FruAugusti skrev 2010-02-13 08:35:31 följande:
Vad inne bär eran minibudget?Vi vill oxå hålla oss till en stram budget så vill gärna ha tips på mer. Nu vet jag inte om jag kan strama till den mer, men man vet ju aldrig =)
Vår minibudget ligger på 20 000 kr för max 50 personer .
Vi bor i stockholm och allt är dubbelt så dyrt och det är svårt att hålla nere på kostnaderna.
När mina vänner fick veta att jag ville ha ett så enkelt bröllop pga av vår kostnaderna .
Jaaa då bestämde dem att jag skall få mitt drömbröllop och alla hjälper mig där de kan.
( nackdelen är att alla har åsikter om allt och lägger sig i lite för mycket)
Jag är välsignad att vara omringad av såna otroliga goda människor
.. älskar er
Måste också erkänna att jag inte hade någon ingen aning att jag hade så bra kontakter .
Har en gammal klasskompis från gymnasiet som är fotograf så han kommer fota oss gratis, vi betalar för alla materialkostnader.
(Nu kom det till användning att man gick Media )
Har en vän som är dj så det blir också gratis , min väninnas svärmor erbjöd sig att göra brudklänningen men jag tackade nej . Så nu kanske hon skall göra barnens västar har inte bestämt mig än .
Mamma har en vän som gör tårtor men henne kommer vi kanske anlita vi brukar alltid få tårtorna av henne men då blir jag tvungen att bjuda henne
Har gjort av med sextusen , betalat det viktigaste som är lokalen + ringarna + klänningen +inbjudningskort+ barnens byxor + lite dekorationer.
Pga av mina allergier måste vi begränsa oss med blomdekorationerna
så letar efter andra alternativ
Kvar är maten , porslin , dekor.
Nu när jag läser mitt inlägg ..jag skulle kunna gifta mig imorg hahaha ... synd att jag måste vänta 6 månader till .
Så tjejer jag kommer hänga kvar här ett tag till