• Dolly84

Är det bara jag som har svårt för att tänka på nåt annat än bröllop??

Jag gifter mig den 24 juli, alltså om ett halvår. Gör inget annat än tänker och planerar bröllop, vilket är sååå kul! Men det är svårt att fokusera på skola, jobb och allt annat som hör till vardagen... Någon annan som är likadan? Hur kommer det då bli efter bröllopet, tomt?! :P

• Svar på tråden Är det bara jag som har svårt för att tänka på nåt annat än bröllop??
  • Maxiander

Vi 3 skrev 2010-02-25 15:44:26 följande:

@Maxiander: Jag har varit förlovad så "länge" att det blivit vardag. En mkt trevlig vardag dock. Här ligger det mesta still nu, här förbereds renovering ist. Inte så mkt kvar att göra än att invänta svar, träffa vf, beställa klänningen i april, gå ned lite till
    Jo blir väl en del av en trevlig vardag :)
    Pratar alla runtomkring dig bröllop med dig hela tiden också?
    Vad pratade folk om innan liksom?

Ni har ju fått barn med, av vad jag förstår när jag läser dina inlägg, så då har man ju automatiskt nått annat att också fokusera på. Vi började blogga tillsammans och det avlastade bröllopsdiskussionerna lite, till det positiva :) Nu har vi designat en egen sida från grunden och engagerat oss i sånt också, ska även renovera hemma :) Sen spelar vi squash ihop och gör massa roliga saker så vi har ju massa andra intressen me.Det är nog mest alla runtomkring jag inte orkar prata "bara" bröllop med.. :)

maxiander.se
  • Vi 3

De flesta vet inte att de kommer på ett bröllop Vi ska fira våra födelsedagar med en stor fest och då passa på

Maxiander skrev 2010-02-25 16:10:32 följande:
    Vi 3 skrev 2010-02-25 15:44:26 följande:
    Jo blir väl en del av en trevlig vardag :)Pratar alla runtomkring dig bröllop med dig hela tiden också?Vad pratade folk om innan liksom?Ni har ju fått barn med, av vad jag förstår när jag läser dina inlägg, så då har man ju automatiskt nått annat att också fokusera på. Vi började blogga tillsammans och det avlastade bröllopsdiskussionerna lite, till det positiva :) Nu har vi designat en egen sida från grunden och engagerat oss i sånt också, ska även renovera hemma :) Sen spelar vi squash ihop och gör massa roliga saker så vi har ju massa andra intressen me.Det är nog mest alla runtomkring jag inte orkar prata "bara" bröllop med.. :)maxiander.se
  • Maxiander

Aha, då förstår jag! Smart!

Hur har ni gjort med tärnor BM och allt sånt?

Det kanske skulle varit så man skulle gått till väga, så man fått planera utan alla andras åsikter, tycke och smak :)

Vi 3 skrev 2010-02-25 16:13:25 följande:

De flesta vet inte att de kommer på ett bröllop Vi ska fira våra födelsedagar med en stor fest och då passa på
  • Vi 3

@Maxiander; Inget sånt alls. De som vet är mina föräldrar, min bror m fru, hans pappa o fru. Har råkat försäga oss till en kompis oxå, men hon anade ändå

Det är jätteskönt att folk inte vet, även om min kära mor ibland lägger sig i för mkt... Bara hoppas att de håller tyst tills dess.

Just nu är det lätt att koppla bort bröllopstankarna, myser med en sömnig dotter i famn. Hon är lite klen o extra mammig.. *myyyyyys*

• nni

TS; Jag var själv fullt upptagen av bröllopet innan det skulle äga rum! Man måste ju planera o det e skitkul! Men på själva dagen slappnade jag av, och bara tog in allt, som tur var

Först var det ett tomrum efter vi gifte oss. Det går såååå snabbt tillbaka till vardagen på gott och ont. Sedan ska man smälta alla känslor. Var en stor omställning efter giftemålet tycker jag (även vi hade ett "avslappnat mellanstort bröllop".

Idag har det gått mer än ett halvår sen vi gifte oss o det känns inte tomt alls. Jag tänker på bröllopet i prinicip dagligen med ett leeende, var Den lyckligaste dagen

• Maxiander

Vi 3 skrev 2010-02-25 16:22:57 följande:

@Maxiander; Inget sånt alls. De som vet är mina föräldrar, min bror m fru, hans pappa o fru. Har råkat försäga oss till en kompis oxå, men hon anade ändå Det är jätteskönt att folk inte vet, även om min kära mor ibland lägger sig i för mkt... Bara hoppas att de håller tyst tills dess.Just nu är det lätt att koppla bort bröllopstankarna, myser med en sömnig dotter i famn. Hon är lite klen o extra mammig.. *myyyyyys*
    Åhå vad mysigt!
    Själv får man mysa med en liten vovve, inte helt fel det heller.

Det låter ju perfekt med er plan!
    Ska många komma på festen eller ska hur ska ni göra då? Gifter ni er kyrkligt?

www.maxiander.se
  • Andreas flicka

@Vi3 Sh*t vad bra gjort! Heja! Inte lätt att bli av med gravidkilon har jag hört...

• Vi 3

@ Maxiander: Om alla kommer blir vi 70 vuxna o 10 barn. Vi kommer att gifta oss borgligt på en brygga i kvällssolen (hoppas jag!!) vid festplatsen. Sen är det "vanlig" fest som gäller. Har inte tänkt att ha ngn bröllopsdans, eller vi (jag) velar lite. BM tycker vi kan skita i den. FÖr oss känns det som den perfekta lösningen, ingen av oss tycker om att stå i rampljuset spec mkt, men vi hade ändå sagt att vi skulle dra till med en stor fest i sommar, så då slår vi till då..
    Men det är såååå jobbigt att hålla tyst.

@Andreas flicka: Nja, de första går ganska enkelt.. Bebis, moderkaka o allt vatten är ju nga kilo.. Det är de sista som är överjävliga att få bort.. Om man inte är som svägerskan min, hon rasar under ursprungsvikt av amningen.. Nästan fusk tycker jag!!
    Men TACK! Varit ute en sväng nu på morgonen (nej inte lika hurtig som det låter! ), oh shit va jobbigt det var! J*vla snömodd!

• Maxiander

Vi 3 skrev 2010-02-26 10:31:30 följande:

@ Maxiander: Om alla kommer blir vi 70 vuxna o 10 barn. Vi kommer att gifta oss borgligt på en brygga i kvällssolen (hoppas jag!!) vid festplatsen. Sen är det "vanlig" fest som gäller. Har inte tänkt att ha ngn bröllopsdans, eller vi (jag) velar lite. BM tycker vi kan skita i den. FÖr oss känns det som den perfekta lösningen, ingen av oss tycker om att stå i rampljuset spec mkt, men vi hade ändå sagt att vi skulle dra till med en stor fest i sommar, så då slår vi till då.. Men det är såååå jobbigt att hålla tyst.
    Åhå låter helt underbart! Önskar er all lycka!!!
    Fantastisk idé!

Hihi ja jag förstår det, ibland är det ju fantastiskt roligt att brata bröllop och då är det svårt att vara tyst, tur du kan bubbla av dig lite på BT :)

www.maxiander.se/
Svar på tråden Är det bara jag som har svårt för att tänka på nåt annat än bröllop??