• smint

Välkomna till Tivoli Empatia!

Snaily: BF är på Tisdag 25. Istället för lön kan jag väl får en bebis då   

Kycklingen blev grymt god, saftig och mkt smak av citronerna..

blir helt matt på FK.. var inne och kikade på kommande utbetalningar då dom bara godkände sjukskrivningen på halvtid så bestämde jag att jag tar halva fp dagar från slutet av december och till slutet av januari för att få hyffsad inkomst  nu då.. Men nu stod det helt plötsligt 31 hela dagar ersatta med sjukpenning, och fp stod inte nämnt.. men får ringa igen helt enkelt.....  men vet inte om det blivit fel med min fp ansökan eller sjukskrivningen..

• smint

Tror tråden kommer leva. Om dom infört samma som på FL.. 

Så nu har jag inrapporterat mig  

• smint

Hattis: Jodå. tröttare än vanligt och hård i magen så der inte det som något tecken på att något är på gång.. enligt alla skall det vara motsatta hållet..

Skumt att det kommer lite varannadag, men visst hade du tid nu i veckan till BM?  Hoppas du slipper mer spår i dag..

När slutade era barn med snuttefilt/gosedjur?   dottern har ju 3 saker, napp, snuttefilt och en gosedjurskatt... Men snuttefilten är ett örngott som hon började dra omkring med helt plötsligt när hon började krypa så den har varit en väldigt trogen följeslagare, funkade ju bra tills den började bli så sliten att den nu mera är i flera dela, och det roliga är att det bara är 2 delar som passar.. de andra är inte riktigt lika slitna.. Men när de hon har nu försvinner vet jag inte hur man skall göra.. Men nu är hon ju snart 3 och har de andra sakerna så det kanske inte är någon katastrof.. Nästa barn skall iaf ha något som går att köpa 2 av och som man kan byta ut

kom på att jag inte köpt ngn skötväska, någon som har bra tips vilken som passar bra till bugaboo förutom deras egna?

Dottern vilar lite framför en film och sambon är iväg och hämtar ett skåp till vardagsrummet. Jag roar mig att sitta och läsa trådar på fl.. gud vad mycket tid folk har att sitta och skriva och driva varandra till vansinne...  

• smint

Vickan: Tack för tipset, ja vet att många köpt en på stadium, men hittade inte den på hemsidan, men den kanske finns i butik... vill inte ha en för tung/stor heller nu i början, då bugaboo är så lätt så välter väl hela vagnen om man har en för tung.. aja ingen panik än skall ju inte direkt ut det första man gör med vagnen och man kan ju alltid lägga en liten påse under vagnen.

• smint

september: Jag hade skip-hop till dottern, men den utan lock, vilket jag insåg var helt värdelöst.. Men annars gillade jag den, eftersom det finns spännen på den och det känns nästan som ett måste på bugaboo?  om man inte köper barnvagnsspännen.. men såg att dom hade dom på rea på en webshop nu så nu kostade dom vara runt 700 tror jag, så skall kanske slå till på den.. eller får se

Vänner: Ja hon kommer säkert dras med snuttefilten ett tag till, men frågan är bara vad som hände när de 2 absoluta favorittrasorna till slut försvinner.. får tvätta de andra bitarna mkt och torktumla så kanske dom blir lika mjuka...

har ensamkväll med T. Sambon var tvungen att jobba lite med sin styvfar och sedan skulle han äta middag hos dom.. jag orkade inte det ikväll känner jag, blir alltid så stressigt när vi skall hem och så har T inte sovit middag så vi tar det lugnt och nu är det snart favoriter på bolibompa och sedan dusch för henne och i säng i tid..  imorgon blir det förskolan....

• smint

Vänner: Ja just det, dom filtarna kommer jag ihåg att jag har sett på ngn affär.. dom är ju jättefina och som sagt bra att man får flera

AM: Tänkte på er tvist med Yasuragi idag och tänkte fråga hur det gått. Men nu fick jag ju lite uppdatering, håller alla tummar att ni skall kunna vräka honom .

• smint

Godmorgon

Klockarbol, Grattis till skinande avloppsrör  Men fy vad jobbigt när tvättmaskin och sådant strular... Här hemma är det jag som rensar avlopp för sambon är så galet kräkmagad... Hoppas minimadame kryar på sig

Izzie: Skönt med lite symptom iaf, hoppas M inte blev dålig under natten...

Tinga: Säger som klockarbol, vännerna kan väl vara lite mer försiktiga i vad man säger... Middagde lät supergod iaf

Ego: Hade sjuk halsbränna efter mitt godisätande igår så vid 1 kunde jag tillslut somna efter ha läst ut min bok också.. sedan vaknade dottern 5.15... hon brukar somna om men i morse gick det inte... Men hon somnade tidigt igår så får skylla på det.. Men när dom pallrat sig iväg så är det jag som kryper ned under täcket igen...  Skall hämta T vid 14 och gå och klippa henne. Bäst att passa på nu medans man har ett barn att rodda med..

• smint

Liten: haha oj vilken utflykt maken fick i hop, tur att lilleman fick mat hos kompisarna.. Men det kan nog vara bra tankeställare emmelanåt

jodå fram till i morgon kan jag höra ang BF, sedan så  nej skämt å sido, jag tror det kommer bli som med dottern, besök hos bm och sedan satte värkarna igång dagen efter   Så imorgon skall jag till BM.

Läste precis att Peter Jidhe fått barn igen, frun var kräksjuk innan och delvis under förlossningen... Inte så mysigt...

Nu skall jag lägga mig.

Kram alla fina så länge 

• smint

September: Jag hoppas vi får plats på SÖS, där var vi sist och jag var jättenöjd.  jo det var smart att kunna plocka upp sakerna snabbt, men får se vad det blir för någon till slut.

• smint

har vänner som har en kombinerad micro/ugn men dom är halvnöjda.....

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!