• Dolly84

Är det bara jag som har svårt för att tänka på nåt annat än bröllop??

Jag gifter mig den 24 juli, alltså om ett halvår. Gör inget annat än tänker och planerar bröllop, vilket är sååå kul! Men det är svårt att fokusera på skola, jobb och allt annat som hör till vardagen... Någon annan som är likadan? Hur kommer det då bli efter bröllopet, tomt?! :P

• Svar på tråden Är det bara jag som har svårt för att tänka på nåt annat än bröllop??
  • fryser

haha jaja.. lite övertrött ibland o trög
    80:a är jag.
    aha tänkte om jag kunde tipsa om sovplatser men det var åt fel håll

empa83 skrev 2010-03-11 14:32:44 följande:
    Fryser: hahahah du skrev att din familj skulle åka från lidköping... Hur gammal är du? fast om du bodde där mellan 3 å 5:an vet jag nog inte vem du är iaf då jag gick i skola i Fröjered. är född -83. sjukt iaf;)Vi skall vara i hindås i en lokal som heter Rotundan, ingen av oss har koppling till Hindås, men är väldigt mysigt vid lokalen. Det ligger en sjö nära å så.
  • Vi 3

Ibland blir jag lite trött på mig själv.. Hela bröllopskarusellen är för mkt för mitt lilla huvud ibland. Känns inte som om ngt funkar just nu, varken träning, mat eller planering. Helst vill jag bara soooova. BM försöker avlasta mig allt han kan, och det gör han bra, men jag är sååå trött!! Sova 1 vecka skulle inte sitta helt fel.

Så mkt annat runt om som jag vill ska fixa sig. BM vill byta karriär så nu kommer han jobba extra 2 kvällar i veckan utöver sin heltid, vilket gör att det blir ännu tyngre för min del. Hade hoppats kunna plugga en kurs på distans, men den får jag tacka nej till. Fick tacka nej till ett jobb som ville att jag skulle börja jobba 1 mars, vilket såklart inte går iom att jag är föräldraledig till minst oktober. Jag har varit hemma i 1,5 år nu, med sjukskrivning pga graviditeten, jag vill använda huvudet!

Förlåt för gnäll och OT.. Behövde nog få ur mig allt bara..

• fryser

vi3.. man FÅR gnälla. vet vad du går igenom då jag oxå är fortfarnde föräldraledig. det känns som att oftast så kommer man sist..
    har ni gott om barnvakter? kan du inte ta hjälp där o bara lämna några timmar i v så du kan sova eller träna eller bara läsa en bok.
    svårt att tänka så men så fort lillan blir över året så ska du se att det blir lättare. man förstår vad de vill o har lärt sig alla sov o ät rutinerna oftast. viktigast är att du planerar in en sömnstund när hon sover middag. städ o annat springer ingenstans.
    o om du får sova en stund på dagen så kanske du orkar planera en liten stund på kvällen?

• Vi 3

fryser: Tack. Det känns lite surt ändå att säga nej till allt som jag vill.. Men det funkar inte annars, BM har precis börjat ett nytt jobb och har fått chans att påbörja sin nya "karriär" så smått. Jag unnar honom verkligen det, men det blir verkligen tungt för min del. Idag var det första dagen som hon sov 2 timmar UTAN att vi var ute på promenad. Måste köra hårdträning på det där igen. Jag skämmer nog bort henne lite för mkt. Trött och less idag.

Det är skönt att det inte är så mkt planering den här veckan, ska ha familjedag på lördag med min mamma och mina brorsbarn. Sen ska det bli fest på kvällen, just nu känns det inte alls kul men det blir nog bra.

• fryser

det är samma här. jag får tacka nej till nästan alla jobb som inte är typ 8 till 3 jobb o hur många sånna jobb finns det? men det kan vara värt dte för familje livet i längden. m som sagt passa på o sov när hon sover.. jätte viktigt. annars går det ut över både mammaroll o förhållande. utnyttja dian barnvakter. dte är så kort tid barnen är små så jag tror inte att mormor o farmor har så ont av det
    klart det kommer att bli bra. sov ut inatt o jag håller tummarna för morgondagen ska nani nu, brudarna åkte hem precis

• fryser

VI3::: hur går det idag? mår bättre? skickar en fredagstanke till dig o hoppas att du får en bra dag. själv ska vi till öppnaförskolan o sjunga o fika. laddar inför att jag ska jobba HELA helgen

• Vi 3

fryser: Jo det är nog lite bättre, fått sova lite bättre inatt, vilket gjorde en del..

Du vet jag är så knäpp så jobba låter riktigt roligt!!!

Tack för att du frågar

• Vi 3

Niini: Jag tror inte att det gick så bra eftersom hon bara försvann tyvärr.

• fryser

niini. hade glömt bort henne. det kanske tyvär är så som vi3 skriver.

vi3.. haha jo det är allt skönt att komma hemifrån men jag ska jobba mellan 12 o 23 både lör o sön o jag är så duktig på att säga jag så när de ringde från judoklubben o ville ha hjälp så sa jag ja o det ångrar jag. så nu ska jag vara på judon kl 9 o åka direkt till jobbet. kommer ju inte o få se nån av mailjen på heeeela helgen.. jaja det är snart måndag

Svar på tråden Är det bara jag som har svårt för att tänka på nåt annat än bröllop??