• Dolly84

Är det bara jag som har svårt för att tänka på nåt annat än bröllop??

Jag gifter mig den 24 juli, alltså om ett halvår. Gör inget annat än tänker och planerar bröllop, vilket är sååå kul! Men det är svårt att fokusera på skola, jobb och allt annat som hör till vardagen... Någon annan som är likadan? Hur kommer det då bli efter bröllopet, tomt?! :P

• Svar på tråden Är det bara jag som har svårt för att tänka på nåt annat än bröllop??
  • Vi 3

@fryser: Jag förstår dig precis. Här finns gym med "barnvakt" men det känns inte riktigt rätt för oss. Vi har en liten mammagris vi..

Igår fick jag verkligen en knäpp.. Satt och tittade på hur mkt pengar vi har och hur mkt budgeten var på nu. (Där är allt inte ens är ifyllt.) Åh vad BM skrattade åt mig.. Blev aningens stressad att vi inte ska kunna hålla budget men jag tror att det löser sig ändå. Men hjälp.. Och sen började jag med listor på frågor till cateringen / hon som ska fixa klänningen. Då skrattade han ännu mer. Vet inte om man ska ta det som en komplimang när han frustar fram; "Du är såå söt" mitt i skrattanfallet...?

• fryser

varelse.. vet du om victorias secret finns i london? jag ska dit den 14 maj o tänkte att jag kan köpa underkläder där har hört mycket gott om deras underkläder. ja gymmet är svårt att vinna över ibland men jag har nog lyckats det sista med nåt poäng här o där min sambo jobbar i gbg o då är han nästa aldrig hemma förän tidigast kvart i 5 på vardagarna sån om vi skulle fixa barn vakt så skulle ha typ inte träffa barnen 3 dagar i v. vi kan ju ta vara på tiden efter barnen har gått o lagt sig om den ena har varit o tränat på ef eller kväll..
    det hade inte vart dumt o ha ett gym hemma
    idag ska vi ta tag i maten igen.. älsklingen ska ringa o be om offert på en annan kock så jag hoppas att det blir bra.
    det är ju så svårt o veta vad man ska ha för mat. vi vet att vi inte vill ha skagentoast till förrät. varmrätten ska bestå av hjort eller nåt annat gott kött men kött ska det va. har ni andra redan bestämt o beställt mat?
    O DET BÄSTA MED DEN HÄR DAGEN ÄR!!!!! SOLEN SKINER )))

• Vi 3

@ fryser: Vi ska ha grillbuffé, inte helt 100 vad den ska innehålla än...

Solen skiner här med, helt underbart!! Ännu bättre att jag måste ut o gå

• fryser

låter gott. vi är helt överens om att vi vill ha 3 rätters men som sagt svårt att veta vad det ska innehålla
    mysigt med en promenad.själv väntar jag på en vännina som dyker upp närsomhelst så vi ska äta frukost ihop o jag kanske kan lura med henne på en runda

• fryser

måste berätta att dte blev en promenad på 1 timme o det snackades bara bröllop vänninan är redan gift så råd kan man inte få för lite av på lör ska vi träffa en annan kock o få offert..sov sött alla underbara människor där ute ( fått solsting idag)

• fryser

måste berätta att dte blev en promenad på 1 timme o det snackades bara bröllop vänninan är redan gift så råd kan man inte få för lite av på lör ska vi träffa en annan kock o få offert..sov sött alla underbara människor där ute ( fått solsting idag)

• CiaLovesAndreas

Här är en till som har svårt att tänka på nåt annat än bröllop.

Har börjat skissa på bordsplaceringarna och sen funderar jag även på musiken...både till den i kyrkan och till festen.

• Maxiander
    fryser skrev 2010-03-02 22:22:46 följande:
    Allt prat om promenader inspirerade även ut mig i vinterkylan på en runda runt halva stan nu ikväll! Brrr... men underbart var det!

www.maxiander.se/
  • varelse

@Vi 3: Om min BM hade fått ett sådant "anfall" som du beskriver, så hade det nog slutat med att jag också skrattat utan att veta varför. Sen hade jag nog frågat efteråt, för annars hade jag bara gått och undrat...

@fryser: Jag googlade lite lätt på "Victorias secret +London" och tyvärr verkar det som om de bara har affärer i USA och någon enstaka i Canada. :-S Det går ju att beställa online, men å andra sidan är ju det inte så kul för då har man ju ingen aning om hur de sitter när de väl kommer hem. Det är ju stor skillnad på bh och bh, så att säga.

Jag sa precis till BM igår att om jag var riktigt rik så skulle jag köpa oss ett eget hus med inbyggt gym, personlig tränare och en kock som både tog hand om matlagning, disk och städning av köket. -skrattar-

Lycka till med kockletandet!! Vi kommer att ha tvårätters. Till förrätt funderar vi på att köra vitlöksbröd (för det älskar vi båda två) och till varmrätt blir det något kött, helst något viltkött, med nån form av potatis och sås. Inget jättefancy, men det vill vi inte ha heller, för det vore inte riktigt "vi", om man säger.

• Vi 3

@ Varelse: Ja, jag förstår honom, till slut skrattade jag med mitt i hysterin. Jag är ett sånt kontrollfreak i vanliga fall, men det här kan nog ta gränsen.. :-/

Vitlöksbröd ska definitivt läggas till vår buffe!!! Åh va gott...

Svar på tråden Är det bara jag som har svårt för att tänka på nåt annat än bröllop??