• Dolly84

Är det bara jag som har svårt för att tänka på nåt annat än bröllop??

Jag gifter mig den 24 juli, alltså om ett halvår. Gör inget annat än tänker och planerar bröllop, vilket är sååå kul! Men det är svårt att fokusera på skola, jobb och allt annat som hör till vardagen... Någon annan som är likadan? Hur kommer det då bli efter bröllopet, tomt?! :P

• Svar på tråden Är det bara jag som har svårt för att tänka på nåt annat än bröllop??
  • fryser

haha. ja det är ju bara att köra på
    klart det är mjukare med mammas plagg är papper.
    lycka till på promenixen.

Vi 3 skrev 2010-03-11 11:08:43 följande:

Japp, dop i maj. Mkt festligheter i år.. Ska försöka få i mig frukost o sen ge mig ut.. En del ärenden på vägen, får se hur det blir i slutända..Min dotter är rätt rolig ibland.. Nu är hon lite snorig, vad gör man då? Jo gnider av allt på sin stackars mamma för pappret är inge trevligt. Tack för den hjärtat! Nä dags att sätta igång. :-/
  • Vi 3

Empan: Jag håller med fryser, låt dem fixa själva. Vi har skrivit att övernattning går att ordna på olika ställen så får de ta tag i det själva.

• empa83

hahaha härigt att du också antagligen är gammal skaraborgare;) min famlij kommer från tidaholm!

Det är ändå jobbigt när inte allt blir som man vill... eller Maken sätter ner foten å säger att pengarna inte räcker:( Fast det är jag som ahr koll på budget...

Jag är lite kontrollmänniska, å vill lösa allt åt alla själv, men du har rätt, inte mitt jobb att alla sover någonstans.

fryser skrev 2010-03-11 11:09:32 följande:
    empa83. jag förstår dig lite,det har krånglat med lite dukning o stolsöverdrag. känner att listan är lång o jag vet inte vart jag ska börja men då får man stanna upp o tänka att hur dte är blir så kommer ni att bli gifta o jag tror att man är så lycklig att man skiter i slutändan o blommorna blev blåa istället för rosa.det är gästernas bekymmer att ordna sovplats. min familj kommer ända från lidköping men då bor de hos oss eftersom vi ska sova på hotell på bröllopsnatten. kommer att sätta in en lapp med olika hotellnamn eller vandrarhems tel nr o så får gästerna som kommer långt ifrån ordna det själva. får jag fråga vilken ort. vi kommer at gifta oss i stenungsund o där finns det ju några allternativ.
  • fryser

haha vad roligt.. jag har bott i vårgårda innan jag flyttade till stenungsund.. hur kom du på det???
    o ännu en skum grej. jag har bott i tidaholm mellan jag gick i 3 till i slutet av 5:an..oj vad skumt.
    nå vart ska ni vara? blir ju så nyfiken

empa83 skrev 2010-03-11 11:21:39 följande:
    hahaha härigt att du också antagligen är gammal skaraborgare;) min famlij kommer från tidaholm!Det är ändå jobbigt när inte allt blir som man vill... eller Maken sätter ner foten å säger att pengarna inte räcker:( Fast det är jag som ahr koll på budget... Jag är lite kontrollmänniska, å vill lösa allt åt alla själv, men du har rätt, inte mitt jobb att alla sover någonstans.
  • danicalifornia

vi har mer än ett år kvar till bröllopet och jag är helt insnöad på det!!! det planeras och fixas!!! har kommit en bra bit på väg men det är lååångt kvar innan allt är färdigt!!!!

