Vi 3 skrev 2010-02-25 11:22:12 följande:
@Varelse: Saken är ju den att det inte står bröllop i inbjudan.. Där står det bara fest, men de flesta har väl anat att vi slår till och gifter oss samtidigt. Iaf den äldre generationen.På hans sida, ffa hans syskon, där är alla ovänner med alla. Så de försöker väl kolla vem som ska gå och om de isf kan gå. Personligen har jag lust att skälla lite på dem... Men det är ändå gubbens sida, jag kan inte rodda runt där. Men de gör ju honom så besviken! *förbannad*Tror inte att inbjudan kommit bort, har skickat fler i det området och de har kommit fram. Hur har ni tänkt göra med de som inte svarat vid osa? Jag personligen känner att då kommer inte de personerna. Är jag ute och cyklar?
Usch vad jättetråkigt att de ska vara sådana ovänner att de inte ens kan gå på en fest tillsammans.

Sånt är så tråkigt. Jag tycker att vuxna människor borde kunna inse att man kan vara på samma fest utan att vara BFF's. Man måste ju faktiskt inte mer än hälsa på de man inte gillar, om det nu är så. Suck... och stackars din BM också, som blir så besviken över det här. Verkligen en jättetrist situation!
Än är det ju jäääättelångt kvar till dess att vi skickar ut inbjudan, men jag minns hur det var till min 25-årsfest. Då körde jag också med OSA. Jag jagade vissa med blåslampa för att få ett svar, för även om jag tycker att ett uteblivet svar är lika med ett "nej tack" (fast ett ohyfsat sådant, för även om man INTE kommer så bör man svara på en inbjudan), så vet jag att vissa i min krets inte riktigt hajjar det där. De kan lika gärna tolka det som att ett uteblivet svar betyder att de kommer, för att det ju vore så självklart.
Till våra bröllopsinbjudningar kommer vi också att ha OSA och så kommer vi att skriva ut adressen till vår bröllopshemsida (som inte är tillverkad än) där vi kommer att skriva ut info om vad OSA innebär, för att förtydliga. Och sedan kommer jag nog delegera ut "blåslampan" till någon annan, så att vi själva slipper sitta och jaga folk. Jag har en stark känsla av att vi kommer ha mycket annat som tar upp vår tid. Hoppas det löser sig för er!! -håller tummen-