• Dolly84

Är det bara jag som har svårt för att tänka på nåt annat än bröllop??

Jag gifter mig den 24 juli, alltså om ett halvår. Gör inget annat än tänker och planerar bröllop, vilket är sååå kul! Men det är svårt att fokusera på skola, jobb och allt annat som hör till vardagen... Någon annan som är likadan? Hur kommer det då bli efter bröllopet, tomt?! :P

• Svar på tråden Är det bara jag som har svårt för att tänka på nåt annat än bröllop??
  • Maxiander

Vi 3 skrev 2010-02-27 12:36:13 följande:

@Maxiander: Det är så vi har känt och för oss tror jag det funkar bättre som vi lagt upp det. Varför inte chocka dem lite och göra det tidigare? Ingen annan anledning till fest?
    Kanske? Det mesta "runt om" är ju klart om vi håller oss till Sverige-planen, eventuellt får man trixa med kyrka och båt men nått finns ju alltid ledigt... Nu är det ju långt kvar, drygt ett år, tills det "egentligen" ska ske.
    Det var väl praktiska saker, ville först gifta oss i höst men jag tar examen i juni och om vi ska på smekmånad så passare det inte att ta ledigt om man just blivit anställd och så...
  • Vi 3

Slå till direkt efter examen? Eller börjar du jobba redan då? Tänk vilka reaktioner.

• Maxiander

Ska vara ledig juni och juli och ha "semester" är tanken :) Så hoppas jag på att börja jobba typ 1/8. Men min blivande man har öite mer begränsade veckor han måste vara ledig, han kan bara vara ledig "industrisemesterveckorna" om han ska vara ledig en längre tid. Men ja... vem vet...

www.maxiander.se/

• Niini
    Maxiander skrev 2010-02-27 12:50:11 följande:
    Vi 3 skrev 2010-02-27 12:36:13 följande:Kanske? Det mesta "runt om" är ju klart om vi håller oss till Sverige-planen, eventuellt får man trixa med kyrka och båt men nått finns ju alltid ledigt... Nu är det ju långt kvar, drygt ett år, tills det "egentligen" ska ske.Det var väl praktiska saker, ville först gifta oss i höst men jag tar examen i juni och om vi ska på smekmånad så passare det inte att ta ledigt om man just blivit anställd och så...
    Man kan alltid ta tjänstledigt :) OM det finns nåt sånt i sverige?
  • varelse
    Maxiander skrev 2010-02-27 12:50:11 följande:
    Vi 3 skrev 2010-02-27 12:36:13 följande:Kanske? Det mesta "runt om" är ju klart om vi håller oss till Sverige-planen, eventuellt får man trixa med kyrka och båt men nått finns ju alltid ledigt... Nu är det ju långt kvar, drygt ett år, tills det "egentligen" ska ske.Det var väl praktiska saker, ville först gifta oss i höst men jag tar examen i juni och om vi ska på smekmånad så passare det inte att ta ledigt om man just blivit anställd och så...
    Åh, vi har samma typ av problem! Vår bröllopsresa får nog vänta lite på sig, tror jag. Men vi har lite problem ändå med ledigheter och liknande. Jag tar ju också examen i juni och hoppas på att börja jobba i augusti, med det jag är utbildad till. Min M2B pluggar också och blir klar till april 2011, så vi båda kommer vara ganska nya på våra jobb och vi vill gifta oss på en fredag.. Vi får väl se om det löser sig, men jag hoppas verkligen det!

Och jag hoppas att ni kan komma på en klurig och bra lösning också, så att ni både kan få er bröllopsdag och er bröllopsresa på ett sätt som blir bra för er båda! Men som Niini skrev så är ju faktiskt tjänstledigt en möjlighet! Kanske inte heller känns sådär kanonbra som nyanställd, men någonstans kanske man känner sig mer "rättvis" mot sin arbetsgivare då, eftersom de inte behöver betala lön vid tjänstledigt. Det förutsätter ju å andra sidan att man har råd att vara tjänstledig under den tid man vill vara bortrest.
  • varelse

@Vi 3: Vad skönt att de "bara" hade glömt! Det är ju som sagt lätt hänt om man skickar ut inbjudningarna väldigt tidigt och OSA ligger en bit fram i tiden från när man får sin inbjudan.

Jo, det är jobbigt att jaga efter folk med blåslampa, därför vi förmodligen delegerar ut den uppgiften till någon frivillig när det är dags för det. Huvudsaken för er är ju att ni vet hur det ser ut med gästanatalet där 2 veckor innan vigseln. Jobbigt om det plötsligt kommer 10 pers mer än vad man trott, pga att dessa inte svarat på OSA.

• Vi 3

@Varelse: Jo så känner jag med.. Tjatar lite på gubben här om att han kaaaaaanske kan skicka till sin sida oxå? *blinka m ögonen*

Som det ser ut nu så är det ändå riktigt bra med folk som kommer. O alla vi verkligen vill ha där, så det blir riktigt kul

• tornedaling

nu ska jag blogga tror att det ska handla om min brudklänning vi får väl se :)

• varelse

@Vi 3: haha, det låter som en plan! hoppas han får "tummen ur" och gör det, så ni får svar från alla. även om det inte är hela världen om nån blir lite av en eftersläntrare, så tycker jag att det kan vara ett stressmoment att folk inte bara kan svara.

vad skönt! det blir säkert superduperbra i slutändan, det tror jag absolut!!

• Vi 3

@Varelse: Han messade igårkväll.. Och det är tyyyyyssst. Inte ett ljud.

Sur? Jag? Nääää... Har slut att kalla dem alla fula ord jag kan, men vad hjälper det.

Svar på tråden Är det bara jag som har svårt för att tänka på nåt annat än bröllop??