• Maxiander
    fryser skrev 2010-03-11 10:48:18 följande:
    de restauranger som vi har tyckt om i gbg är lite olika. det kan vara tapas eller riktigt gott tillagat hjort eller anka.vi var i helsingborg i höstas o där hamnade vi av en slump på en restaurang som jag inte kan glömma.servitrisen var grym o visste vad hon pratade om. maten smälte i munnen o vinet var utmärkt till maten.senare på kvällen öppnade de barnen o det blev typ en klubb. så man kunde stanna o ta några drinkar efteråt oxå om man ville. inget dansgolv nästan men så mysigt o roligt ändå.heter dte bara hotellet det du rekomenderade? dte låter jätte intressant.vet inte de kanske har jätte god mat på vårat hotells restaurang oxå men offtast vill man ju ut o käka nån annanstans.om ni kommer till gbg så kan jag tipsa er:)
    Vad var det för ställe i Helsingborg? Bara Vara? Helsing? Var det stort eller litet? Finns flera väldigt trevliga ställen i Helsingborg faktiskt, tyvärr lite sämre med nattlivet men det funkar :)

Ja det heter Hotellet, är inget hotell utan en restauran/uteställe. Det är vårat favoritställe faktiskt :)Personalen är supertrevlig, maten god och sen är det kul när det "händer" nått på kvällen! Det stänger ett så det är ingen nattklubb men de har dansgolv på nedervåningen. Det ligger på Linnégatan 18.

www.maxiander.se/
  • fryser

det är vä härligt att du har gott om tid. jag kan ångra när dte gäller lokal att vi inte började tidigare men man tycker att 1 år ska räcka.
    när jag började att ringa runt så var alla slott eller ställen med lokal o personal o övernattning fullbokade. det ända som fanns var 2 byggdegårdar o vi hyrde den ena, vi räckte oss ända till gbg o runt om kring.

danicalifornia skrev 2010-03-11 12:22:33 följande:
    vi har mer än ett år kvar till bröllopet och jag är helt insnöad på det!!! det planeras och fixas!!! har kommit en bra bit på väg men det är lååångt kvar innan allt är färdigt!!!!
  • fryser

vi bodde på clarion hotel grand. om man står med ryggen mot ingången till hotellet så ligger restaurangen till höger en liten liten bit upp. tog 3 min att gå dit. ganska stort o sååå fint.jag kommer inte ihåg namnet men ska absolut komma med MB om han kommer ihåg..
    vad har de för sorts mat på hotellet? låter annars som ett ställe vi borde testa.

Maxiander skrev 2010-03-11 12:27:57 följande:
    Vad var det för ställe i Helsingborg? Bara Vara? Helsing? Var det stort eller litet? Finns flera väldigt trevliga ställen i Helsingborg faktiskt, tyvärr lite sämre med nattlivet men det funkar :)Ja det heter Hotellet, är inget hotell utan en restauran/uteställe. Det är vårat favoritställe faktiskt :)Personalen är supertrevlig, maten god och sen är det kul när det "händer" nått på kvällen! Det stänger ett så det är ingen nattklubb men de har dansgolv på nedervåningen. Det ligger på Linnégatan 18. www.maxiander.se/
  • Maxiander
    fryser skrev 2010-03-11 12:35:00 följande:
    vi bodde på clarion hotel grand. om man står med ryggen mot ingången till hotellet så ligger restaurangen till höger en liten liten bit upp. tog 3 min att gå dit. ganska stort o sååå fint.jag kommer inte ihåg namnet men ska absolut komma med MB om han kommer ihåg.. vad har de för sorts mat på hotellet? låter annars som ett ställe vi borde testa.
    Hjärnsläpp? Kan inte komma på vart det är?

Min favorit på Hotellet är tonfisken. Man beställer en rätt och flera små tillbehör till. Så om jag och min blivande man är där så brukar han ta något med kött, jag tonfisk och sen delar vi på tre fyra små tillbehör som är allt från sallader, röror och potatisgratäng typ.. De har även hela huvudrätter man kan beställa.

www.maxiander.se/
  • empa83

Fryser: hahahah du skrev att din familj skulle åka från lidköping... Hur gammal är du? fast om du bodde där mellan 3 å 5:an vet jag nog inte vem du är iaf då jag gick i skola i Fröjered. är född -83. sjukt iaf;)

Vi skall vara i hindås i en lokal som heter Rotundan, ingen av oss har koppling till Hindås, men är väldigt mysigt vid lokalen. Det ligger en sjö nära å så.

Svar på tråden Är det bara jag som har svårt för att tänka på nåt annat än bröllop??