• Dolly84

Är det bara jag som har svårt för att tänka på nåt annat än bröllop??

Jag gifter mig den 24 juli, alltså om ett halvår. Gör inget annat än tänker och planerar bröllop, vilket är sååå kul! Men det är svårt att fokusera på skola, jobb och allt annat som hör till vardagen... Någon annan som är likadan? Hur kommer det då bli efter bröllopet, tomt?! :P

• Svar på tråden Är det bara jag som har svårt för att tänka på nåt annat än bröllop??
  • eldstad

@ Vi 3: Jag skulle nog ringa runt. Enligt vad jag har läst i diverse bröllopsböcker förstår inte vissa att osa betyder om svar anhålles dvs. vi ber om svar. De tror istället att det betyder att man antingen att man bara ska anmäla om man inte har möjlighet att komma (avanmäla sig) eller att man bara ska anmäla att man kommer (anmäla sig).

På Magdalena Ribbings spalt på
    www.dn.se/blogg/etikettfragan har jag läst ett skräckexempel för länge sedan. Brudparet och brudens mamma fick ringa runt till i stort sett alla bröllopsgäster med typ en vecka kvar eller så (är inte helt säker på hur det var men väldigt få hade svarat och det var ett väldigt stort bröllop om jag inte missminner mig). Av den anledningen har vi valt att skriva "Svar senast den X Y till...".

• scarborough81

@greeneyes Det är inbjudningskorten som har osa 5 maj, de ska ut nästa månad. Save the date fanns det inget osa på.

• Greeneyes

ah, tänkte väl

scarborough81 skrev 2010-02-25 13:45:29 följande:
    @greeneyes Det är inbjudningskorten som har osa 5 maj, de ska ut nästa månad. Save the date fanns det inget osa på.
  • Vi 3

@eldstad: Får kolla med gubben hur han känner för att göra, trots hans släkt Men TACK för infon! Skönt att det finns folk som har koll

• tornedaling

@Vi3 och varelse: det är tyvärr ingen billig historia att viga sig på arlanda, fick mejl från gondolen dom kunnde tänka sig att ordna middagen åt oss men inget för cermonin

• Vi 3

Kolla med fjärilshuset? Tror visserligen att det kan kosta en del, om ni inte passar på under öppettiden med risk för massa nyfiket folk barnskrik...

tornedaling skrev 2010-02-25 14:43:24 följande:
    @Vi3 och varelse: det är tyvärr ingen billig historia att viga sig på arlanda, fick mejl från gondolen dom kunnde tänka sig att ordna middagen åt oss men inget för cermonin
  • eldstad

Vi 3 skrev 2010-02-25 14:31:46 följande:

@eldstad: Får kolla med gubben hur han känner för att göra, trots hans släkt Men TACK för infon! Skönt att det finns folk som har koll
    Absolut! Han vet säkert bättre också om de vet vad osa innebär. Jag vet t.ex. att hela min släkt vet det men är mer osäker på vissa vänner och några i hans släkt, då känns det tryggare att skippa eftersom jag ju vet det innan.

Jag personligen vet dessutom inte om min morfar och hans fru har tänkt sig att komma då de "brutit" med mina kusiners familj. De kom t.ex. inte på min student av den anledningen. Barnsliga fasoner säger jag bara! Av vuxna människor... det är ju så att man skäms. Skulle också ha lust att skälla ut dem.
  • Vi 3

@eldstad: Ja jag menar ju det!! kan man inte stå över sånt 1 j*vla dag?? Det är så mkt intriger på hans sida att man orkar knappt bry sig. Samtidigt som det är SÅ viktigt att de känner sin "lillebror" så kan man inte höra av sig eller ens svara på en inbjudan. Idioter. (Det är hans halvsyskon, för att förtydliga)

• Andreas flicka

Räcker upp handen!

Jag har väldigt svårt att koncentrera mig på någonting annat än bröllop. Så har det inte varit sedan frieriet utan kom smygande när det började bli dags att hitta en brudklänning... Det enda jag kan tänka på nu är att hitta klänningen med stort K.

Hoppas att jag kan återgå till att bli mitt vanliga jag (som inte surfar på arbetstid) efter att jag hittat klänningen.

• Vi 3

@Andreas flicka: Haha! Vad tittar du på för några då?

Jag hittade klänningen innan vi bestämde att vi skulle gifta oss, tack gode! Var lite osäker på om den skulle passa min kropp, men några kilo lättare så.

Har ni bokat fotograf än? Insåg nu att den vi bokat bara skickar med en skiva med lågupplösta bilder.. Skit tänkte jag. Först funderade jag på att fråga om man kunde betala extra för att få dem högupplösta, men.. det blir nog samma som att få dem framkallade av honom. Dumma vi som inte tänkte på det innan.

Svar på tråden Är det bara jag som har svårt för att tänka på nåt annat än bröllop??