• Dolly84

Är det bara jag som har svårt för att tänka på nåt annat än bröllop??

Jag gifter mig den 24 juli, alltså om ett halvår. Gör inget annat än tänker och planerar bröllop, vilket är sååå kul! Men det är svårt att fokusera på skola, jobb och allt annat som hör till vardagen... Någon annan som är likadan? Hur kommer det då bli efter bröllopet, tomt?! :P

• Svar på tråden Är det bara jag som har svårt för att tänka på nåt annat än bröllop??
  • ThereseStefan

Puckade mig =) Vet inte hur jag tänkte. Hjärnan är nog inte med igen. För lite sömn anrar jag

• ThereseStefan

Vårat bröllop blir som sagt vid påsk. Då vi firar 5 år tillsammans.

• ThereseStefan

Vi 3. Jag hoppas det. Bara svårt att hålla tyst om en sådan här sak.

• JollyO

Malla och Mojje skrev 2010-02-09 09:06:25 följande:

Förresten: Ni pratar om hur många dagar det är till era bröllop! Det har jag inte räknat på - det får bli dagens livsviktiga uppgift!!
    Jag har en nedräkningswidget på skrivbordet på datorn som jag ställt in efter bröllopet. 157 dagar kvar Dags att börja hårdbanta!
  • Vi 3
    ThereseStefan skrev 2010-02-09 09:51:49 följande:
    Vi 3. Jag hoppas det. Bara svårt att hålla tyst om en sådan här sak.
    Det är skitsvårt! Känns som jag försäger mig hela tiden, men än har inga fattat.. De få som vet är belagda med sekretess..
  • Sörön10

haha Nu förstår jag ingenting!! Är det nån som öht klarar av att tänka det minsta lilla på nåt annat?? :P Jag bor här inne på BT, jepp, man kan ju missa den där lilla detaljen som skulle göra dekorationen etc PERFEKT. Man vill ju inte hitta den efter bröllopet! haha

Ja, knäpp är jag nog! Och ett kontrollfreak! Vill dubbelkolla allt! Allt ska kollas 70elva gånger innan jag ens kan tycka det är ok att skicka ut inbjudningarna!

Har beställt klänning iaf så det är slut med surfandet för att titta på såna! =)

• Mela86
    JollyO skrev 2010-02-09 08:52:54 följande:
    Köp nya ringar! Eller köp ny till dig själv iallafall. Behöver inte bli så dyrt. När vi förlovade oss så hade vi siktet inställt på bröllop direkt vilket betydde att jag skaffade en väldigt hög ring så det inte skulle bli något problem.Inför bröllopsförslaget tänker jag att du ska försöka komma ihåg att killar tycker om att tro att de kommit på saker själva, så gör allt vad du kan för att han ska tro att det är hans idé Kanske är någon som har lite snärjande tips till dig här?
    Ja,jag funderar på att smälta ner våra ringar o göra om de o se vad det kan bli av det. O smälta ner en annan ring jag har o göra vigselring av det kanske o sen lägga till det som fattas i pengar. Vet inte alls hur sånt där funkar dock :S
    Haha, den mannen kan inte jag snärja.... Jag lovar =) Bara jag får det att låta så billigt som möjligt så går det nog :D
  • Idli

Grattis till bröllopet och jag ville bara skriva att jag känner så totalt igen mig i dig. Jag går och tänker på det hela tiden. Tror att jag snart har drivit varenda människa i min närhet till vansinne. Vi gifter oss också den 24 juli så det är ett tag kvar. Jag är dock ett kontrollfreak så jag skulle helst ha hela planeringen färdig redan nu..=)

Men det ska ju bli så roligt.

• varelse

Jag sällar mig till den här gruppen omedelbums. Jag andas bröllop nästan, känns det som.

Jag tvingar mig själv att tänka på annat i närheten av min M2B eftersom han anser att det är aaaalldeles för låååångt kvar för att börja planera. Vi gifter oss under andra halvan av 2011, så visst är det ett tag kvar, men jag resonerar som så att ju mer vi kan göra NU desto mindre har vi att göra SEN.

Jag försöker dock hålla truten i hans närhet eftersom jag inte vill "tjata ut" honom när han ännu inte är så superintresserad. Så jag har flyttat hit istället, till BT. Haha. Risken är att han inte kommer vara superintresserad sen heller (trots att det var han som friade) eftersom han inte anser att bröllopet i sig är lika viktigt eller stort som jag tycker... hihi.

Men som sagt, jag är i full gång redan. Vi har tillsammans bestämt vigselplats och bokat denna på vårt önskade datum, fastställt en preliminär gästlista och bestämt färgtema. Jag har tillfrågat mina tilltänkta brudtärnor som båda tackat ja. Sen har jag köpt skor (de var på limited edition, ok?! haha), kollat på brudklänningar (på nätet, ska ut och prova med kompisar om någon/några månader), börjat kika på tärnklänningar, börjat tillverka inbjudningskort (och här var M2B med och godkände designen och valde färg till bandet som är runt alla korten)...

Obsessed? Me?! Never!!

• Dolly84

Det känns som om alla är så långt före mig! Jag skickar ut inbjudningarna idag (förhoppningsvis) och ska börja kolla på klänning på lördag (tänk om jag inte hittar nån?!). Känner mig så stressad till och från, men jag har ju 6 månader på mig? Det blir ju inte bättre av att man sitter här och stressas heller :) Min fästman är nog också lite uttjatad, inte alls lika engagerad som jag. Men han är ju tidsoptimist också :)

Svar på tråden Är det bara jag som har svårt för att tänka på nåt annat än bröllop??