• Dolly84

Är det bara jag som har svårt för att tänka på nåt annat än bröllop??

Jag gifter mig den 24 juli, alltså om ett halvår. Gör inget annat än tänker och planerar bröllop, vilket är sååå kul! Men det är svårt att fokusera på skola, jobb och allt annat som hör till vardagen... Någon annan som är likadan? Hur kommer det då bli efter bröllopet, tomt?! :P

• Svar på tråden Är det bara jag som har svårt för att tänka på nåt annat än bröllop??
  • JollyO
    Mela86 skrev 2010-02-09 08:19:38 följande:
    Haha, ja jag är likadan här. Jag har inte friat till min sambo än men ska göra det dagen innan han fyller på en resaturang =) Men jag kollar diskret på klänning, ringar o så. O har redan funderat på vad vi ska äta o så =) Vi ska gifta (hade jag tänkt om han säger ja) den 21 aug! Men klänning har jag bestämt redan. Bara ringen kvar som är ett problem tycker jag då våra ringar har spår o e väldigt tunna =( Men som sagt.... Jag har tid =)
    Köp nya ringar! Eller köp ny till dig själv iallafall. Behöver inte bli så dyrt. När vi förlovade oss så hade vi siktet inställt på bröllop direkt vilket betydde att jag skaffade en väldigt hög ring så det inte skulle bli något problem.

Inför bröllopsförslaget tänker jag att du ska försöka komma ihåg att killar tycker om att tro att de kommit på saker själva, så gör allt vad du kan för att han ska tro att det är hans idé
    Kanske är någon som har lite snärjande tips till dig här?
  • maj2010

Här passar nog även jag in. Har planerat i drygt ett år nu, mer eller mindre aktivt, och nu när det börjar närma sig (drygt 3 månader kvar) blir det bara värre och värre... Det går inte en timme av min vakna tid utan att jag tänker på bröllopet!

Nu när inbjudningskorten är skickade kollar jag mail och telefon hela tiden dessutom, i hopp om svar. Vad ska man lägga all tid på sen när man väl är gift? ;)

• Malla och Mojje

Jag håller med! Det är jättekul att planera men oj vad mycket tid jag kommer att ha efter bröllopet! Jag lägger nog flera timmar om dan på att sitta och fundera på olika saker, ska man ha det så eller så eller en sån färg.... sen terroriserar jag min M2B med långa monologer om färger, tyll och organzaband tills han blir helt blek i ansiktet!

Han är verkligen också engagerad men jag lägger all min kraft på detta nu och känner att tom jobbet blir lite lidande... tror det är typiskt manligt och kvinnligt, när min M2B jobbar så jobbar han, och då tänker han bara på jobbet - medan jag försöker tänka på allt samtidigt!!

Går också in 17 gånger om dagen på vår o.s.a.-mail och kollar om nån svarat. Hittills: 7 av 104 Ha ha ha!

Förresten: Ni pratar om hur många dagar det är till era bröllop! Det har jag inte räknat på - det får bli dagens livsviktiga uppgift!!

• Vi 3

Jag hoppar in här! Vi ska visserligen ha ett överraskningsbröllop på vår "50-årsfest" så jag får ju knappt prata om det (det är sååå svårt att hålla tyst ibland...) Måste nog också räkna ut hur många dagar som är kvar...

• ThereseStefan

Hoppar med i denna gruppen också.
    Har precis bestämt att vi ska gifta oss efter påsk och eventuellt ha festen med våra närmaste den 1 maj. Gifter oss i hemlighet och borgerligt. Tänkte skicka ut inbjudningarna till festen så att de är ute samma dag som vi gifter oss. Där det ska stå något liknande; Vi har gift oss idag! Välkommna på bröllopsfesten den 1 maj... Vad tror ni om det?

• Malla och Mojje
    ThereseStefan skrev 2010-02-09 09:16:36 följande:
    Hoppar med i denna gruppen också. Har precis bestämt att vi ska gifta oss efter påsk och eventuellt ha festen med våra närmaste den 1 maj. Gifter oss i hemlighet och borgerligt. Tänkte skicka ut inbjudningarna till festen så att de är ute samma dag som vi gifter oss. Där det ska stå något liknande; Vi har gift oss idag! Välkommna på bröllopsfesten den 1 maj... Vad tror ni om det?
    Vad kul! Låter som en kanongrej!!
  • Vi 3
    ThereseStefan skrev 2010-02-09 09:16:36 följande:
    Hoppar med i denna gruppen också. Har precis bestämt att vi ska gifta oss efter påsk och eventuellt ha festen med våra närmaste den 1 maj. Gifter oss i hemlighet och borgerligt. Tänkte skicka ut inbjudningarna till festen så att de är ute samma dag som vi gifter oss. Där det ska stå något liknande; Vi har gift oss idag! Välkommna på bröllopsfesten den 1 maj... Vad tror ni om det?
    Tycker det låter jättekul! Va snopna folk kommer bli
  • ThereseStefan

Malla och Mojje
    Tack. Men jag vet bara inte hur jag ska göra med inbjudningarna. Då de egentligen ska skickas ut eventuellt 1 månad innan festen. Har ni något förslag?

• Malla och Mojje
    ThereseStefan skrev 2010-02-09 09:42:16 följande:
    Malla och MojjeTack. Men jag vet bara inte hur jag ska göra med inbjudningarna. Då de egentligen ska skickas ut eventuellt 1 månad innan festen. Har ni något förslag?
    Hur menar du? påsk blir ju en månad innan 1 maj...
  • Vi 3

Vi har ju skickat ut till vår "50-årsfest", har ni ngt annat ni skulle kunna fira samtidigt?

Svar på tråden Är det bara jag som har svårt för att tänka på nåt annat än bröllop??