• Dolly84

Är det bara jag som har svårt för att tänka på nåt annat än bröllop??

Jag gifter mig den 24 juli, alltså om ett halvår. Gör inget annat än tänker och planerar bröllop, vilket är sååå kul! Men det är svårt att fokusera på skola, jobb och allt annat som hör till vardagen... Någon annan som är likadan? Hur kommer det då bli efter bröllopet, tomt?! :P

• Svar på tråden Är det bara jag som har svårt för att tänka på nåt annat än bröllop??
  • Vi 3

Jag ska iväg och kolla klänning på söndag så där är du ju före mig..

• varelse

Ojojoj. Nu har jag vart vaken i över 3,5h. Vad har jag gjort under den tiden? Har jag läst det jag ska läsa och skrivit klart min uppgift till imorgon? Nej. Har jag suttit på MSN och diskuterat bröllopsgrejer med en kompis? Ja...

Dolly84 skrev 2010-02-10 10:01:09 följande:
    Det känns som om alla är så långt före mig! Jag skickar ut inbjudningarna idag (förhoppningsvis) och ska börja kolla på klänning på lördag (tänk om jag inte hittar nån?!). Känner mig så stressad till och från, men jag har ju 6 månader på mig? Det blir ju inte bättre av att man sitter här och stressas heller :) Min fästman är nog också lite uttjatad, inte alls lika engagerad som jag. Men han är ju tidsoptimist också :)
    Med klänning är du nog före mig med. Jag har ju kollat ut en på internet visserligen, men det är ganska långt kvar tills jag ska ut i butik och prova. Måste komma i form lite först, så att man får en mer reell bild av huruvida man passar och trivs i den modell man tänkt eller inte.

Stackars våra tidsoptimistiska, inte-lika-engagerade karlar.
  • Vi 3

Iom att vi ändå ska ha fest så är det ju inte så mkt för oss att planera. Det är väl kläder, blommor, ringar. Vf var enkelt att fixa, tack gode. Är det ngn som börjat kolla på blommor? Var och hörde med vår blomkille, 600 kr för rund bukett, corsage och blommor till håret. I like!

• SophiaoJonny

Här är en till som ska gifta sig i Juli (24) har tittat på klänning lite smått men vet att jag kommer hitta en annan om jag köper nu... Inbjudningarna börjar jag känna lite smått panik över då vi inte har beställt eller ens bestämmt dessa än... cateringen håller jag på och velar med och även fest plats... det enda som är helt säkert är fotografen som det inte var nå fundering över... men just nu skulle jag värkligen behöva fokusera på något annat.... Hjälp :) ♥

• fryser

åååå vad underbart att se attd et finns fler som mig så fort jag får en liten stund över så sitter jag o letar klänning eller planerar. det är ju en av de största dagarna i mitt liv o självklart vill jag att den ska bli så bra som möjligt. min sambo har varit lite tyst med detaljer o sånt men även nu har han börjat att komentera o till o med talat om att han oxå tänker mycket. vi ska på bröllopsmässan i gbg den 20 o det ser han framemot o det känns skönt. trodde att han skulle tröttna på mitt tänkande o planerande men så mycket roligare nu när han är med o lägger sig i vi ska gifta oss i slutet av aug o man känner att tiden börjar att dra ihop sig.. uuuuuu.. så mycket man inte fått svar på ännu eller offerter som inte kommit in;-( jaja kommer vara den lyckligaste den dagen ändå

• varelse
    fryser skrev 2010-02-10 11:26:15 följande:
    åååå vad underbart att se attd et finns fler som mig så fort jag får en liten stund över så sitter jag o letar klänning eller planerar. det är ju en av de största dagarna i mitt liv o självklart vill jag att den ska bli så bra som möjligt. min sambo har varit lite tyst med detaljer o sånt men även nu har han börjat att komentera o till o med talat om att han oxå tänker mycket. vi ska på bröllopsmässan i gbg den 20 o det ser han framemot o det känns skönt. trodde att han skulle tröttna på mitt tänkande o planerande men så mycket roligare nu när han är med o lägger sig i vi ska gifta oss i slutet av aug o man känner att tiden börjar att dra ihop sig.. uuuuuu.. så mycket man inte fått svar på ännu eller offerter som inte kommit in;-( jaja kommer vara den lyckligaste den dagen ändå
    Haha, jag sitter även när jag inte har stunder över. Som idag tex. Borde skriva klart min rapport och läsa en bok till imorgon. Har inte ens börjat än! Kanske borde ta mig själv i kragen snart... *skrattar*

Jag hoppas verkligen att det blir samma för oss, som det blivit för er, att M2B börjar "lägga sig i" mer när det närmar sig mera sen. Än är det långt kvar, men jag hoppas verkligen att han ska bli mer intresserad när det börjar närma sig! Jag vill ju att vi ska vara två om att vara entusiastiska! Iofs tror jag att det är svårt att slå mig när det gäller entusiasm inför bröllopet, men bara han kommer igång lite så kommer jag bli superglad! Men det kommer nog det med! *hoppas*
  • fryser

haha.. ja dessa karlar o deras frierier o sen tror de att de inte behöver göra mer hahaha..jaga tror att han mest ser fram emot champangeprovningen ja annars får du förklara att det kommer bli ett jäääte rosa bröllop om han inte lägger sig i det är tur att man har vänninor som hoppar lika högt så fort man hittar nåt som är fint eller som man skulle kunna tänka sig till bröllopet.. har inte fått min sambo att hoppa än hehe skämt åt sido.. jag tror att det kommer att bli så bra.. han älskar ju dig o vill gifta sig med dig o om jag har förstått det rätt så är de bara nöjda så länge deras älskling säger JA!! haha

• fryser

haha.. ja dessa karlar o deras frierier o sen tror de att de inte behöver göra mer hahaha..jaga tror att han mest ser fram emot champangeprovningen ja annars får du förklara att det kommer bli ett jäääte rosa bröllop om han inte lägger sig i det är tur att man har vänninor som hoppar lika högt så fort man hittar nåt som är fint eller som man skulle kunna tänka sig till bröllopet.. har inte fått min sambo att hoppa än hehe skämt åt sido.. jag tror att det kommer att bli så bra.. han älskar ju dig o vill gifta sig med dig o om jag har förstått det rätt så är de bara nöjda så länge deras älskling säger JA!! haha

• varelse
    fryser skrev 2010-02-10 22:25:47 följande:
    -skrattar- Ja, är han inte lite mer engagerad när det börjar dra ihop sig och är mindre än ett år kvar, så ska jag banne mig hota med ett helrosa bröllop! (Han fullkomligt aaaavskyr färgen rosa, så det borde fungera).

Nä, men allvarligt talat. Jag tror (hoppas, framför allt!) också att det kommer bli så att även han blir mer engagerad med tiden, när det börjar närma sig. Just nu tror jag att han upplever det så långt fram i tiden att det liksom inte är kul att planera än. Lite som att redan nu planera för julafton 2011 eller så, för att försöka göra en beskrivande jämförelse av vad jag menar.
Svar på tråden Är det bara jag som har svårt för att tänka på nåt annat än bröllop??