• smint

Välkomna till Tivoli Empatia!

Oupsie skrev 2011-01-20 15:00:55 följande:
    Smint, jag läste någonstans att det är oftare de säger fel på tjejer. På det viset att vissa "tjejer" visar sig vara pojkar, men har de sett en snopp så har de . Vet inte om det är så.
    Jo det är nog så tror jag med. Ja sist så frågade hon om vi visste vad det var och så sa jag ja tror det.. Och så visade hon igen. Så det känns som 99,9 %

åh nu har min mamma börjat fråga om jag känner något osv.. när jag ringde idag så trodde hon jag skulle ringa och säga att det var klart.. gahhh  
  • smint
    Fossing77 skrev 2011-01-20 15:09:03 följande:
    Elliots pappa å hans fru fick en liten i oktober, de hade varit på 3 UL innan, och frågat om kön på alla 3. Alla gånger sa dom flicka, men ut kom en liten Loke. Det var något av en chock för alla, de hade namn bestämt och allt i rosa hemma. Stackars mamman var sövd för planerat snitt och fick veta på uppvaket att hon inte alls fått en liten Nellie. Det tog ett tag att ta in kan jag säga..
    oj ja det är ju svårt om man levt sig in i det så mkt.. vi har inte köpt speciellt mkt pojkkläder förens vi verkligen vet vad det är.. Vi hade mkt neutralt till dottern i början som funkar nu med. 
  • smint

Men Mugglan fyller du idag???? Jättegrattis i sådant fall

• smint

Lappis: tjohej för kön kan det vara så att några hoppar av som gör att kön minskar också?

• smint

Godmorgon alla

oj vad ni skrev igår kväll, får läsa ikapp under fm..  

Inget kräk ännu här så hon mår nog bra, men vi håller henne hemma idag med för att undvika någon bacill till helgen..  

Hattis: Skönt att det inte kommit något mera brunt, hoppas det fortsätter så..

återkommer  

• smint

Vi sa nog innan vi fick dottern vad vi hade för namn, men det var typ det enda namn vi hade också.. men hennes andranamn kommer från min mammas sida på släkten.. Om det nu kommer en pojke denna gång så har vi 2 namn, och det kommer från sambons sida. Hans morfar hette så. Sedan får vi se om det ser ut som en sådan men det får vi hoppas

Am och ni som har/haft barn i 3 års åldern, tips på lätta spel man kan börja spela, vanliga spel alltså.. fick tips om tårtspelet men om någon har något annat förslag så tas det emot tacksamt.. Skall till lilla leksaksaffären och kika idag och se om jag kan hitta ngt.. tänkte det kunde vara mysigt att börja spela lite spel med dottern. 

Snorkis: Har nog bara sett den där från stokke med hjul, men kan man inte köpa små hjul på någon affär och montera fast på en vanlig säng? 

• smint
    Fossing77 skrev 2011-01-21 09:43:01 följande:
    Min morfars far hette Ragnar Amandus... Det ni! ;)
    hoho det var tjusigt  Inget som jag skulle ta efter.. Min doppräst hette Ragnar sedan hade vi en på gymnasiet också.. 
  • smint

Cissi: haha ja lite roligt sammanträffande, kan skicka kusinens namn på fb eller i din inbox. Att du och jag skulle sprungit på varandra är nog mindre troligt, men du kanske tom gått i samma skola som kusinen.

BS: Härligt att Astrid sov så bra, hoppas det inte kommer göra för ont i bröstet nu... Tack för speltips, men dom hade inga sådan spel på leksaksbutiken här ute, får kolla i stan eller beställa på nätet.  Köpte en fin trätårta till dottern istället som hon leker med för fullt nu

lunch nu, kikar in sedan 

• smint

Ja vem där är ju superkul, men tror det är lite för avancerat för henne ännu.. Men memory skall jag köpa.. Hon föreslog det i affären, men vet inte varför jag inte gick på det.. Man behöver ju inte ha alla bilderna framme.. 

Lappis: Skönt med lunch hemma och sedan kunna jobba hemifrån.. Hur gick det med din chef?  eller visst var det ngn på ditt jobb som fick cancer?  eller har jag surrat i hop det nu?

• smint

Mugglan: Kul med klockan, vad blev det för klocka?  

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!