Omsan: herregud vad du har det kämpigt nu! Vad läskigt det låter med dina sjukdomar, att de inte riktigt kan diagnosticera dem och att du inte har fått behandling än. Hoppas så att de hittar rätt snart! Och så dottern och gräl med maken på det Många många kramar!
Hattis: jag hade inte fattat att ni bara hade prickat några få gånger på det året ni försökt bli gravida, jag trodde ni hade försökt pricka varje månad, men då förstår jag att du tycker du har ganska lätt att bli gravid. Men du kanske har ännu lättare om nu medicinen verkar? Hoppas verkligen att den gör det, för det låter rätt jobbigt att må så dåligt
Jag tror faktiskt att jag kan få till ett VUL via vanliga landstinget med tanke på mitt MA, jag ser inte hur de kan neka. Och bara man kommer fram till gyn på Sahlgrenska så är min erfarenhet att de är väldigt bra, kruxet är att ha rätt tel.nr (men det har jag! ). El så kan man ringa via Sjukvårdsupplysningen, de kan också boka in tider så man slipper sitta på akuten i 6h som jag gjorde. Det är bara via vanliga MVC som det är svårt med VUL, de befattar sig inte med sådana trivialiteter. MVC behöver ju inte hantera dem som får MA/MF utan det gör ju gyn, så jag tror inte de fattar hur vanligt det är.