• Dolly84

Är det bara jag som har svårt för att tänka på nåt annat än bröllop??

Jag gifter mig den 24 juli, alltså om ett halvår. Gör inget annat än tänker och planerar bröllop, vilket är sååå kul! Men det är svårt att fokusera på skola, jobb och allt annat som hör till vardagen... Någon annan som är likadan? Hur kommer det då bli efter bröllopet, tomt?! :P

• Svar på tråden Är det bara jag som har svårt för att tänka på nåt annat än bröllop??
  • Vi 3

fryser: Absolut!! It´s a deal! Har unnat mig en väldigt lugn eftermiddag, när sessan sovit har jag legat o läst. Ljuvligt!!

Jag kommer nog tycka att det är tomt efter, och då har vi ändå inte sååå mkt att planera. Får väl ta tag i ngn renovering kanske..

• fryser

vi3.. vad mysigt. måndagar hämtar jag sonen kl 12 så det är full rulle här hemma. vi har avnjutit en middag bestående av potatiskaka o kyckling i ugnen.. jag fick tänka mig för flera gånger så jag inte tog fler gånger av potatiskakan
    har ni planerat klart dte mesta eller varför har ni inte så mycket att göra?
    m kanske ska börja planera in min trädgård på allvar till nästa år

• Vi 3

fryser: Iom att det är överraskningsbröllop så är det inte så mkt, det som är kvar är:
    - klänning, bestämd men inte beställd
    - skor
    - innehåll i buffé, avvaktas till nästa vecka när osa gått ut
    - skjorta och slips till BM
    - Kläder till sessan
    - genomgång med vf, bokat till nästa vecka
    - ev hår och smink, den tjej jag bokat hör inte av sig, börjar bli ett stressmoment.
    - fördrink och mousserande

Vet inte hur mkt andra har kvar, men jag känner mig väldigt lugn. De som har lokalen fixar mat och dukning, musikanläggning och städning efter, och bordsplacering ska vi inte ha. Haha, kanske får värsta smällen sen o inser att jag missat MASSOR

• fryser

vi3..vad härligt emd en lokal som fixar det mesta. vi har hyr en likal med fullständig kök o städ, men alla dukar o stolsöverdrag mm får vi fixa själva. som tur är så dukar kockens personal..det är så jobbigt med folk som man verkligen får jaga.. man vet ju vad dte hanslar om att jobba med bröllop(allt vad dte nu innebär) o inte svar eller vara nästan okontaktbar.. har själv råkat ut med offerter o frågor att vissa bara nästa är nonchalanta...
    det låter som att du har koll på läget.. jag märker att jag börjat o skjuta upp lite för mycket..

nu kan jag bosätta mig här igen.. middagen bortdukad,ungarna duschade,kvällsmackan uppäten,lillan somnat o lillen på g.. mmm kvällen är min o mitt bröllopsplanerande jo o älsklingens då

• Vi 3

fryser: Jag har några andra smink och håralternativ på G, ska kollas upp mer imorgon. Det stör mig att man inte ens kan svara på sms liksom. Efter 1 vecka. Då känns det inte så seriöst..

Här sover bebisen så nu blev det middag för mig. Efter promisen idag så har jag inte hunnit äta ordentligt, så illamående och huvudvärk har intagit sin plats i min kropp.

Hur går det för er andra?? Hur ligger ni i planeringen?

• fryser

vi3.. det är ju skönt när man har en plan B hoppas att dte smakar med lite mat nu då. ja ibland ska man vara glad att man ens kan duscha när de är små o man är själv hemma.
    vi fick låna ett stolsöverdrag i helgen o när vi kom til lokalen så visade det sig att stlarna var för breda.. det fattades typ 2 cm i ryggen.. blev så besviken. men jag kanske har fått tag på nya dock att köpa.. det är en tjej som ska ha sin bröllopsfest på samma ställe som vi ska vara. hon har sytt 70 så jag hoppas att jag kan köpa de o sy ca 10 till.. är helt gråhårig snart på de här stolsöverdragn o JAG SKA HA SÅNNA vadå bridezilla..hehe

varelse....sorry glömde kolla lotten idag me..blää,, jag har ju fullt upp med att vara här inne ju

• Vi 3

fryser: Haha, men håller tummarna att du får köpa dem!! Var ska ni gifta er, och när?

• Vi 3

fryser: Klart du överlever!!

Jag längtar tills onsdag och nästa vecka när det är dags att ta tag i lite planering igen. Vill fixa hela tiden!!!

• fryser

vi3.. varför just nästa ons..
    HALLO:: har ni andra lagt bröllopet på hyllan

Svar på tråden Är det bara jag som har svårt för att tänka på nåt annat än bröllop??