• Dolly84

Är det bara jag som har svårt för att tänka på nåt annat än bröllop??

Jag gifter mig den 24 juli, alltså om ett halvår. Gör inget annat än tänker och planerar bröllop, vilket är sååå kul! Men det är svårt att fokusera på skola, jobb och allt annat som hör till vardagen... Någon annan som är likadan? Hur kommer det då bli efter bröllopet, tomt?! :P

• Svar på tråden Är det bara jag som har svårt för att tänka på nåt annat än bröllop??
  • varelse

@Vi 3: Hehe, det blir nog lätt så. Det upplevs ju ändå (åtminstone av en själv) som en så stor grej och då blir pressen, stressen och ambitionsnivån betydligt högre än vid andra tillfällen. Det blir nog bra till slut, ska du se! Det är jag övertygad om!

Ja, det är smaskens!! Det är verkligen vi dessutom, och vi vill ha ett bröllop som så långt det är möjligt speglar oss hellre än att vara någon fancy engångsgrej, om du förstår hur jag menar? Vi vill tex inte ha gourmetmat, för det är inte vår grej och då känns det som lite krystat på något vis.

• fryser

varelse.. oo nej o jag som planderade in med min ena tärna att jag skulle vänta med underkläder tills vi åker till london.. då får jag ut o leta i gbg..det är som du säger det är jätte skillnad på bh o bh.
    mm drömmer med dig om ett eget gym o tränare o allt vad det innebär
    maxiander.... det är ju på dan när solen skiner som du ska passa på.. jag ska allt ge mig ut en stund i dag oxå.. ska suga till ig så mycket sol det går..är rädd att den försvinner

• varelse

@fryser: ja, det är ju verkligen så! jättejobbigt när man hittar galet snygga undisar på nätet. hehe.

ja, vi får drömma vidare där! en vacker dag kanske den drömmen går i uppfyllelse, vem vet?

• Vi 3

@ Varelse: Precis så känner vi också. Vår fest / bröllop kommer verkligen vara oss. Ingen fancy utan enkelt o "rent", inga krusiduller.

Har precis kommit in från en promenad i 1,40 min. Svettig! Men helt underbart ute!! Fast här blåser det en del, hoppas ni andra slipper det.

• fryser

varelse.... mm jag kanske ska ta o rätta min lotto jag köpte i lör det kanske är miljonvinst.. hade inte vart fel lagom till bröllopet nu

VI3... vårt bröllop kommer vara lite mer bling bling o grejer men det är vi.. jag har alltid varit så tjejig o min älskling älskar god mat o framför allt nåt gott att dricka till. vi kommer att lägga lite extra just på maten o drickat. försöker att det inte ska bli pampigt för dte vill vi inte men att det ska vara vi.. härligt med en så långpromenad. jag ska ut så fort lillan vaknar.
    väntar otåligt på provkorten till inbjudningskorten från annabor..
    varför kan de bara inte komma...

glömde säga att i stenungsund är dte inet så blåsigt

ha dte så bäst allihopa till lite senare idag hehehe

• varelse

@Vi 3: Lite fancy kommer det ju att bli pga att vi är i en annan miljö än vad vi vanligtvis är och vi kommer ha bröllopskläder och blommor och sådär, så lite utöver det vanliga blir det ju såklart. Men inte alltför långt ifrån det som är "vi" med val av mat och dekorationer etc. Det ska ju såklart vara fint, men ändå inte kännas "överdrivet" (missförstå mig rätt, alla är olika med var gränsen för överdrivet går) för just oss. Tror vi är på samma bana där.

@fryser: Do it! -håller tummen- Hihi.

• Vi 3

@Varelse: Jamen precis, klart det blir lite fancy, men inte överdrivet (ur vår synvinkel).

Jag är sååå himla glad! Har köpt underkläderna till bröllopet idag, och beställt ringen. De hade kampanj, hade egentligen kostat 4495, vi köpte den för 3149,50 kr. Dvs 1349,50 kr billigare! (Japp, måste vara exakt ) Vi har jagat den ringen sååå länge för den fanns inte i lager när vi ville ha den, då var den 1000 kr billigare och nu blev det ÄNNU billigare. *lycka!!!!*

• scarborough81

Har tittat på ringar idag igen.. men även försökt få tag på konditorn, den mannen är riktigt svår att få tag.. Lämnat nummer nu så hoppas han ringer nästa vecka.

Vet inte vilka smaker vi vill ha.. Har ni några favoriter?

• fryser

varelse.. tyvär var det bara 18 kr i vinst men jag förnyade den o har en ny lott att rätta

vi3... vad kul att ni fick ringen för ett så bra pris.
    jag har skämtat med min älskling o sagt att när han gör nåt dumt(ex som att slänga ett rött plagg i den vita tvätten för att slippa tvätta) så lägger jag på en 1000 lapp på min vigsel ring..hehe.. den harvarit uppe i 50000 men så tyckte han för att det ska vara rättvist så får jag ju dra av en 1000 för varje bra grej så tyvär är dne nere i 20000 nu vi är nog lite skadade men vio har fått många goa skratt
    lång promenad o solen nu.ha en kanon sön så kanske vi "syns" senare idag

• Vi 3

@fryser: HAHA, varför tipsade du inte om den tidigare?? Här skämtas det rätt så hårt med, folk brukar tro att vi är ovänner när vi har som roligast..

Har du sol, det har inte vi. Totalgrått är nog att beskriva det bäst. Mys i solen åt mig också.

Svar på tråden Är det bara jag som har svårt för att tänka på nåt annat än bröllop??