jobba och göra det jag ska, men mycket av fritiden går åt till bröllopstanker =) Försöker dock att inte prata om det så mycket när jag träffar vänner etc, för annars skulle de väl bli galna på mig

• Dolly84

Ja, jag försöker också hålla tyst så mycket som möjligt! Fast i själva verket kan jag prata bröllop hur länge som helst... ha ha. Men jag kanske lugnar ner mig snart ;)

• Greeneyes

Haha samma här! Vi gifter oss maj 2011, så det är ju lång tid kvar... Men jag tänker så här; det är nu i början det är som roligast, och verkligen kravfritt att kika runt o drömma och planera. Sen när det börjar närma sig är det mer stress, så jag ser det mer som att kunna njuta nu o samtidigt vara lite smart och bocka av saker på listan, så slipper man stressa mer än nödvändigt i sista stund

(och ja, visst är det svårt att inte baaaaaara prata bröllop med alla jämt o ständigt! )

• aikidoaasa

Det går inte en dag utan att jag tänker på bröllop.
    Men jag lyckas ändå få saker och ting gjort på jobbet och lyckas även plugga lite...
    Jag försöker lägga ut planering och pyssel lite så att det inte ska bli så mycket på en och samma gång senare. Då får jag chansen att tänka på det oftare.

• FrökenBloom

det enda som existerar är vårt bröllop känns det som! Det är juså kul att planera! Gifter oss 7: aug2010

• Twid

Haha! Här är en till!! Vi gifter oss 21 Augusti 2010! Och jag känner att jag andas äter och skiter bröllop just nu! PÅ dagarna är jag mamma och såfort mins amå tjejer sommnat så är det baaara bröllop som gäller! Och jag skämms nästan när jag säger det men under dagtid även när barnen är vakna så kan jag komma på mig själv att jag planerar brölloppet i huvudet.. Det är ju helt galet i gentligen!

Håller tummarna på att det lugnar ner sig när klänningen är inhandlad!! haha!

• Niini

Samma här! Fattar inte hur det kommer vara när det närmar sig med tanke på hur mycket jag tänker på det redan! (gifter mig först 2011 dessutom)

• Rapsbrud

Haha förstår precis vad du menar! För ca en månad sen tyckte min käre sambo att det bara lät bröllopbröllopbröllop så fort jag öppnade munnen ungefär. Sen fixade jag det mesta av planeringen rätt snabbt så då var det intensivt, men nu har det lugnat ner sig (kanske delvis har att göra med att jag börjat på ett nytt jobb, vem vet ) Vi gifter oss 5 maj 2010 så nu är det bara 3 månader kvar. Jag tycker så här, så länge man tycker det är kul med planeringen och allt sånt är det väl bara att vara glad över att man har ett brinnande intresse för något.

• iregnet2010

räcker upp en hand och ansluter mig till skaran... jag har även börjat vakna mitt i natten och börjat tänka på saker (inte att jag är stressad och jagar upp mig utan jag vaknar och inser efter ett tag att jag ligger och tänkte på färgteman, skor och favors

Svar på tråden Är det bara jag som har svårt för att tänka på nåt annat än bröllop??