Mopedvin skrev 2011-02-01 13:18:24 följande:
Smint - vad kul att Bläse är fint, har aldrig varit där! Hur stor var dottern? Är det en pojk i magen? Ja statistiken säger ju att man ofta får större barn (speciellt om det blir en pojke andra barnet) men undantag finns alltid, jag själv är ett
fick först en pojk på 3900 två v för tidigt och sen den andra en vecka för tidigt, han vägde 3340, till min stora glädje. Kom in på fåörlossningen 05.40 och 05.59 är han född. Det är väldigt få andra-förlossningar som tar längre tid än första gjorde, dt gör väldigt mycket att en redan har banat vägen! Hur ser din sf-kurva ut?
Hon var 3715 och 53 lång. Och jag är rätt liten själv så många var förvånade att hon var rätt stor... Ja jag hoppas det inte tar lika lång tid som sist, första värkarna hemma kom 8 på tisdag morgon, hade värkar hela dagen och på kvällen blev de regelbundna, hela natten låg jag hemma med sjuka värkar.. åkte in vid 6 på morgonen och dottern är född 23.00 på kvällen.. allt gick bra tills det avtog vid 9 cm då hon låg snett som dom upptäckte vid BM pass 4 så då blev det sugklocka och hela baletten till slut.. förra veckan låg SF-kruvan på 35 tror jag..
Lappis: Ja du behövs verkligen här inne med tips om vin, mat, resor... man blir så glad när man läser sina målande inlägg om resmål osv..