• Dolly84

Är det bara jag som har svårt för att tänka på nåt annat än bröllop??

Jag gifter mig den 24 juli, alltså om ett halvår. Gör inget annat än tänker och planerar bröllop, vilket är sååå kul! Men det är svårt att fokusera på skola, jobb och allt annat som hör till vardagen... Någon annan som är likadan? Hur kommer det då bli efter bröllopet, tomt?! :P

• Svar på tråden Är det bara jag som har svårt för att tänka på nåt annat än bröllop??
  • varelse

@tornedaling: Äsch, nu är jag lat och orkar inte leta. Vad är det för adress till din blogg?

• Vi 3

Hej på er!

Hur går det med all planering? Här står det still.. Har osa 14/3, inser såhär i efterhand att det blev en väldigt tidig osa... :-/ Men folk svarar snällt iaf. Eller ja, inte BM´s sida. Fattar inte vad det är för fel på folk. Vi fick vår dotter för 7 månader sen, vissa har inte ens hört av sig och sagt grattis. Det är deras brorsdotter det handlar om. Dessvärre är BM inte riktigt inne på att släppa riktigt än.. Men men..
    Sorry, blev lite OT, behövde bara skriva av mig lite..

• varelse

@tornedalingen: Jahaaa! Nu förstår jag. Jag tog för givet att det var en extern blogg. Sorry att jag inte kollade lite mer noga.

Vad tråkigt att det kör ihop sig med era planer. Har ni kollat med typ Botaniska trädgården eller nåt? Fjärilshuset? Ingen aning om kringarrangemang och kostnader etc, men kanske värt att kolla upp i alla fall?

• varelse

@Vi 3: Fy vad tråkigt med BM's sida... Efter 7 månader förväntar man sig ju att de flesta av de närmsta i släkten åtminstone hört av sig och gratulerat till det nya livet!

OSA till bröllopet tycker jag inte spelar någon roll om det är tidigt eller inte, folk ska väl svara ändå? Någonstans förväntar man sig väl att folk ändå svarar inom en vecka från det att inbjudningarna kommit fram, eftersom man förväntar sig att folk blir lite glada och uppspelta över att bli bjudna på bröllop. Finns det någon risk att någon inbjudan kommit bort på Posten kanske? Jag förstår om du är skeptisk till den idén med tanke på deras uteblivna reaktioner på sin nya släkting, men risken finns ju faktiskt där ändå.

-tröstkramar-

• Vi 3

@Varelse: Saken är ju den att det inte står bröllop i inbjudan.. Där står det bara fest, men de flesta har väl anat att vi slår till och gifter oss samtidigt. Iaf den äldre generationen.

På hans sida, ffa hans syskon, där är alla ovänner med alla. Så de försöker väl kolla vem som ska gå och om de isf kan gå. Personligen har jag lust att skälla lite på dem... Men det är ändå gubbens sida, jag kan inte rodda runt där. Men de gör ju honom så besviken! *förbannad*

Tror inte att inbjudan kommit bort, har skickat fler i det området och de har kommit fram.

Hur har ni tänkt göra med de som inte svarat vid osa? Jag personligen känner att då kommer inte de personerna. Är jag ute och cyklar?

• scarborough81

svarar man inte, kan man inte räkna med att få komma, iaf mnär det gäller mat och festen.
    Jag skickade ut ett save the date mail till M2Bs kusiner och två av fyra har svarat. Tänkte skicka ut inbjudningskortet om en månad. Vissa säger att det är för tidigt, men vi gifter ju oss 5 Juni. Har satt osa 5 maj, vill ju kunna planera för maten. Mina kusiner från england har annat för sig, ledsen över det.. :(

• Vi 3

@scarborough: Så anser jag med men läste runt här och då verkar folk ringa runt och fråga de som inte svarat..

• Greeneyes

Men save the date-kort har man ju inget osa på. De är ju bara till som upplysning att man kommer att gifta sig det datumet. Så att de som vill komma inte bokar in något annat...?

scarborough81 skrev 2010-02-25 13:13:22 följande:
    svarar man inte, kan man inte räkna med att få komma, iaf mnär det gäller mat och festen.Jag skickade ut ett save the date mail till M2Bs kusiner och två av fyra har svarat. Tänkte skicka ut inbjudningskortet om en månad. Vissa säger att det är för tidigt, men vi gifter ju oss 5 Juni. Har satt osa 5 maj, vill ju kunna planera för maten. Mina kusiner från england har annat för sig, ledsen över det.. :(
Svar på tråden Är det bara jag som har svårt för att tänka på nåt annat än bröllop??