• smint

Välkomna till Tivoli Empatia!

Telis skrev 2011-01-24 13:01:55 följande:
    Åh, det står på nätet att halsfluss sitter i uppe mot en vecka - säg att man inte har så här ont hela den veckan! Jag kan ju inte äta för att det gör så ont att svälja.
    Men får man inte pencelin mot halsfluss?  Hoppas det inte håller i sig så länge stackare..
  • smint

Mugglan: Huvaligen för Fredagens dramatik, men skönt att det var bra och att det var bra på kollen idag också.. Mysigt med buffar från båda

Nu skall jag straxt hämta T och sedan blir det frisören. Hon brukar sitta fint men i morse var hon lite tveksam, men man får ju en klubba efter så det får bli en muta

kram så länge 

• smint

åh tack för tipset om esprit väskan och för länken, var ju ett väldigt bra pris, och den var ju snygg också.

soppa och pannkakor till middag blir det här. Klippningen gick bra men i affären fick hon ett sådan härligt utbrott som det skrivits om flera gånger i tråden förrut.. jag ahde läget under kontroll men likförbannat så var det en tjurig tant som skulle påpeka och sucka och skaka på huvudet.. men shit barnet kan inte vinna hela tiden....

återkommer sedan 

• smint

glider in, jissed vad ni skrev igår, läste lite inatt när jag inte kunde sova men hinner inte kommentera nu. 

Mugglan: Ni har inte funderat på en baby jogger city select?  en vagn som är på längden?  Har en kompis som skall ha tvillingar som beställt den och även andra med syskon tätt.  

Snorkis: Hjärta    tack, och hoppas du snart kommer in igen. 

Lappis: Ah vad jobbigt med linserna, lite trött kanske

Skall snart iväg till BM, hoppas hon kan skrämma ut den. Sedan blir det nog en lite shoppingtur på fältan, måste ha ett par sköna byxor att strosa omkring i här hemma sedan och sen skall jag köpa storasyster present till T..

ses senare.

Kram 

• smint

tjohej

oj vad mkt att läsa, får läsa nogrannare ikväll

Ang tvillingvagn så tycker jag att det är så synd att både UJ och BT är bortvända från den som kör, och eftersom liggdelen ar ganska liten på UJ iaf så måste man ju vända bort barnen så tidigt..  Skulle jag få två barn nu eller tätt så skulle jag välja antingen babyjogger city select eller i candy

www.icandyuk.com/products_detail.php 

www.babyjogger.se/cityselect.aspx

tyvärr är dom ju ganska nya så det finns ju inte så mkt begagnat ännu..  Men just att du kan välja hur du vill ha dom sittande mot dig..  

AM: Jag tror du kan ha barnen vända mot varandra i bay joggern, har för mig att min kompis har haft sina 2 vända så dom ser varandra.. 

• smint

AM: Trist med tvättmaskinen.. tycker det det låter som en bra idé att ge plaggen till mr Y.. Hur mår lille svärdmannen idag?

Ego: gick bra hos BM, bebis har dock inte fixerat sig ännu, men det var väldigt nära sa hon.. allt annat såg bra ut, 

Hittade ingen fin docka till dottern, hade tänkt det som en storasyster present, hon har bara små dockor och tänkte att hon skulle få en större som hon kan sköta om osv.. mina föräldrar har köpt en vagn i julklapp till henne så måste hitta en docka.. Men alla i den leksaksbutiken jag var i var jättetrista..  Köpte fina jeans till henne på HM istället, och snuttefiltar till lille bebisen på Bonti, tack för tipset om snutten, blev ett 3 pack med röda stjärnor på.. dom var ju ganska stora också så dom kan man ju alltid skyla sig med om man ammar.. 

nehe nu mat till dottern, som inte sovit lunch idag så hon får äta före oss idag.

skriver mer senare.

• smint

oupise: Härligt att det hänt lite iaf, hoppas det drar igång ordentligt snart {#emotions_dlg.flower}

• smint

Godmorgon alla

Kappelösa: hej hej igen, köp ett test och kolla är mitt tips  

Dottern somnade tidigt igår så vi åt middag och bara satt och pratade länge som  man knappt hinner annars tycker jag. Sedan somnade jag på stört.

Muggles: Nja skulle nog inte säga att jag skulle ha ångest att vända bort barnet tidigt men jag tycker det är tråkigt. Kom på att Teutonia har ju en tvillingvagn också,
    www.mypram.de/Teutonia+Team+Cosmo+2011.htm

den har dom gjort om lite nu så den är lite mindre. Såg en på dotterns förskola som hade den nu. Och sedan kommer ju bugaboo med sin syskonvagn äntligen men vet inte när under året den kommer... 

• smint

Oupsie: Oj så bra att det kommer lite mer samamndragningar. Ja tänk vi kanske får samtidigt

Mugglan: Hoppas allt ser bra ut på UL idag. Kram

PB: Härligt att läsa dina inlägg igen, säger som de andra det märks att du mår bättre när di skriver. Kram

ja att sömnen är viktig är ingen underdrift.. inatt har ajg sovit väldigt bra och känner att hela jag är piggare nu, men dippar väl lagom till fsk hämtning..

AM: Såg att du länkat på FB ang det upprörda lindex storlekarna . Blev helt matt när jag läste inlägget på en kompis blogg. Så fånigt att det inte är sant.  

MSW: Plugga duktigt  usch vad jag skulle ha svårt med motivationen med just det.. Men skall väl snart bestämma vad jag skall göra med mitt liv....

nej nu skall jag passa på att förbereda kvällens middag medan jag har ork. Skall göra lasagne och gör såsen nu så känns det lite mindre stressigt i kväll.

Och få tag på FK är ju helt omöjligt. MIn handläggare hade först semester tom idag, ringde idag då var hon på tjänsteresa tills i morgon fm.. pratade med en annan i måndags som sa att någon skulle ringa upp inom 2 dagar men har det inte ringt ngn snart får jag väl jaga tag på ngn annan.. dom har betalat ut för mkt gissar jag på och sedan kommer mina fp pengar i morgon...    men det skall inte vara helt lätt inte

• smint

Telis: Hu att du känner dig sämre, men min kompis fick halsfluss förra veckan och hon mådde skit de första dagarna av kuren, men sedan började det vända. Men hon åt inte ett ordentligt mål mat förens efter en vecka nästan....

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!