• Dolly84

Är det bara jag som har svårt för att tänka på nåt annat än bröllop??

Jag gifter mig den 24 juli, alltså om ett halvår. Gör inget annat än tänker och planerar bröllop, vilket är sååå kul! Men det är svårt att fokusera på skola, jobb och allt annat som hör till vardagen... Någon annan som är likadan? Hur kommer det då bli efter bröllopet, tomt?! :P

• Svar på tråden Är det bara jag som har svårt för att tänka på nåt annat än bröllop??
  • fryser

åh vad härligt att du kan åka dit o prova. bor dock nära gbg så att det hade varit svårt att åka till sthlm för att prova. men inte omöjligt har fastnat för en sida som heter Migezan.se men har inte fått tag på deras återförsäljare i uddevalla. VILL hitta MIN klänning snart... MEN imorgon ska jag prova en klänning i gbg o om jag hinner ska jag spana in en butik i gbg med begagnade brudklänningar.....

• FruAugusti
    fryser skrev 2010-02-12 21:31:48 följande:
    åh vad härligt att du kan åka dit o prova. bor dock nära gbg så att det hade varit svårt att åka till sthlm för att prova. men inte omöjligt har fastnat för en sida som heter Migezan.se men har inte fått tag på deras återförsäljare i uddevalla. VILL hitta MIN klänning snart... MEN imorgon ska jag prova en klänning i gbg o om jag hinner ska jag spana in en butik i gbg med begagnade brudklänningar.....
    Finns det en sån i Uddevalla??
  • FruAugusti
    cape79 skrev 2010-02-12 21:19:43 följande:
    Hej allihopa ! Hoppar in i det här tråd Jag är i samma sits som er , tänker bara på bröllop24 timmar och sitter fastklistrad vid datorn .Måste bara säga stackars mina barn och sambo ... Idag är jag super förskyld och ändå gick jag till ica för att köpa tidningen Brud & bröllop .. jag är hopplös .Gifter mig borgerlig i Augusti vigsel kommer ske utomhus i en park med sjönutsikt ,maten kommer vi laga själva.Gästlistan ca 50 pers alla närmaste ( de flesta är barndomsvänner, har ingen bra relation med min släkt)Samt håller oss till minibudget
    Vad inne bär eran minibudget?
    Vi vill oxå hålla oss till en stram budget så vill gärna ha tips på mer. Nu vet jag inte om jag kan strama till den mer, men man vet ju aldrig =)
  • Vi 3

Jag tycker nog att vi har en ganska stram budget också, dessvärre är den kanske FÖR stram.. 35000, men mamma kommer troligen bidra med 10000 för maten. Hur är era strama budgetar?

• varelse
    fryser skrev 2010-02-12 13:44:17 följande:
    jag var inne o kollade på deras hemsida. de har verkligen jätte fina klänningar men jag känner att det är så viktigt att få prova. har provat några klänningar o de som jag trodde skulle sitta fint på mig gjorde inte det o tvärtom..börjar bli orolig för om jag ens kommer att hitta en klänning. har bestämt at klänningen får max kosta 7000 o de som jag har tyckt om ligger runt 9000 o uppåt;-(
    Jag pratade med en kompis om det här problemet. Jag har inte varit ute och provat än, men vill göra det av anledningen att jag vill se om den modell jag tänkt mig verkligen passar på mig.

När jag sa detta till min kompis, som gifte sig hösten 2009 (och beställde sin klänning från www.littlecoral.com) så påpekade hon att det ju faktiskt blir en helt annan klänning när den är skräddarsydd efter dina mått än när du provar "färdiga" storlekar i affären. Så den kommer förmodligen sitta bra på en ändå, så att säga. Jag tror att hon har en poäng i det faktiskt.

Jag kommer att beställa min antingen från www.littlecoral.com eller www.millybridal.com när det är dags för det!
  • varelse
    MochA skrev 2010-02-12 10:23:24 följande:
    Jag tror att det är bra att tänka på annat än bröllopet!Tänk på Sex and the City-filmen, hur kul är det för de blivande männen när allt bara handlar om brudens klänning, dekoration och andra människor. Det ska ju handla om kärleken :)maxiander.blogspot.com/
    Nu gillade jag verkligen inte den filmen... Men du har helt rätt i att det ska handla om kärleken och inte bara om bruden hit och dit!!

