• smint

Välkomna till Tivoli Empatia!

Hejar lite till på Oupsie

Kikar lite på Familjen annorlunda, men får lite småångest när jag ser alla 10 barn runt i affären.. Men dom verkar väldigt gulliga mot varandra och rätt väluppfostrade.. Men liseberg med alla barn känns svettigt  

• smint

Kikar också efter Oupsie, hoppas så att det gått bra under natten. Vi han igenom 4 skiftbyten med dottern så vert hur segt det kan vara.. Och då kom det igång av sig självt ändå..

jaha 40+6 idag då.. kommer snart ramla omkull av att vara framtung...

Tinga: haha ja norskan har en himla massa roliga utryck

Liten: Hejja ang telefonaversionen.. synd att du inte fick tag på japanen bara. Jobbigt att han inte svarat på mailen.

nehe undrar vad vi skall hitta på idag, fick avi frpn posten så kanske skall gå och hämta paketet iofs bara ett nytt framhjul till vagnen som inte skall användas än men det skall ju hem,.., T är fortsatt snorig så hon behöver kanske lite frisk luft, är ju ganska varmt ute ändå...

• smint

Mopedvin: Välkommen :) Härligt med massa semesterplaner inbokade. Vart på norra Gotland skall ni hyra hus? Mina föräldrar bor på norr så är hemmastad där  Kul med en barnmorska, kan du förklara varför bebis inte vill komma ut  Men på riktigt finns det någon logisk förklaring eller är kroppen helt enkelt inte redo än?  

Tog ut stegen så mkt det gick på vår lilla tripp till affären så får se om det hjälper till..

AM: åh lycka till i morgon då med blötdjuret..

MSW: Trist med grannen som spelar musik.. Hoppas det slutar snart.. 

• smint

Mopedvin: Ah bläse är ju superfint. Ingen aning om vem paret är men det låter mysigt iaf.   Tycker jag vilar och vilar hela tiden.. men men för eller senare kommer den ju.. Dottern kom på bf+4 och var relativt stor för att vara tjej, så undrar hur stor lillebror nu kommer vara.. känns som de pyttiga kläderna jag lagt ned inte kommer passa.. men vi får se

• smint
    Mopedvin skrev 2011-02-01 13:18:24 följande:
    Smint - vad kul att Bläse är fint, har aldrig varit där! Hur stor var dottern? Är det en pojk i magen? Ja statistiken säger ju att man ofta får större barn (speciellt om det blir en pojke andra barnet) men undantag finns alltid, jag själv är ett fick först en pojk på 3900 två v för tidigt och sen den andra en vecka för tidigt, han vägde 3340, till min stora glädje. Kom in på fåörlossningen 05.40 och 05.59 är han född. Det är väldigt få andra-förlossningar som tar längre tid än första gjorde, dt gör väldigt mycket att en redan har banat vägen! Hur ser din sf-kurva ut?
    Hon var 3715 och 53 lång. Och jag är rätt liten själv så många var förvånade att hon var rätt stor... Ja jag hoppas det inte tar lika lång tid som sist, första värkarna hemma kom 8 på tisdag morgon, hade värkar hela dagen och på kvällen blev de regelbundna, hela natten låg jag hemma med sjuka värkar.. åkte in vid 6 på morgonen och dottern är född 23.00  på kvällen.. allt gick bra tills det avtog vid 9 cm då hon låg snett som dom upptäckte vid BM pass 4 så då blev det sugklocka och hela baletten till slut.. förra veckan låg SF-kruvan på 35 tror jag.. 

Lappis: Ja du behövs verkligen här inne med tips om vin, mat, resor... man blir så glad när man läser sina målande inlägg om resmål osv..  
  • smint

piggelin: Här är det 14 dagar så som mest till nästa tisdag.. skall fråga BM i morgon om det..  åh så härligt med kompis som skall fixa dig, ja det blir ju mkt personligare när det är någon man känner. 

Cissi: Ja dina förlossingar kan man ju drömma om  men lite väl snabbt kanske det gick..

• smint

Grattis Grattis hela familjen Oupsie  {#emotions_dlg.flower} Åh så ljuvligt att få snusa bebis...

• smint

Godmorgon godmorgon, sol och lite plusgrader, kan det bli bättre?

Dags för frukost innan en tur till BM, hoppas hon kan klämma lite på magen så det händer något

Fossing: haha ja barn är så lustiga med att tappa bort saker.. Vet inte vad man skall göra för att dom skall få med sif sakerna hem.. trist med kameran

AM: Stort lycka till idag

OMS: usch sådan tid det tar med dotterns utredning, men snart så är ni i hamn.

• smint

Glömde ju tumhållning för Mugglan. Självklart håller jag alla tummar idag. {#emotions_dlg.flower}   och glömde ju också att säga vad kul med vagnen  Ni kommer bli supernöjda är jag övertygad om.

• smint

koko: haha jo då nog är jag kvar allt     börjar kännas lite löjligt.. fixade ju klart allt så lång tid innan för att jag var övetygad om att den skulle komma tidigare, men inte då.. så det känns lite surt att gå förbi vagnen hela tiden och att T leker i spjälsängen...  men men

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!