Maxiander skrev 2010-02-27 12:50:11 följande:
Vi 3 skrev 2010-02-27 12:36:13 följande:Kanske? Det mesta "runt om" är ju klart om vi håller oss till Sverige-planen, eventuellt får man trixa med kyrka och båt men nått finns ju alltid ledigt... Nu är det ju långt kvar, drygt ett år, tills det "egentligen" ska ske.Det var väl praktiska saker, ville först gifta oss i höst men jag tar examen i juni och om vi ska på smekmånad så passare det inte att ta ledigt om man just blivit anställd och så...
Åh, vi har samma typ av problem! Vår bröllopsresa får nog vänta lite på sig, tror jag. Men vi har lite problem ändå med ledigheter och liknande. Jag tar ju också examen i juni och hoppas på att börja jobba i augusti, med det jag är utbildad till. Min M2B pluggar också och blir klar till april 2011, så vi båda kommer vara ganska nya på våra jobb och vi vill gifta oss på en fredag.. Vi får väl se om det löser sig, men jag hoppas verkligen det!
Och jag hoppas att ni kan komma på en klurig och bra lösning också, så att ni både kan få er bröllopsdag och er bröllopsresa på ett sätt som blir bra för er båda! Men som Niini skrev så är ju faktiskt tjänstledigt en möjlighet! Kanske inte heller känns sådär kanonbra som nyanställd, men någonstans kanske man känner sig mer "rättvis" mot sin arbetsgivare då, eftersom de inte behöver betala lön vid tjänstledigt. Det förutsätter ju å andra sidan att man har råd att vara tjänstledig under den tid man vill vara bortrest.