• Dolly84

Är det bara jag som har svårt för att tänka på nåt annat än bröllop??

Jag gifter mig den 24 juli, alltså om ett halvår. Gör inget annat än tänker och planerar bröllop, vilket är sååå kul! Men det är svårt att fokusera på skola, jobb och allt annat som hör till vardagen... Någon annan som är likadan? Hur kommer det då bli efter bröllopet, tomt?! :P

• Svar på tråden Är det bara jag som har svårt för att tänka på nåt annat än bröllop??
  • Jevic

Välkommen till gruppen...jag andas bröllop numera.

• Bellagumman

Jag har blivit bröllopholic på köpet!

• MochA

Haha håller verkligen med!

Har börjat bröllopsblogga på köpet maxiander.blogspot.com/

Men tror absolut att det kommer och går i perioder, nu känner jag mig nästan lite mätt på bröllopsfunderingar.. Har minskat ner kravet på både klänning och fest mm, känns som ju mer jag surfar bröllop ju viktigare blir själva kärleken och allt runt omkring känns mer som nått extra som inte är lika viktigt.

Hur blir ni? Blir ni mer inspirerade till "överdåd" eller "tröttnar" ni?

Har blivit viktigare att ha det personligt nu när man blivit fullproppad med bröllopsinformation och upptäckt att alla ändå tänker ganska lika?

Men visst är det magiskt roligt :
    Man har helt klart fått ett nytt intresse!

• Samarin

Vi ska ha ett superenkelt bröllop med endast borgelig vigsel och enkel middag efteråt med föräldrar, syskon och deras respektive. Jag ska ha en enkel klänning och mannens kläder har han typ redan. Det enda vi egentligen ska göra är att bestämma datum, köpa klänning och ringar och fixa med middag och tårta. Ändå går jag och tänker på det dagligen! Kanske inte så intensivt som ni andra brudar gör, men dock... Så det är inte så konstigt TS att du knappt kan koncentrera dig på annat! Hi hi!

• Maajliin

Jag är så oxå tänker bara på bröllopet:) Vi gifter oss oxå den 24 juli:)

• Dolly84

Vad skönt att höra att jag inte är ensam! ha ha. Känner mig besatt av den här sidan också ;) Håller med om att kraven för ett "perfekt bröllop" har minskat, det här med överdåd... Men nu tänker jag mer att det ska vara perfekt på "vårat sätt" och det gör ju inte tankarna mindre. Men det är ju som sagt kuuul :)

• empa83

Jag känner mest aaaaaahhhhh, har panik för allt, tänker på bröllopet jämt. trodde det var långtid kvar men så insåg jag att det bara var 6 månader, 14/8, å allt som är fixat är lokal! Som tur är har jag en fantastisk kompis som VILL göra inbjudningskort och duka bord, jag hatar pyssel. Men jag vill göra allt själv, ja med hennes hjälp, så jag vet att det blir precis som jag vill ha det. Å ja, jag skriver JAG, för min man tänker bara fixa musiken!

• AlaM

Åh vad jag känner igen mig. Förra våren och hela sommaren kunde jag inte tänka på något annat och jag försökte hitta saker som gick att planera ett helt år i förväg bara för att det var så kul =)Den sista månaden har det varit rätt stressigt eftersom det är nu den egentliga planeringen ska göras, att få allt att klaffa och att alla vet vad de ska göra. Det blev nästan jobbigt. Men efter första vigselsamtalet släppte jag och min blivande ifrån oss det sista av planeringen och har inte så mycket ansvar kvar mer än att vi blir tillfrågade.

Efter vigselsamtalet försvann mycket av brölloopshysterin i hjärnan och istället blev det plötsligt verkligt att vi skulle lova varandra de finaste löftena. Det är dett jag tänkt på sedan dess och som jag drömmer om på nätterna. Känslan av jag och honom!

Det där att det är länge kvar tyckte jag var så jobbigt hela sommaren. I helgen blev jag hippad och insåg att det är bara 2 VECKOR! Det går så fort när karusellen väl är igång =)

• Åsa Erika

Jag har numera varit gift i ett halvår snart och det blev inte tomt! Du har ju tackkorten kvar! ;D Skämt åsido, lite tomt blev det men jag var ändå "mätt" på bröllop. Jag och min man sov i en vecka innan vi var normala igen efter vårt bröllop och allt "ska bara" fix på slutet... Vi åkte på vår smekmånad två veckor efter bröllopet. Vi hade aldrig orkat åka dagen efter bröllopet!
    Tomt? Nej, livet är så mycket skönare efter jag är gift. Faktiskt! Nu pratar vi barn, då det blir barnplanering istället!

• cherrylane

Herregud vad jag känner igen mig :)
    Innan jag och min sambo bokade bröllopet i sommar så bestämde vi oss för att resa till Kanada och åka skidor här i vinter, bokade och började planera för vår drömresa. Sedan så kom bröllopte, och nu tänker jag knappt på Kanada Nästan lite pinsamt. Skolan har väl blivit lite lidande och tankarna går mestadels till tårtor, psalmer, klänningen och "walking down the aisle..." Haha...

Svar på tråden Är det bara jag som har svårt för att tänka på nåt annat än bröllop??