Problemet är nog att det är så lätt att sitta och drömma sig bort i sitt eget hörn av verkligheten när man har en M2B som inte riktigt är så engagerad ännu för att han tycker att det är alldeles på tok för lång tid kvar för att börja planera (som i mitt fall). Men jag bestämmer ingenting utan att prata med honom först, såklart, för det är ju faktiskt VI som gifter oss.

Däremot kan jag sitta och drömma och komma på massvis med förslag och sådant som kanske kan underlätta för oss den dagen han också känner att det är dags att börja planera. Men jag skulle aldrig någonsin köra över honom eller bestämma något utan honom (förutom brudklänningen, för den vill jag inte att han ska se förrän på bröllopsdagen)!! Det skulle inte falla mig in. För det är ju knappast roligt om inte han också är med och bestämmer, tycker jag!

Och om nu mina förslag inte faller min M2B i smaken, så gör det inte mig någonting. Det vi faktiskt HAR planerat och bestämt hittills har vi inte haft några som helst problem att komma överens om och kompromissa om, så jag är övertygad om att allt kommer bli jättebra och vi båda kommer vara väldigt nöjda med VÅRT bröllop.
  • empa83

kära är vi ju varje dag, men prinsessa är jag bara 1 dag av alla de tusentals vi ska dela. Visst skall det handla främt om kärlek, men jag göra allt för andra och min man alla andra dagar så nu för en gångs skull ska allt handla om mig! Min man är helt med på noterna och jag är felxibel och realistisk med allt jag gör. Hade jag fått skena helt så hade jag valt min drömring som kostar 98000 men jag vet att vi inte har råd och han har satt en gräns på 20000 och den kosta 18000. Det jag vill ha sagt är att även om jag bara tänker på mig så är vi ändå två om allt och jag tar hänsyn till honom. Jag kan bara vara oroligt glad för jag har en man som älskar mig så mycket att han låter mig för en dag vara den drömmen jag vill. Han vill ändå bara ha hand om sprit och musik;)

• cape79
    FruAugusti skrev 2010-02-13 08:35:31 följande:
    Vad inne bär eran minibudget?Vi vill oxå hålla oss till en stram budget så vill gärna ha tips på mer. Nu vet jag inte om jag kan strama till den mer, men man vet ju aldrig =)
    Vår minibudget ligger på 20 000 kr för max 50 personer .
    Vi bor i stockholm och allt är dubbelt så dyrt och det är svårt att hålla nere på kostnaderna.

När mina vänner fick veta att jag ville ha ett så enkelt bröllop pga av vår kostnaderna .
    Jaaa då bestämde dem att jag skall få mitt drömbröllop och alla hjälper mig där de kan.
    ( nackdelen är att alla har åsikter om allt och lägger sig i lite för mycket)
    Jag är välsignad att vara omringad av såna otroliga goda människor .. älskar er
    Måste också erkänna att jag inte hade någon ingen aning att jag hade så bra kontakter .
    Har en gammal klasskompis från gymnasiet som är fotograf så han kommer fota oss gratis, vi betalar för alla materialkostnader.
    (Nu kom det till användning att man gick Media )
    Har en vän som är dj så det blir också gratis , min väninnas svärmor erbjöd sig att göra brudklänningen men jag tackade nej . Så nu kanske hon skall göra barnens västar har inte bestämt mig än .
    Mamma har en vän som gör tårtor men henne kommer vi kanske anlita vi brukar alltid få tårtorna av henne men då blir jag tvungen att bjuda henne

Har gjort av med sextusen , betalat det viktigaste som är lokalen + ringarna + klänningen +inbjudningskort+ barnens byxor + lite dekorationer.
    Pga av mina allergier måste vi begränsa oss med blomdekorationerna så letar efter andra alternativ

Kvar är maten , porslin , dekor.

Nu när jag läser mitt inlägg ..jag skulle kunna gifta mig imorg hahaha ... synd att jag måste vänta 6 månader till .

Så tjejer jag kommer hänga kvar här ett tag till
  • Vi 3

Hej på er!

Hoppas ni haft en bra helg!

Har varit på brudmix.se (inte att blanda ihop med brudix.se) idag. Vilken tjej! Supertrevlig och servieminded. Inget köptvång var det heller.

O ja, jag har hittat min klänning. Nu är jag ÄNNU mer otålig.. Ska måttbeställas i april.. Jag vill NU!

• CeKe

Fryser: Skicka mail till migezan! Jag har fått riktigt snabba svar via mail när jag haft kontakt med dem!

Svar på tråden Är det bara jag som har svårt för att tänka på nåt annat än bröllop??