• Dolly84

Är det bara jag som har svårt för att tänka på nåt annat än bröllop??

Jag gifter mig den 24 juli, alltså om ett halvår. Gör inget annat än tänker och planerar bröllop, vilket är sååå kul! Men det är svårt att fokusera på skola, jobb och allt annat som hör till vardagen... Någon annan som är likadan? Hur kommer det då bli efter bröllopet, tomt?! :P

• Svar på tråden Är det bara jag som har svårt för att tänka på nåt annat än bröllop??
  • fryser

vi3. men passa på o prova annars kommer du att undra om de hade vart bättre. det är ju inte vilken klänning som helst. jag velade ju nästan ihjäl mig på min klänning så jag förstår dig.
    jag hatr vart o hämtat en unge som har värsta fläskläppen. nästan 2 utslagna tänder o fete blåmärket på hakan..halkat på isen iskolan;-(
    inga tur v för honom de sista veckorna..bläää

• fryser

kommer att försöka att gå på skansenmässan..viiiilll.
    fy vad tråkigt med gästerna. om dte är enbart pengar som gör så att hon inte kan komma så tycker jag att ni får hjälpa henne men om det funkar att byta datum o att då kommer bäge viktiga gäster så kanske dte verkligen är värt det. har ni redan skickat ut inbjudningar?
    håller tummarna

Maxiander skrev 2010-03-16 16:45:35 följande:
    Skansen-bröllops-mässan är 27.28 mars 11-15, sedan har de bröllops-yra på skansen 5/6 eventuellt även 6/6. Det ska vara någon dag de har "öppethus för bröllop"me då det är drop in vigsel av nått slag... Vet inte riktigt men ja man får ställa sig i kö och sen gifta sig typ. Kyrkan på skansen är superfin (www.maxiander.se/seglora/), vi tänkte först gifta oss där men nu blir det en annan kyrka i stället :)Har ni haft problem med att viktiga gäster inte kommer kunna närvara vid bröllopet? Hur har ni gjort då? Har en vän som bor utomlands som eventuellt inte kommer kunna komma, ska vi betala hennes biljett? får så dåligt samvete om hon inte kan vara med. Sedan har vi en familjemedlem som råkat boka en resa som sträcker sig över vårat bröllop, hur gör man? Känns inte alls lika roligt om inte dessa betydelsefulla personer kommer att kunna närvara :( Lite ledsen... Nu vill jag byta datum men vet inte om det kommer hjälpa min vän och dessutom måste vi i så fall hitta en ny kyrka och allt, och det snabbt... Åhå... Ingen rolig dag idag...
  • Vi 3

Ni kan ju kika på klänningarna och säga vad ni tycker?

brudmix.se

Brudklänningar:
    10
    11
    16
    32
    33

Maxiander: Usch det är svårt det där. Är det pengarna som gör att hon inte kan komma så kan ni ju hjälpa till, om det finns möjlighet. Kolla det innan ni byter datum?

fryser: Men lille. Mars är ingen bra månad för honom..

• fryser

jag tycker inte 32 o 33. de är för "enkla" jämfört med de andra. men 10,11 o 16 var ju sååå fina..
    m än så länge är han lugn men jag tror att det kommer inatt när han slappnar av.alvedon som gfäller då o imorgon ska jag ringa tandläkarn så de får kolla för säkerhets skull....blää

• Maxiander
    fryser skrev 2010-03-16 17:04:04 följande:
    kommer att försöka att gå på skansenmässan..viiiilll.fy vad tråkigt med gästerna. om dte är enbart pengar som gör så att hon inte kan komma så tycker jag att ni får hjälpa henne men om det funkar att byta datum o att då kommer bäge viktiga gäster så kanske dte verkligen är värt det. har ni redan skickat ut inbjudningar?håller tummarna
    Ja vi med :)

Ja min vän tycker det var lie dyrt att åka fram och tillbaka till Sverige och sen förlorar hon arbetsinkomst de dagar hon är här. Vi skulle väl få betala hennes biljett och hennes förlorade arbetsinkomst i så fall.

I andra fallet handlar det inte alls om ekonomi utan bara att de är iväg på en resa just då, så om vi byter datum kan de komma.

Känns så tråkigt att gifta sig om inte alla de viktigaste är där. Men som min kärlek säger så kanske någon annan inte kommer att kunna komma om vi byter datum ovs... Suck... :( Vi får se om de senare fallet kanske kunde boka om sin resa... HOPPAS!!! De vill väldigt gärna komma och vi vill väldigt gärna ha dem där!
  • Vi 3

Maxiander: Jag tycker verkligen inte ni ska ersätta hennes förlorade inkomst, det är ju helt vansinnigt. Är ju fullt tillräckligt om ni, iså fall, skulle betala resan.

Han har ju lite rätt där.. Det är alltid ngn som har ngt annat planerat dessvärre..

• fryser

maxiander. det är sant som din sambo säger.men ni får hoppas på att det räcker med flygbiljett o att de kan boka om sin resa.
    förlorad inkomst ..den smällen får hon ta.hon kan ge er det i present

måste berätta att jag hade ett härligt pass på gymmet igår o sen mys med älsklingen framför desperate house wifes
    så härligt med sånna kvällar. längtar till på lör då vi ska börja kika på ring...yiiihaaa

vi3. hur mår ni idag? hur går det med klänningbeslutet?

• Maxiander

vi3 och fryser : Ja ni kanske har rätt. Hoppas få besked om de kunde avboka sin resa idag... Väntar med förhoppning och lite stress i magen... HOPPAS!!!

Ja det blir ju ganska dyrt om man ska ersätta allas förlorade inkomst, får ju hoppas att folk vill komma ändå :) Hihi ♥

Åhå låter som du, fryser, hade en underbar kväll! MYS!

www.maxiander.se/

• Vi 3

fryser: Idag är jag en suuur brud. Hade bokat klänningsprovning i helgen, imorse skriver människan att de knappt har ngt inne pga flytt. Det köper jag, men kunde hon inte sagt det igår då??? Så nu blir det provning i slutet av april när hon fått in allt igen. Jag lutar nog åt 10 eller 33, just för att den är enkel..

Vi har ju lite galna här hemma, och riskerar att bli på tjocken igen så jag känner att en klänning med lite utrymme för mage kan vara bra. Visserlgen finns magen kvar sen förra grav så det kan vara bra med utrymme för den ändå..

• fryser

maxiander.. mm vi hade det jätte mysigt. ja det är ju som vi3 säger..det räcker med alla utgifter som man har ändå

vi3..nää vad tråkigt. känner du att du kan vänta så länge? det tar väl ett tag o beställa hem eller o sy in eller upp om det skulle behövas?
    AHHHHHHHA så det finns risk för en bebis till..då förstår jag din tanke..

kl 1 ska jag vara på arbetsintervju o börjar bli nervös..uuuuu

Svar på tråden Är det bara jag som har svårt för att tänka på nåt annat än bröllop??