• Dolly84

Är det bara jag som har svårt för att tänka på nåt annat än bröllop??

Jag gifter mig den 24 juli, alltså om ett halvår. Gör inget annat än tänker och planerar bröllop, vilket är sååå kul! Men det är svårt att fokusera på skola, jobb och allt annat som hör till vardagen... Någon annan som är likadan? Hur kommer det då bli efter bröllopet, tomt?! :P

• Svar på tråden Är det bara jag som har svårt för att tänka på nåt annat än bröllop??
  • scarborough81

@Vi3.. vi hade inte tänkt göra om allt... kanske bara vara VI och en knodd (förhoppningsvis)... sen bara ta en road trip och hälsa på bror. Bara idéer ännu..
    Jag är nöjd med hur vårt bröllop ser ut nu... letar bara efter någon som kan servera och fylla på... har fått tips på de som vill tjäna pengar, men de är ju redan bjudna... Vad ska man göra?

• Vi 3

@Scarborough: Kolla med Hotell-restaurang på gymnasie? Eller om det är ngn som har yngre kompisar som kan tänkas vilja hjälpa till? Små syskon till ngn?

USA-planerna låter riktigt mysiga. Jag är ju lite knäpp och hoppas på att nr 2 finns i magen när vi gifter oss.

• scarborough81

@Vi3 då har vi något gemensamt.. men jag vill ha nr 1 i magen lagom till vigseln. Men det är som jag skrev i min blogg.. hade vi inte velat haft barn ännu då hade vi blivit med barn... men nu... nu är det som det är... VILL BLI MAMMA...

• Vi 3

@scarborough: Har ni försök länge?

• Vi 3

@scarborough: Förlåt om det är jättekänsligt.. Vill du prata om det, men inte ta det i tråden, inboxa mig. KRAM

• varelse
    fryser skrev 2010-02-26 14:15:37 följande:
    mm hahaha..det hade sett ut..kanske första gången i världshistorien där en brud går i pyjamas jag trodde helt enkelt att jag skulle hitta nåt finare.tog ett kort på mig själv i klänningen men den var jätte dålig. men jag var där i tis o provade den igen(o så har jag passat på o provat lite till andra klänningar mellan)o det var min klänning..kan inte hitta finare eller till bättre pris o så köpte jag tiara,halsband o armband..yeeee
    -skrattar- Jo, men precis! Kanske blir värsta trenden sen? Nä, men skämt åsido. Jätteskönt att du kunde prova klänningen igen och att det nu känns som att det ändå är din klänning! Glad för din skull! När är det ni gifter er, så man vet när man kan ställa in sig på att få se bild i galleriet? Hihi.
  • varelse

Vi 3 skrev 2010-02-25 11:22:12 följande:

@Varelse: Saken är ju den att det inte står bröllop i inbjudan.. Där står det bara fest, men de flesta har väl anat att vi slår till och gifter oss samtidigt. Iaf den äldre generationen.På hans sida, ffa hans syskon, där är alla ovänner med alla. Så de försöker väl kolla vem som ska gå och om de isf kan gå. Personligen har jag lust att skälla lite på dem... Men det är ändå gubbens sida, jag kan inte rodda runt där. Men de gör ju honom så besviken! *förbannad*Tror inte att inbjudan kommit bort, har skickat fler i det området och de har kommit fram. Hur har ni tänkt göra med de som inte svarat vid osa? Jag personligen känner att då kommer inte de personerna. Är jag ute och cyklar?
    Usch vad jättetråkigt att de ska vara sådana ovänner att de inte ens kan gå på en fest tillsammans. Sånt är så tråkigt. Jag tycker att vuxna människor borde kunna inse att man kan vara på samma fest utan att vara BFF's. Man måste ju faktiskt inte mer än hälsa på de man inte gillar, om det nu är så. Suck... och stackars din BM också, som blir så besviken över det här. Verkligen en jättetrist situation!

Än är det ju jäääättelångt kvar till dess att vi skickar ut inbjudan, men jag minns hur det var till min 25-årsfest. Då körde jag också med OSA. Jag jagade vissa med blåslampa för att få ett svar, för även om jag tycker att ett uteblivet svar är lika med ett "nej tack" (fast ett ohyfsat sådant, för även om man INTE kommer så bör man svara på en inbjudan), så vet jag att vissa i min krets inte riktigt hajjar det där. De kan lika gärna tolka det som att ett uteblivet svar betyder att de kommer, för att det ju vore så självklart.

Till våra bröllopsinbjudningar kommer vi också att ha OSA och så kommer vi att skriva ut adressen till vår bröllopshemsida (som inte är tillverkad än) där vi kommer att skriva ut info om vad OSA innebär, för att förtydliga. Och sedan kommer jag nog delegera ut "blåslampan" till någon annan, så att vi själva slipper sitta och jaga folk. Jag har en stark känsla av att vi kommer ha mycket annat som tar upp vår tid. Hoppas det löser sig för er!! -håller tummen-
  • Vi 3

@Varelse: Tack! Jag skickade ut till de som inte svarat på min sida än, och jäklar det kom svar inom 2 min. De hade helt glömt bort. Och det förstår jag att man kan göra.. Herre var ju ganska länge sen vi skickade ut.. Svintidiga var vi ...:-/

Vissa som vi inte riktigt är kompis med men som vi ändå vill ha där känns det bara jättejobbigt att jaga efter. Vi kanske jagar utvalda. De som vi inte riktigt är kompisar med heller vet jag att de vet vad OSA betyder.. O sen är det inte hela världen om ngn kommer och anmäler sig i efterhand heller. Inget är skrivet i sten förrän 2 veckor innan vigsel, så det är ju ett tag kvar.

• Maxiander

Japan funkar rent juridiskt, klockan tre på torsdagar tror jag det är. Hade velat gifta mig mitt under körsbärsblomningen där!
    Men eftersom att kärleken inte alls vill det så känns det ju fånigt att drömma om det.
    Men NY skulle även vara en dröm för mig, plus att vi båda bott i USA och då kan lite släkt och kanske någon "bästis" där också komma.
    Men min blivande man drömmer nog mest om en strand i karibien..
    Vi är båda två öppna för allt så det är ju det mest positiva med allt :)
    Men tanken är väl att mammor, pappor och syskon ska följa med så karibien känns lite långt bort... Den som lever får se :)
    Sen tycker vi båda att det är nått speciellt med fina Sverige, kyrka mitt i stan, häst och vagn och fest på en båt som tuffar runt i Stockholms skärgård... Det är det vi bokat upp nu.
    Men känner att jag kanske kommer få rampfeber av att stå så mycket i centrum en hel dag?!

www.maxiander.se/

• Vi 3

@Maxiander: Det är så vi har känt och för oss tror jag det funkar bättre som vi lagt upp det. Varför inte chocka dem lite och göra det tidigare? Ingen annan anledning till fest?

Svar på tråden Är det bara jag som har svårt för att tänka på nåt annat än bröllop??